Arbitrage

Bij Genk werden de regels verkeerd toegepast, spelers van beide ploegen in de baklijn = penalty hernemen ipv vrije trap voor Anderlecht.
In dit geval zagen de scheids en de VAR een fout, dat is gewoon interpretatie (ookal was het geen fout)
Dat sommige het verschil tussen die 2 fases nog steeds niet (willen) snappen..

Nu los daarvan zou ik als Gent fan ook boos zijn, dit is gewoon belachelijk ze zijn hier bestolen.

Vroeger had je een topic genaamd "kleutertuin". Nu blijkt dat dat gewoon het Jupiler Pro League topic is geworden :unsure: . Elke week dezelfde zever. Steeds opnieuw "herspelen", "klacht indienen" en een hoop discussies die alleen maar om de kleur van de ploeg draaien.

Dat die goal van Gent wordt afgekeurd.. eerder fout van Arnstad wtf. Die hands is discuteerbaar.

Tijd voor een challenge en desnoods rechallengesysteem zoals tennis.
Die hands (van Debast) is niet discuteerbaar, er is al vooraf gefloten dus het spel is eigenlijk al gewoon gestopt.

Blijkbaar kan Hein 20 minuten liggen razen over een slechte arbitrage zonder het ook over deze fase te hebben? (Kan offside zijn natuurlijk, maar zonder lijn gaan de het nooit weten)

Blijkbaar kan Hein 20 minuten liggen razen over een slechte arbitrage zonder het ook over deze fase te hebben? (Kan offside zijn natuurlijk, maar zonder lijn gaan de het nooit weten)

Er is wel een groot verschil tussen een fase met een mogelijke gelijkmaker en een fase in blessuretijd waar het van 1-0 naar 2-0 gaat hé. Plus als die 1-1 telt dan gebeurt deze fase mogelijks ook gewoon niet.

Los daarvan had de grensrechter hier ook gewoon moeten wachten met vlaggen uiteraard...

Jawel , maar wat ons stoort is consistentie , ene keer fluit je niet , ene keer fluit je wel , wel penalty , geen penalty .
Het probleem is dat die consistentie altijd(of toch meestal) maar in 1 richting werkt. Ik lees hier regelmatig mee, heb geen enkele affiniteit met een Belgische ploeg (behalve dat ze Europees alles mogen winnen) en der is één constante: als de ref tegen u ploeg fluit ist ne slechte, en voor u ploeg ne goeie.
Ik geef u op een briefje dat als die fase omgekeerd was dat Riemer nu uitgebreid zat te klagen over het failliet van de VAR en Coucke aan het tweeten was, terwijl Hein gezegd zou hebben dat er volgens hem niets van aan was.

Ik vind het trouwens wel degoutant worden hoe hard er publiekelijk op de refs wordt afgegeven. Als ze strikt het reglement toepassen "ze hebben geen voeling met de wedstrijd", proberen ze wat meer de flow van de match te volgen "ja het reglement zegt xx".
Uiteindelijk kunnen ze niets goed doen. Als u spelers even hard onder het vergrootglas gelegd zouden worden, moogt ge alle twee weken een nieuwe ploeg halen.

Niet specifiek gericht op u éh trouwens, gewoon toevallig uw post deruitgepikt :hug:

Er is wel een groot verschil tussen een fase met een mogelijke gelijkmaker en een fase in blessuretijd waar het van 1-0 naar 2-0 gaat hé. Plus als die 1-1 telt dan gebeurt deze fase mogelijks ook gewoon niet.

Los daarvan had de grensrechter hier ook gewoon moeten wachten met vlaggen uiteraard...
Das toch louter speculatie wat j e nu zegt

Het gaat mij ook niet persé over de fase op zich, waar ook te snel gefloten werd ipv wait and see.

