Assassin's Creed Odyssey

RPG PC PS4 XBOX Assassin's Creed Odyssey

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
image


release: 5 oktober 2018
genre: action
dev: Ubisoft Montreal

Assassin's Creed Sparta. Speelt zich af 400 jaar vóór Origins.

Embark on an epic journey that takes you from your humble beginnings as an outcast Spartan mercenary to a legendary Greek hero and uncover the truth about your mysterious past as Alexios or Kassandra. Sail to the farthest reaches of the Aegean Sea, forming alliances and making enemies. Along the way, you'll encounter historical figures, mythical characters, and a whole cast of others who will impact your journey.

 
Merci @FlyingHorseman !

Had deze nog niet gespeeld maar de vriendin heeft hem liggen dus ben er gisteren ook maar eens aan begonnen. Speel allesinds heel vlot op de PS5. Denk wel dat de PC nog iets mooiere graphics kan presteren (op basis van wat ik van Origins op de PC heb gespeeld).
 
Net voor een twee keer opnieuw begonnen. Eerste keer denk ik ongeveer lvl 35 gehaald te hebben. Nu zou ik graag het spel helemaal uitspelen maar mijn probleem is dat ik het nogal traag aanpak.

Alles aan dit spel werkt voor mij:
- Setting
- Constant upgraden van gear
- Exploring
- Graphics

Het enige waar ik me wat aan 'stoor' is het feit dat de combat nogal linear is. Al zijn er genoeg challenges bij bosses zoals nu het eerste mythical beast 'Caledonyan boar'.
 
Net voor een twee keer opnieuw begonnen. Eerste keer denk ik ongeveer lvl 35 gehaald te hebben. Nu zou ik graag het spel helemaal uitspelen maar mijn probleem is dat ik het nogal traag aanpak.

Alles aan dit spel werkt voor mij:
- Setting
- Constant upgraden van gear
- Exploring
- Graphics

Het enige waar ik me wat aan 'stoor' is het feit dat de combat nogal linear is. Al zijn er genoeg challenges bij bosses zoals nu het eerste mythical beast 'Caledonyan boar'.

Kleine tip maar zoekt u een paar stevige bounty hunters die u achtervolgen tot in het hol van de leeuw (of beer in dit geval). Het dier zal uw bounty hunters aanvallen maar dikwijls zijn die sterk genoeg om het beest te doden.

Nadien kan je de bounty hunters gemakkelijk afmaken.
 
Kleine tip maar zoekt u een paar stevige bounty hunters die u achtervolgen tot in het hol van de leeuw (of beer in dit geval). Het dier zal uw bounty hunters aanvallen maar dikwijls zijn die sterk genoeg om het beest te doden.

Nadien kan je de bounty hunters gemakkelijk afmaken.
Pure evil :eek:
 
Ja ook maar toevallig ontdekt ze, ik was gaan lopen met 3 bountyhunters achter mij en kwam toevallig ineens bij paar leeuwen waarvan 1 mythical beast en klus was geklaard binnen paar minuten.
 
Ondertussen 1 november en 50 uur besteed in Griekenland, ondertussen ook lvl 48 bereikt en de main story is afgewerkt + first civilisation story. Wat nu nog rest is de rest van de cult verslaan en de DLC's.
Blijft me gewoon immens verbazen de wereld, na 50u nog heel wat te ontdekken.
 
Ben hier ook aan begonnen, maar staat voorlopig wat on hold. Zal sowieso toch vroeg of laat verder moeten doen, want 80GB van de PS5 eraf kan goed helpen.

Ik heb op de PC ook al eens tot level 31 geraakt, maar dan niet verder gespeeld. Maar het draait een stuk beter op de PS5 (eigenlijk enorm content erover, dat was met de PS4 niet het geval - alleen al de backwards compatibility maakt het het waard).

Groot fan van het spel, enige kritiekpuntje is dat het misschien te overweldigend kan zijn. Er zijn er velen die minder fan zijn juist omdat het zo gigantisch en groot is. Door de skill tree die weer wat anders is als in Origins kan bepaalde combinaties je echt een halfgod maken. Dat zal tegelijkertijd mensen aantrekken en dan weer afstoten, en er zijn op de AC reddit die ook geen fan zijn dat de stealth approach van de games ervoor (voor Origins) verkleint, bepaalde mechanics kleiner worden (klimmen en volgmissies bvb.), en de identiteit van AC verdwijnt. Persoonlijk wil ik juist in de toekomst het element van het heden helemaal eruit. En ik ben blij dat de impact van stealth en klimmen wat kleiner geworden is (hoewel dat ook zijn charmes had). Maar persoonlijk ben ik wel gewoon voor een historical RPG en moet daar echt geen hedenelement aan gekoppeld worden (ook al is dat aandeel kleiner dan vroeger).

Maar nu ben ik even bezig met een ander spel. In deze PS5 playtrough eigenlijk voorlopig alles op Kefalonia gedaan van content. Maar verder niets.
 
Laatst bewerkt:
Krijgt binnenkort een nieuwe missie waarin ook Eivor uit Valhalla opduikt.

With Assassin’s Creed® Crossover Stories, discover the first-ever crossover between two Assassin’s Creed games. Dive deeper into Kassandra’s journey with two new free stories: Those Who Are Treasured available in Assassin’s Creed® Odyssey and A Fated Encounter in Assassin’s Creed® Valhalla. Available December 14th.

Assassin’s Creed Odyssey – Those Who Are Treasured:
  • Allies from your past will set you on a new journey to Korfu Island, involving a Piece of Eden and much more.
  • Unlock all-new Assassin’s Creed Valhalla–themed rewards for Assassin’s Creed Odyssey by completing the story content.

    Access requirements:
    After completing Chapter 1 and reaching Megaris, you may find the quest giver at Sami’s Port on Kephallonia Island.
    Spoiler Warning: This new story contains major spoilers for those that have not completed Assassin’s Creed Odyssey.

 
Net update gedownload op Steam en alle geluid is weg. Gisteren werkte alles nog perfect. Komen veel reports van binnen op Ubisoft forum.
 
Terug
Bovenaan