In de marge: België stuurt uit nood kogelstootster Boumkwo naar de 100 meter horden op. Een curieuze scène. Ze liep de wedstrijd met humor.
Ze deed het omdat het Belgische atletiekteam "dan twee punten sprokkelt voor het klassement, wat belangrijk is voor het behoud in de hoogste afdeling."
Ik snap ook niet echt hoe dat Landensysteem werkt. Dus voor atletiek is er blijkbaar een landenklassement, en als je genoeg punten hebt, mag je blijven meedoen in de competitie op het "hoogste niveau". Dit is op de Europese Spelen volgens Sporza. Maar volgens Der Spiegel (waar ik dit nieuws eerst zag), is dit op het European Athletics Team Championship.
Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk wat de relatie is tussen de Europese Spelen en de European Athletics Team Championship.
32"81: een seizoensbeste op de 100 meter horden. Kogelstootster Jolien Boumkwo offerde zich op om twee onverhoopte punten te sprokkelen voor het Belgische atletiekteam. Eerst in jogpas feilloos over elke horde, aan het einde nog een fikse sprint. Bekijk hier haar race.
sporza.be