Maar Hein gaat een dikke 10 minuten los over de arbitrage, en van mij moogt ge daar kritisch op zijn, maar ge moet wel eerlijk blijven natuurlijk

Hij begint met die handsbal van Vertonghen/Debast, volgens hem gaat er daar geen fout aan vooraf. Volgens de ref wel, ge moogt daar over discuteren en is voor interpretatie vatbaar. Maar op het moment dat die bal de hand raakt is er gewoon al gefloten en wat er na het fluitsignaal gebeurde is eigenlijk onbestaande en dat weet hij ook goed genoeg.
Dat is hetzelfde als de ref fluit hoekschop, ge raapt de bal op en dan komt Hein zeggen "ja mja dat was gene corner hé, ze ontnemen ons een penalty"

Dan gaat hij lullen, "eerst keurt de VAR de goal af en dan de ref". De VAR kan niets afkeuren, de VAR moet bij een doelpunt de hele fase bekijken, de ref beslist dan. Over die beslissing om af te keuren kunt ge inderdaad discuteren.

Dan wat gaat zeiken over de outfits van de refs wat hier toch helemaal niet ter zake doet.
Maar als je betoog echt over de refs gaat, en ge wilt kritisch zijn over de arbitrage, dan zijt ge zo eerlijk om ook die buitenspelfase aan te halen dat daar mogelijks te snel beslist is.
Gewoon al dat hij dat niet kan haalt heel zijn betoog onderuit dat het hem over de scheidsrechters in het algemeen te doen is.

Dit is trouwens ook de uitleg van Kandous:

"Ik maakte een natuurlijke beweging vooruit – daar kwam geen fout aan te pas. Arnstad bevond zich op mijn weg en omdat hij zo klein is kwam hij tot aan de hoogte van mijn handen", beschreef Kandouss de fase. "Toen hij mij probeerde af te stoppen is het waar dat ik met mijn handen onbedoeld zijn gezicht zeer lichtjes raakte."

Ik denk dat niemand zegt dat Stroeykens vorige week de intentie had om Hairemans op zijn gezicht te kloppen hé, dat was ook licht en dat was ook een natuurlijke beweging en misschien moet je ze inderdaad alletwee gewoon laten doorgaan (al kunt ge fases toch niet 1 op 1 vergelijken), maar nie de ene week "Ja licht, maar penalty kunt ge fluiten" en de week erna "dit is bestolen hoor"

Waarom denkt iedereen dat je de fase van Mechelen en van Gent 1 op 1 kan vergelijken?

Daar zijn toch wel wat verschillen tussen?

De beelden die nu worden getoond geven toch echt geen uitsluitsel en zijn toch gewoon veel te onduidelijk?

Je leest hier dat hij zijn elleboog in Arnstad zijn gezicht plant, sorry, dat kan je uit die beelden echt niet opmaken. Noch dat hij zijn arm rond zijn nek zou hebben gedraaid.

Je ziet gewoon een botsing nadat Arnstad zelf Kandouss opzoekt.

Hiervoor die goal afkeuren is gewoon compleet ridicuul, het zou de Anderlecht supporters hier toch sieren om iets of wat eerlijk te zijn ipv zaken te verzinnen die je gewoon niet kan opmaken uit die beelden.

Is het fout van Arnstad en penalty? Voor mij ook niet, hij zoekt de speler wel op maar zet gewoon een blok. Maar dan kan Kandouss er ook weinig aan doen dat hij Arnstad op die manier aan- en omver loopt. Was Arnstad een kop groter en wat breder, het was mss Kandous die op de grond lag.

Laatst bewerkt:
Je kan het inderdaad niet duidelijk opmaken vanuit de tv beelden maar ik vermoed dat de VAR en de scheids wel duidelijkere beelden hadden.

Je kan het inderdaad niet duidelijk opmaken vanuit de tv beelden maar ik vermoed dat de VAR en de scheids wel duidelijkere beelden hadden.
Dat vraag ik me oprecht eigenlijk af. Of die nog andere beelden hebben. Want hoe je het ook draait of keert, de ref nam snel een beslissing na het zien van de beelden.

Een doelpunt wordt toch altijd (her)bekeken door de VAR?
Als er geen clear error mag de VAR toch niet tussenkomen? (Of zijn er weer andere regels?).
Voor mij is dat absoluut geen clear error maar een 50/50 fase waar Kandouss idd Arnstad raakt in het gezicht (dus kan je voor fluiten). Maar het is ook Arnstad die Kandous probeert te af te blokken en dat is iets wat in theorie ook niet mag dus kan je ook omgekeerd fluiten. Als je het een fout vindt van Arnstad dan is de rest van Kandouss niet meer relevant en als je het geen fout vindt van Arnstad dan is het absoluut geen clear error

Terug
Bovenaan