Atletiek

maar dat weet ik ook wel. Maar voor crawl heb je techniek nodig. Schoolslag, of hondjesslag of whatever, kan iedereen als het maar is om 2km te overleven.

@Horse: ik zeg net dat ik zonder prep "gewoon" 90km en een halve marathon na elkaar heb gedaan, en dat dat dus niet veel voorstelt. Daar gaat die 2km zwemmen niet veel aan veranderen hoor.
maar jij hebt dan waarschijnlijk een deftige basis. Je hebt ook mensen die niet eens 1km aan een stuk kunnen lopen.

Schoolslag is in wedstrijdzwemmen technisch gezien net de lastigste slag om te beheersen :laugh:
Ik kan ook veel beter schoolslag zwemmen dan crawl. ;)

maar dat weet ik ook wel. Maar voor crawl heb je techniek nodig. Schoolslag, of hondjesslag of whatever, kan iedereen als het maar is om 2km te overleven.
De meeste mensen hebben meer last met schoolslag dan met crawl. Maar bij mij is dat net zoals jou omgekeerd. Ik ben ook beter in schoolslag.

Dat kan hé. Maar uw stelling is dus niet correct.

Dat kan hé. Maar uw stelling is dus niet correct.
Ik heb het ook niet op een technisch perfecte schoolslag he. Ik heb het over aankomen (niet verdrinken dus). Het type slag dat je oude vrouwen ziet doen op all-in vakantie in Turkije. Hoofdje boven water, 4min per 100m. Daar is niks lastig aan, het gaat gewoon supertraag.

Dus wat ik zei: ik heb al eens op een diefje 90k + 21k gedaan, gewoon als kleine test (staat op strava trouwens ;)) en dat zwemmetje op ‘t gemak gaat dat heus niet superveel lastiger maken.

INDIEN de tijd geen rol speelt. Dat is alles wat ik zei. Dat er voor heel veel sportievelingen (mensen die ook vaak lopen) weinig challenge zit in het uitdoen van een halve triatlon, en dat ik het dus begrijp dat die personen meteen naar een hele grijpen.

En waar ik ook zeg dat een halve voor heeeel veel mensen haalbaar is, zeg ik er meteen ook bij dat een hele voor bijna iedereen onhaalbaar is.

Een marathon is imho ook veel minder haalbaar voor de meesten dan een halve triatlon. Na 30-32km kom je een breekpunt. Karakter alleen gaat niet meer.

My two cents. Stand by your man.

Je vraagt je wel af wat zo'n Belgisch record U18 waard was in het verleden als er eens een talent opstaat, en de kogel maar liefst 1 meter en 25cm verder gooit dan het vorige BR. :tongue:

Maar mmm is bovenstaande ook niet meteen een BR kogelstoten vrouwen?
Neen. Omdat ze 15 jaar is gooit ze met een kogel van 3kg terwijl een BR bij de vrouwen een 4kg wegende kogel is.

Maar toch wel sterk. Nog geen 16 jaar oud en verder gooien dan het BR met een wat lichtere kogel. Als ze nog wat sterker wordt, dan gooit die straks toch over de 20 meter met een 4kg wegende kogel? :unsure: Maar goed, er zijn veel talentjes waar je later niks meer van hoort, dus dat valt nog af te wachten.

@makila ik zag haar naam ik denk 2 jaar geleden al opduiken in de ranglijsten (zo een naam valt op in de cadettenranglijst) ze scoorde ook op sprintnummers en nog wat andere nummers redelijk hoog, (niet de allerbeste maar vaak op het eerste blad)

Ze hebben deze winter opvallend zuiver op kogelstoten gewerkt, want die gaan een stuk verder dan vorig jaar , en ook opvallend ze kan blijkbaar enorm goed pieken. Nog maar twee +17m uitslagen (eentje op BK indoor (Cad/schol) en nu.)

Eindelijk is het WK in Boedapest begonnen. Ik heb atletiek nooit erg gevolgd, maar door te beginnen hardlopen en de Jogclub podcast te luisteren het laatste jaar meer en meer geïnteresseerd geraakt.

Ik vind het wel tof dat ze nu dagelijks een mini-podcast over het WK gaan doen van De Jogclub. Ik heb geen problemen met meer PJ. 😂

Wat een drama voor Nederland zeg. Zowel Hassan (10.000m) als Bol in de 4x400m tegen de grond in de laatste 50m.

Crouser die volgens de kenners NIET in vorm was wegens een recente operatie: 23m51 :shutup:
Wat gaat hij gooien als hij wel in vorm is? Over de 24m? Dat lijkt hij wel aan te kunnen bij een perfecte worp.

Der is toch iets met die beeldkwaliteit, bij die uitgezoomde beelden zie je die atleten toch echt onscherp, gisteren ook al opgevallen en vandaag precies nog altijd niet gefixt

Alexander Doom met een nieuw PR onder de 45sec. Sterk! Ik denk dat het van een Borlée geleden is dat er nog iemand onder de 45sec liep?
Zijn PR is nu dus sneller dan 'eeuwig' talent Sacoor. :support:

Iemand een idee waarom het bij Sacoor nooit lijkt te lukken?
Hij liep voor zijn 20ste verjaardag al eens 45.03 sec maar is daarna alleen maar trager beginnen lopen. (met hier en daar wel een uitschieter)

Zal vooral mentaal zijn.

Of om op vegans hun kap te zitten
Sinds hij vegan is loopt hij niet meer snel.
:oi22:

Echt jammer zo een atleet met zo een mooi stijl ook het vooral mentaal laat afweten.

Kan er mij iemand uitleggen waarom die mannen op de 100m even gespierd zijn als zwemmers? Van die laatste is dat duidelijk waarom, maar voor lopers?

Sorry heb er geen verstand van

Terug
Bovenaan