Assassin's Creed Valhalla

RPG PC PS5 PS4 XBOX Assassin's Creed Valhalla

Ben nu toch al een tijdje bezig, power level rond de 200.
Ik had wat moeite in het begin met de game maar het verhaal begint er toch goed door te komen. Ik vind Eivor ook wel een leuk personage eigenlijk. Toch denk ik dat ze bij de volgende AC iets meer terug moeten naar de oude manier, iets minder rpg and toch meer stealth. Nu, dit brutale hoort eigenlijk wel bij de viking stijl dus het kan er mee door.
 
Ik heb het even aan de kant gelegd. Had gehoopt dat er na een bepaald stuk in het verhaal even iets anders zou komen, maar het blijft zowat dezelfde weg op gaan dus was het even beu.
 
Spel ook opzij gelegd. Ziet er prachtig uit en speelt best wel vlot. Maar ik skip gewoon alle dialoog etc, just because its soo boring.
 
Zit op ongeveer level 260 nu en ik moet zeggen, heel goed geschreven game tot nu toe. Het verhaal zit goed in elkaar en is mysterieus. Zonde van een aantal bugs die de game wel heeft, maar anders wel een goede game. Tot nu toe zet ik Oddyssey toch nog een trapje hoger, maar uiteraard kan dat veranderen na het uitspelen.
 
Vraag over gear. Heb de Raven Armor Set volledig geüpgraded. Wapens zijn de standaard axe en de axe van je vader (ook beide volledig geüpgraded). Wanneer koop je best andere wapens of armor? Schild en wapen of two-handed wapen zijn niet echt mijn ding/playstyle, dus liefst bijl-bijl of bijl-zwaard. Ben nu ongeveer level 50, in het verhaal zit ik bij de zonen van Ragnar.
 
Vraag over gear. Heb de Raven Armor Set volledig geüpgraded. Wapens zijn de standaard axe en de axe van je vader (ook beide volledig geüpgraded). Wanneer koop je best andere wapens of armor? Schild en wapen of two-handed wapen zijn niet echt mijn ding/playstyle, dus liefst bijl-bijl of bijl-zwaard. Ben nu ongeveer level 50, in het verhaal zit ik bij de zonen van Ragnar.
Je kan de game volledig uitspelen met je gear en wapen die je nu hebt.
De daggers zijn OP in deze game , ik raad je aan om wat te wisselen van wapens en kijken wat je het best ligt.
 
Het avontuur gaat verder in Ierland op 29 april.

Assassin’s Creed Valhalla’s first major expansion, Wrath of the Druids, launches on April 29 and brings players to Ireland to uncover the secrets of a mysterious ancient cult. Along the way, you’ll discover the occult forests and haunted landscapes of Gaelic folklore while gaining influence among regional kings. Wrath of the Druids can be purchased as a standalone expansion or is available as part of the Season Pass.

 
Op zich heel leuk spel, maar omdat het zo groot is, begon het wat te vervelen na een tijd.
Het einde van de main quest vond ik persoonlijk ook een hele anti-climax. Ik heb deze onlangs uitgespeeld, zonder ik wist dat ik het uitgespeeld. Zo slecht voelde het einde aan voor mij.
Ik had deze ook gespeeld nadat ik Ghosts of Tsushima had gespeeld, en dat spel is toch veel meer immersive dan deze.
 
Int begin vond ik het een goed spel. Maar nu ben ik hem al beu gespeeld eigenlijk. Lvl 250 atm en nog een provincie of 5 te doen.

Alles lijkt zo uitgemolken te zijn om aan played time te komen. Elke provincie is hetzelfde. Doe ne quest of 3 val een kasteel aan.? De side quests het deel met die order. Alles is zo unrewarding.

Het is eender welke set ge precies aandoet voelt in combat allemaal hetzelfde aan en maken die skillpunten er eigenlijk iets uit? De abilitys ik gebruik ze zelfs amper.

Had deze zelf gepre ordered omdat ik mij zo geamusseerd had met oddyssey maar dat is ook de laatste keer geweest.

Nog mer te zwijgen van de crashes en bugs die ik al tegegekomen heb.

