Atletiek

Nafi mag geen fysio en ze wordt last minute niet toegelaten tot het pre-camp. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de bond, want dit lijkt op het eerste zicht wel op pestgedrag omdat ze niet in de pas wilde lopen voor de sponsors.

Nafi mag geen fysio en ze wordt last minute niet toegelaten tot het pre-camp. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de bond, want dit lijkt op het eerste zicht wel op pestgedrag omdat ze niet in de pas wilde lopen voor de sponsors.
Ze hebben geluk dat ze niet voor Senegal gaat uitkomen ipv België na zo'n pestgedrag.

blijkbaar een leugen

maar het zijn alleszinds harde dagen opnieuw voor Belgian athletics na Obasuyi die ook al niet tevreden was.

blijkbaar een leugen

maar het zijn alleszinds harde dagen opnieuw voor Belgian athletics na Obasuyi die ook al niet tevreden was.
Op dit moment is het woord tegen woord natuurlijk. Daarom dat ik me niet uitsprak over wie de waarheid sprak. Het is inderdaad wel de zoveelste atleet die zich uitspreekt tegen de bond. Ze slagen er alleszins niet in om hun atleten mee te krijgen in hun beleidsbeslissingen.

Los van hoe de vorm hier in de steel zit, Nafi (ik zal haar voornaam maar gebruiken) haar entourage kreeg die gedragscode pas in augustus toegestuurd. Ze wisten bij de bond donders goed dat die voor haar problemen ging geven met haar sponsors. En dat is toch knotsgek dat ze iedereen gelijk voor de wet willen behandelen. Dat is toch logisch dat een wereldtopper andere sponsorcontracten etc heeft dan een beginnende atleet?
Hoe dan ook moet je nu als bond inbinden alleen al om haar prestaties niet te beïnvloeden.

Het is wel te laat om haar kiné nog een accreditatie te bezorgen en bij deze maken we ons als land helaas weer belachelijk.

Het is wel te laat om haar kiné nog een accreditatie te bezorgen en bij deze maken we ons als land helaas weer belachelijk.

Is toch altijd zo: de bond neemt kinesisten mee
Vorige kampioenschappen was dat toch geen issue? Ik weet dat 1 kinesiste die mee is ook al mee was in Rio en andere kampioenschappen (en haar daar behandeld heeft).

Maar mss is hier de hoofdreden dat ze niet bij de andere atleten slaapt maar in het hotel van Nike?

Oh god, bobo's van een sportbond die zich weer willen laten gelden voor één of andere ego reden. Niets nieuw in België.

Zo gaan we dus niet om met een 3-voudige Olympische kampioene.

Ik zie het toch vooral als Thiam die voorkeursbehandeling wenst..
Ik lees precies dat die portretrechten enkel gaan over 1 foto die de sponsoren op sociale media om medaillewinnaar te feliciteren mogen gebruiken (en atleet krijgt er geld voor).

Benieuwd of McLaughlin het wereldrecord kan verbeteren in de finale. Haar halve was indrukwekkend

Ik lees precies dat die portretrechten enkel gaan over 1 foto die de sponsoren op sociale media om medaillewinnaar te feliciteren mogen gebruiken (en atleet krijgt er geld voor).

Benieuwd of McLaughlin het wereldrecord kan verbeteren in de finale. Haar halve was indrukwekkend
Die lijkt ze me wel verdiend te hebben? Sowieso is haar portretrecht evenveel waard als de meerderheid van of misschien zelfs de hele Belgische delegatie. Daarnaast heeft ze sponsors die rechtstreekse concurrenten zijn van die van de bond. Het is klassiek dat merken zo proberen toch dure atleten met hun merk te kunnen verbinden.

En toch 100% terecht als 3-voudig Olympisch kampioen. Zij is op haar eentje groter dan heel de rest van de Belgische atletiek bij elkaar. Als zij haar persoonlijke kinesist wenst, is het toch de taak van de bond om er alles aan te doen om dat voor elkaar te krijgen. Die foto met haar kinesist op een brakke stoel half op straat doet gewoon pijn aan m'n ogen. Maar zo gaan wij nu eenmaal om met onze kampioenen.

"Mijn rugpijn komt waarschijnlijk door de atletiekfederatie": ook Paulien Couckuyt is hard voor het beleid

giphy.gif

Waar rook is is vuur, en het is toch al eventjes dat er een storm is over de bond.

Ander en in mijn ogen schandalig nieuws eigenlijk, maar einde carrière en nog wat cashen zeker ?

Mooie 400m finale bij de vrouwen , het was nog closer dan gedacht zelf.

Op de 200m bij de mannen blijft men geld toch op Levell staan
Toen ik een jaar geleden postte dat McLaughlin-Levrone het wereldrecord kan verbeteren op de 400 meter vlak, werd ik nog halvelings uitgelachen .. maar het scheelt niet veel meer. :tongue:

Dat wereldrecord van Koch is niet meer zo ongenaaktbaar. 2 vrouwen onder de 48 sec op een natte baan. Crazy.

Ik zie ze wel voor dat WR gaan. Op de 400 meter horden heeft ze (voorlopig) niks meer te winnen.

Laatst bewerkt:
Hij linkt toch rechtstreeks naar de site van sporza en daar hebben ze blijkbaar hun titel/link aangepast
Mij leek het alsof hij de tekst zelf had ingevuld, mea culpa dan zal mijn post editen

Maar atleten klagen altijd dat ze te weinig geld van de bond krijgen
En om geld te hebben heeft de bond sponsors nodig maar als die dan in ruil voor hun sponsoring return vragen is het ook weer niet goed :laugh:

Terug
Bovenaan