Atletiek: de moeder aller sporten

Op de OS is atletiek meer waard als wielrennen, laten we daar even niet flauw over doen. Voor wielrennen is de OS ook niet zo extreem veel meer waard dan een WK volgens mij.
Zou kogelstoten dan een meer mondiale sport zijn dan wielrennen? Ik vind het eerlijk gezegd en zinloze discussie welke sport er nu meer waard is.

Zou kogelstoten dan een meer mondiale sport zijn dan wielrennen? Ik vind het eerlijk gezegd en zinloze discussie welke sport er nu meer waard is.
Dat zeg ik niet. Voor mij persoonlijk zal ik atletiek vaker koppelen aan de OS dan bv. iets zoals het wielrennen. Zeker omdat in die laatste er nooit 2x na elkaar dezelfde criteria zijn om het wielrennen te winnen, en dat is bij kogelstoten dan wel.

Dat zeg ik niet. Voor mij persoonlijk zal ik atletiek vaker koppelen aan de OS dan bv. iets zoals het wielrennen. Zeker omdat in die laatste er nooit 2x na elkaar dezelfde criteria zijn om het wielrennen te winnen, en dat is bij kogelstoten dan wel.
Je bent een sport aan het vergelijken met een discipline
Wielrennen is wegrit, TT, mtb, baanwielrennen en bmx

3x goud op rij in een van de zwaarste en moeilijkste sporten die je kan uitoefenen. Dat is 8 jaar lang de allerbeste in je sport zijn. Los van het kleinere deelnemersveld kan er toch geen enkele twijfel bestaan over het feit dat Thiam de grootste sporter van ons land in de recente geschiedenis en misschien zelfs ooit is. Het is ook niet alleen op de OS dat ze haar sport domineert hé. Sinds 2016 quasi elke wedstrijd gewonnen waar ze aan deelnam, ook recent nog het WR indoor op haar naam gezet, ... het enige dat ze mist is het WR outdoor, en daar lijkt ze niet meer te geraken maar in de zevenkamp is ze dankzij deze derde gouden medaille sowieso de GOAT.

Laatst bewerkt:
Daar is al een worp van 54m +.

Komt goed jongens en meisjes, opnieuw goud, prima prima zevenkamp van Nafi, atletiekgeschiedenis in de maak en tis door een Belgische aan t gebeuren!

Plus uiteraard gewoon kijken op t werk, t zou hier mogen afbranden ik zou niet van mijn PC scherm vertrekken tijdens de zevenkamp, dan maar opfikken met het gelukzalig gevoel dat Nafi goud pakt en Noor brons.
Hopla nooit aan getwijfeld.

Thiam historisch, Vidts oververdient.

3x goud op rij in een van de zwaarste en moeilijkste sporten die je kan uitoefenen. Dat is 12 jaar lang de allerbeste in je sport zijn. Los van het kleinere deelnemersveld kan er toch geen enkele twijfel bestaan over het feit dat Thiam de grootste sporter van ons land in de recente geschiedenis en misschien zelfs ooit is. Het is ook niet alleen op de OS dat ze haar sport domineert hé. Sinds 2016 quasi elke wedstrijd gewonnen waar ze aan deelnam, ook recent nog het WR indoor op haar naam gezet, ... het enige dat ze mist is het WR outdoor, en daar lijkt ze niet meer te geraken maar in de zevenkamp is ze dankzij deze derde gouden medaille sowieso de GOAT.
Klein detail maar 3x goud op rij is 8 jaar, geen 12. Die 8 jaar is nog enigzins 'normaal' als je echt top bent in je discipline, 12 jaar is echt vrij uniek. Op naar LA dus!

Klein detail maar 3x goud op rij is 8 jaar, geen 12. Die 8 jaar is nog enigzins 'normaal' als je echt top bent in je discipline, 12 jaar is echt vrij uniek. Op naar LA dus!
Zij zal het vooral zelf mentaal moeten kunnen opbrengen. De vraag is of je nog even goed kunt blijven in al die disciplines op die leeftijd.

3x goud op rij in een van de zwaarste en moeilijkste sporten die je kan uitoefenen. Dat is 12 jaar lang de allerbeste in je sport zijn. Los van het kleinere deelnemersveld kan er toch geen enkele twijfel bestaan over het feit dat Thiam de grootste sporter van ons land in de recente geschiedenis en misschien zelfs ooit is. Het is ook niet alleen op de OS dat ze haar sport domineert hé. Sinds 2016 quasi elke wedstrijd gewonnen waar ze aan deelnam, ook recent nog het WR indoor op haar naam gezet, ... het enige dat ze mist is het WR outdoor, en daar lijkt ze niet meer te geraken maar in de zevenkamp is ze dankzij deze derde gouden medaille sowieso de GOAT.
Volledig akkoord maar is "maar" van 16 tot 24 he geen twaalf jaar :p .

Hoe dan ook zonder twijfel een van de grootste sporters uit ons land ooit!

Zevenkamp lijkt me toch wel een completere sport dan wielrennen. 3 gouden medailles daarin is toch gewoon fenomenaal. Ik vraag me ook af hoe lang de gemiddelde zevenkampster op haar top kan blijven vs een wielrenner.
Completer zeker. Explosief je arm gebruiken; 2x een been explosief; nog een keer uw arm, maar vnl. biceps / triceps en nog een paar keer buiten adem gaan.
Als je zowat top-vijf gaat bekijken (heb die van begin deze eeuw genomen), is die hun carrière max. 8j aan de top.
In zekere zin kan je zeggen dat het internationaler dichter bij elkaar ligt en er steeds nieuwe talenten komen opdagen en sneller de fakkel opnemen.
Maar zoals eerdere posts hier, wielrennen trekt van allerlei continenten aan.
In deze zevenkamp waren twee continenten vertegenwoordigd.
In afgelopen Tour waren dat er zes. Alleen Antarctica deed niet mee.
Op de OS is atletiek meer waard als wielrennen, laten we daar even niet flauw over doen. Voor wielrennen is de OS ook niet zo extreem veel meer waard dan een WK volgens mij.
De laatste Olympiades wint dat aan belang, heb ik de indruk.
Kijk naar de ontladingen bij de medaillewinnaars in de wegritten.

Waarom zit er nu zo'n enorm gat in het avondprogramma? Gelukkig was er nog een huwelijksaanzoek naast de piste.

In deze zevenkamp waren twee continenten vertegenwoordigd.
In afgelopen Tour waren dat er zes. Alleen Antarctica deed niet mee.

Toch ook weer fout vergelijking.
Aan de zevenkamp mogen enkel de beste 24 atleten ter wereld deelnemen

In het wielrennen mochten wielerlanden en Oezbekistan en hong kong zelf iemand uitsturen.

Er stonden 3 continenten in de top 25 van de wegrit

Terug
Bovenaan