Zal hem prolly wel uitspelen. Maar ga toch effe duren. Kan hem echt niet lang aan 1 stuk meer spelen.
 
Op zich heel leuk spel, maar omdat het zo groot is, begon het wat te vervelen na een tijd.
Het einde van de main quest vond ik persoonlijk ook een hele anti-climax. Ik heb deze onlangs uitgespeeld, zonder ik wist dat ik het uitgespeeld. Zo slecht voelde het einde aan voor mij.
Ik had deze ook gespeeld nadat ik Ghosts of Tsushima had gespeeld, en dat spel is toch veel meer immersive dan deze.
Het verhaal gaat dan ook verder in de DLC's zoals bij odyssey.

Tussen origins, odyssey en valhalla vindt ik Valhalla de beste van de drie, daarna origins en dan odyssey. Had meer van odyssey kunnen genieten als je geen uren moest grinden om met de mainstory verder te kunnen. Het verhaal was dan ook maar zo en zo.
 
Laatst bewerkt:
Die power levels en weapon upgrades zijn toch ook gewoon een farse?
Ik doe al heel het spel 60-100 damage bij iedere hit.
Of ik nu power level 200 ben of 400, maakt geen verschil.
 
Ben er even mee gestopt, ik vind dat er een zeer slechte structuur zit in de quests, ik volg liever de verhaallijn waar je dan een bepaalde structuur kan volgen maar nu vallen er bepaalde verhaallijnen samen waar de quests bestaan uit het vinden van bepaalde items of verzamel 10 contracten enz enz zonder verdere uitleg waar dat dat gedaan moet worden, die missies lijken meer sidequests te zijn maar dat is dus niet...jammer want ik genoot er wel van, tot dit punt dan :)
 
Ben er even mee gestopt, ik vind dat er een zeer slechte structuur zit in de quests, ik volg liever de verhaallijn waar je dan een bepaalde structuur kan volgen maar nu vallen er bepaalde verhaallijnen samen waar de quests bestaan uit het vinden van bepaalde items of verzamel 10 contracten enz enz zonder verdere uitleg waar dat dat gedaan moet worden, die missies lijken meer sidequests te zijn maar dat is dus niet...jammer want ik genoot er wel van, tot dit punt dan :)
Blijkbaar moest ik gewoon even terug naar de battle map om het volgend gebied aan te duiden waar ik in verder wil doen 🙈 kan op mijn gemak verder dus 😅
 
Het verhaal gaat dan ook verder in de DLC's zoals bij odyssey.

Tussen origins, odyssey en valhalla vindt ik Valhalla de beste van de drie, daarna origins en dan odyssey. Had meer van odyssey kunnen genieten als je geen uren moest grinden om met de mainstory verder te kunnen. Het verhaal was dan ook maar zo en zo.
Kan goed zijn, maar ik heb geen geduld om te wachten tot al die DLC worden uitgebracht.
Ik heb hem ondertussen dan ook verwijdert van men PS.

Ik blijf erbij, op zich leuk spel. Maar veel te langdradig en serieuze anti climax.
 
Zit blijkbaar aan de gamebreaking-bug/glitch "A brewing storm". Kan dus niet doordoen :/. Zal wachten zijn op een patch, zie het niet zitten om heel opnieuw te starten. Heb een vroegere save geladen en zal dus eventjes al de sidequests, mysteries, wealth enzo doen.
 
Gisteren ook met deze begonnen (in afwachting van de fixes voor Disco Elysium). Heb nu een paar uur gespeeld en moet zeggen, ben zeker niet blown away op dit moment. Ik amuseer me en de setting is zeker mijn ding, maar het verhaal is op dit moment “vrij standaard”. Wat ik wel goed vind, is de prominente aanwezigheid van de Hidden Ones, dat miste ik gelijk wel in Odyssey.
Heb wel het gevoel dat de combat niet altijd even responsive is: vaak anticipeer ik een aanval met een parry of zelfs een dodge en word ik toch los in mijn gezicht geraakt. Zo een paar keer doodgegaan tegen de eerste boss.
 
Terug
Bovenaan