Atletiek

Het is nog mogelijk lijkt me

1.Anouk Vetter (Ned)
6.045 ptn
2.Nafi Thiam
6.026

Neen hoor gewoon goud
Allebei gelijk blijkt, ik zag het somber in maar onterecht, wat een knappe zevenkamp van Thiam, één van haar mooiste zelfs imo want Vetter was ook echt wel super.

Effectief één van de grootste die we in ons land gehad hebben seg :thumb: .

Edit: Het spijt me @SomeDude dat ik niet verwacht had dat Thiam haar PR zou verbreken en Vetter na zo'n meerkamp zo'n drie seconden trager zou lopen dan haar PR ik zal het nooit meer doen (toch niet tot de volgende situatie zoals gisteren voor de afsluitende 800m).

Laatst bewerkt:
Als beiden hun PR liepen dan was Thiam WK. En als je dan eens kijkt naar de eerdere loopnummers dan zag je wel dat Thiam gewoon heel goed liep en dat Vetter daar de mindere was. Dus eigenlijk nooit echt verontrust met die magere voorsprong die Vetter had

Tja mss eens gewoon al die zever verbieden en terug met normale schoenen iedereen laten lopen
"Normale" schoenen zijn er toch nooit geweest, er is altijd technische vooruitgang geweest.
En het is niet alsof die anderen met hun vaporfly's wel op normale liepen en hij op zijn alfa's niet. Op nieuwe schoenen starten in één van de belangrijkste marathons is gewoon niet zo heel slim, maar dan geen alternatief bij hebben is nog meer jammer. En dan nog zal het vooral wel in zijn hoofd gespeeld hebben. Zoals in het artikel staat, heeft hij 16 marathons gelopen. 8 goeie en 8 minder goeie tot slechte. Heel wisselvallig. Dan is dit toch helemaal geen pleidooi voor "normale" schoenen.

"Normale" schoenen zijn er toch nooit geweest, er is altijd technische vooruitgang geweest.
En het is niet alsof die anderen met hun vaporfly's wel op normale liepen en hij op zijn alfa's niet. Op nieuwe schoenen starten in één van de belangrijkste marathons is gewoon niet zo heel slim, maar dan geen alternatief bij hebben is nog meer jammer. En dan nog zal het vooral wel in zijn hoofd gespeeld hebben. Zoals in het artikel staat, heeft hij 16 marathons gelopen. 8 goeie en 8 minder goeie tot slechte. Heel wisselvallig. Dan is dit toch helemaal geen pleidooi voor "normale" schoenen.
Maar die dan niet door Nike gesponsord worden hebben ze niet
Idem met op de piste, al die snellere tijden puur door het schoeisel ...

Maar die dan niet door Nike gesponsord worden hebben ze niet
Idem met op de piste, al die snellere tijden puur door het schoeisel ...
Dan heb je iets tegen de schoenen, maar daar heeft dit incident totaal niks mee te maken :D

En technische vooruitgang is van alle tijden en alle sporten. Ondertussen hebben de andere merken ook al zulke schoenen, hoor.

Dan heb je iets tegen de schoenen, maar daar heeft dit incident totaal niks mee te maken :D

En technische vooruitgang is van alle tijden en alle sporten. Ondertussen hebben de andere merken ook al zulke schoenen, hoor.
In zwemmen hebben ze ook verbod opgelegd omdat het de spuigaten uitliep
Hier heb ik ook dat gevoel, die schoenen zijn niet voor iedereen te krijgen EN niet alle merken hebben een even goed alternatief hoor

hoe goud op het WK Nafi Thiam financieel geen windeieren legde

Thiam heeft als uithangbord van de atletiek ook nog sponsorcontracten van minstens 1 miljoen € (dat was alvast het gerucht over het bedrag dat ze jaarlijks krijgt van Nike - het exacte bedrag is onbekend, en ze heeft nog vele andere sponsors)

En Ja Thiam krijgt ook nog een salaris als profatleet.

Maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld ne voetballer, blijft het peanuts natuurlijk. En dan is ze nog de grootste verdiener van alle Belgische atleten.

