Atletiek: de moeder aller sporten

Op dezelfde stream als de Belgische superprestaties: Duitse kogelstootster, die er bijna ondervoed uitziet tegenover haar directe concurrentes, en die even 20 meter gooit en zelf niet kan geloven dat ze net voor goud heeft gegooid.

284 volgers op insta en dat voor een internationale soort.
de borlees geraken nog niet aan 20k.

Er zijn meer takken in de atletiek dan 7kamp.

Dus je meet hoe internationaal een sport is aan de volgers op sociale media 🤡

Er zijn heel veel atleten met meer dan 1 Mil volgers , het is niet omdat Nafi daar niet mee bezig is dat het daarom niet internationaler is dan wielrennen. Het is gewoon hetzelfde.

Wat een discussie mannekes, gewoon genieten van uitzonderlijke prestaties en al die nutteloze statistieken achterwegen laten.

6 nationaliteiten in de zevenkamp.
9 in de wegkoers van de mannen.
Edit: in de top tien.
Zevenkamp lijkt me toch wel een completere sport dan wielrennen. 3 gouden medailles daarin is toch gewoon fenomenaal. Ik vraag me ook af hoe lang de gemiddelde zevenkampster op haar top kan blijven vs een wielrenner.

In het zwemmen zijn er wel disproportioneel veel medailles te verdienen vind ik. Terwijl als wielrenner of judoka je zoveel kansen niet hebt.
Is 2 medailles in het zwemmen dan beter dan 1 in het wielrennen?

Nog 1 nutteloos statistiekje: ze staan met 3 exact gelijk op plaats 7 na een volledige zevenkamp. Dat is toch ook een unieke prestatie.

Op de OS is atletiek meer waard als wielrennen, laten we daar even niet flauw over doen. Voor wielrennen is de OS ook niet zo extreem veel meer waard dan een WK volgens mij.

Terug
Bovenaan