--

Tenzij je absolute wereldtop bent, verdien je in feite 'niks' met atletiek hé.

hoe goud op het WK Nafi Thiam financieel geen windeieren legde

Thiam heeft als uithangbord van de atletiek ook nog sponsorcontracten van minstens 1 miljoen € (dat was alvast het gerucht over het bedrag dat ze jaarlijks krijgt van Nike - het exacte bedrag is onbekend, en ze heeft nog vele andere sponsors)

En Ja Thiam krijgt ook nog een salaris als profatleet.

Maar als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld ne voetballer, blijft het peanuts natuurlijk. En dan is ze nog de grootste verdiener van alle Belgische atleten.

--

Tenzij je absolute wereldtop bent, verdien je in feite 'niks' met atletiek hé.
Tja voetballers spelen dan ook wekelijks een match voor veel volk (en relatief weinig sporters zelf)

Krankzinnige tijd. Ze loopt bijna 1,5 seconden sneller dan de tweede snelste loopster ooit op die afstand. 52.16 vs 50.68 (!).

Je zou kunnen beweren dat ze vats en zeker gedopeerd moet zijn maar I dont know .., maar liefst 1,5 seconden sneller dan éénder wie? Geen dope ter wereld laat je zoveel sneller lopen. Hebben ze haar ergens in een lab "genetisch" gekweekt of zo? :tongue:

Je lacht daarmee, maar ik weet dat ze dit in bijvoorbeeld Rusland dus effectief gedaan hebben in het verleden (en dit nu misschien nog altijd doen).

En dan struikelt ze

Ergens wel grappig en anderzijds weer niet. Maar die Zagré, ze is alles behalve klein qua lengte (voor atletiek toch), donkere huidskleur, perfecte lichaamsbouw. Eigenlijk had ze toch echt alles om het te maken. Aantal medailles op een internationaal kampioenschap? "Zero". :unsure:

Zet haar bij een topcoach, ergens in de VS, en ze was in haar beste jaren toch altijd wereldtop geweest?
Terwijl ze nu in alle media staat -in de nadagen van haar carrière- met die val die ook ergens gewoon haar carrière typeert: "net niet" :S

Laatst bewerkt:
imo (niet dat ik het zelf ook niet zou geprobeerd hebben) ook total onzin dat ze gehinderd werd door de loopster naast haar in de reeksen, die liep bij wijze van spreken twee minuten voor Zagré.

En dan struikelt ze

Ergens wel grappig en anderzijds weer niet. Maar die Zagré, ze is alles behalve klein qua lengte (voor atletiek toch), donkere huidskleur, perfecte lichaamsbouw. Eigenlijk had ze toch echt alles om het te maken. Aantal medailles op een internationaal kampioenschap? "Zero". :unsure:

Zet haar bij een topcoach, ergens in de VS, en ze was in haar beste jaren toch altijd wereldtop geweest?
Terwijl ze nu in alle media staat -in de nadagen van haar carrière- met die val die ook ergens gewoon haar carrière typeert: "net niet" :S
haar gat is te dik
imo (niet dat ik het zelf ook niet zou geprobeerd hebben) ook total onzin dat ze gehinderd werd door de loopster naast haar in de reeksen, die liep bij wijze van spreken twee minuten voor Zagré.
euhm haar horde is daar gewoon al weg he

En de 4x400 meter toch weer brons. Straf. Vermoedelijk het laatste wapenfeit van Kevin. Een mooi afscheid van een lange carrière?

Sterke loopprestatie van Geens, jammer dat hij zo ver achter begon. Weet niet waarom de andere Belg zich niet de pleuris rijdt eigenlijk in dienst

Sterke loopprestatie van Geens, jammer dat hij zo ver achter begon. Weet niet waarom de andere Belg zich niet de pleuris rijdt eigenlijk in dienst

Snapte ik ook niet, toch nog iets te individueel gericht ?
De hongaren deden het toch wel , winnen ging denk ik niet lukken maar die medaille zat er zeker in.

Terug
Bovenaan