Arbitrage

Lees uw zin eens goed jongen. Tuurlijk gaat die dan zagen over deze fase in Mechelen als hetzelfde gebeurd in Leuven en het toen geen fout was. Daar gaat het ook om. Ze fluiten tekens dezelfde fouten op een andere manier. De ene week is het niks en de andere week is het fout. Logisch toch dat je het daar moeilijk mee hebt. Dat zou elk team moeten zijn.

In ieder geval zou ik me niet te druk maken in zulke interviews. Dat is niet goed voor je hart. Van deze interviews zie je er wekelijks van elke ploeg wel voorbij komen. Ook al van uw eigen club gezien.
In welke wereld is dat van Mechelen hetzelfde als op Leuven? En dan na weken nog altijd niet door hebben wat het verschil is tussen de fase tegen Genk en een penalty niet fluiten.

Hij klaagt inderdaad niet om de penalty, wel om verschillende beoordelingen van dezelfde fases.
Zelfs tijdens de match. "Contact is penalty", Patris wordt omvergekegeld in de 16 zonder enige bal te raken, geen pentalty...
En toch wordt de beslissing aanvaard.

“Het is heel moeilijk om er een duidelijke lijn in te vinden. Als daarvoor penalty wordt gefloten, maar niet voor iets anders. En vorige week is er dan een penalty voor een elleboog... Dit houdt gewoon geen steek”
Mja als ze al eens beginnen met de simpele dingen consequent te fluiten en bestraffen

Ene keeper krijgt na 2x wat tijdrekken en bal goed leggen geel. Andere lopen 5-6x 15seconden met die bal in hun handen en dan volgt een vermaning

In Genk-Leuven is er een speler die 2x de bal weg trapt nadat er gefloten is. De ref gaat naar hem toe om te zeggen "volgende x is geel"
In een andere match krijg je van de 1e x gewoon geel
Dat zijn de simpele dingen en zelfs dat lukt al niet

Hij klaagt inderdaad niet om de penalty, wel om verschillende beoordelingen van dezelfde fases.
Zelfs tijdens de match. "Contact is penalty", Patris wordt omvergekegeld in de 16 zonder enige bal te raken, geen pentalty...
En toch wordt de beslissing aanvaard.

“Het is heel moeilijk om er een duidelijke lijn in te vinden. Als daarvoor penalty wordt gefloten, maar niet voor iets anders. En vorige week is er dan een penalty voor een elleboog... Dit houdt gewoon geen steek”
Je kan het zelfs in dezelfde match houden

Walsh kegelt Patris omver op de middellijn terwijl de bal weg is. Fout + geel
Heiremans kegelt Patris omver in de 16 zonder dat hij de bal kan spelen en ze bougeren niet..

Mja als ze al eens beginnen met de simpele dingen consequent te fluiten en bestraffen

Ene keeper krijgt na 2x wat tijdrekken en bal goed leggen geel. Andere lopen 5-6x 15seconden met die bal in hun handen en dan volgt een vermaning

In Genk-Leuven is er een speler die 2x de bal weg trapt nadat er gefloten is. De ref gaat naar hem toe om te zeggen "volgende x is geel"
In een andere match krijg je van de 1e x gewoon geel
Dat zijn de simpele dingen en zelfs dat lukt al niet
't is dat wat ik bedoelde een paar weken terug in één van mijn posts. Zorg om te beginnen eens dat dergelijke zaken continue op dezelfde manier worden aangepakt en bestraft. Dat zou op lange termijn voor een pak minder frustratie moeten zorgen want dan weten teams en spelers tenminste waar ze aan toe zijn en wat nu exact de norm is.

Dan moeten we erna wel niet gaan klagen over de scheidsrechter hij het spel moet aanvoelen he.
Wat heeft dit nu met aanvoelen te maken? De ene keer mag je ongestoord tijdrekken dat het gene naam heeft en de andere geel moet men direct geel trekken? De ene keer mag je tien keer de bal irritant wegtikken bij een vrije trap en de andere kreeg krijg je direct geel?

Dat heeft helemaal niks te maken met aanvoelen imo. Het is juist door dergelijke inconsistentie dat we spreken over zoiets. Als alle scheidsrechters op dezelfde lijn zitten en dit zijn gewoon richtlijnen die ze horen mee te krijgen van het RD dan hoeft er niks aangevoeld te worden, want dan weet iedereen waar men aan toe is op dergelijk gebied.

Hetzelfde met z'n allen rond de scheidsrechter te hangen bij een fluitsignaal (in hun nadeel). De ene keer staat daar ongestraft de hele ploeg rond, de andere keer krijg je direct geel als er nog maar één speler komt klagen?

Je weet toch ook niet wat ze zeggen en op welke manier ze het zeggen? X scheidsrechters een reglement vol grijze zones op een uniforme manier laten beheersen gaat nooit gebeuren, zet dat gewoon uit uw hoofd.

Je weet toch ook niet wat ze zeggen en op welke manier ze het zeggen? X scheidsrechters een reglement vol grijze zones op een uniforme manier laten beheersen gaat nooit gebeuren, zet dat gewoon uit uw hoofd.
Mja regels zijn duidelijk hè.

Er is geen regel hoe ver ge de bal moogt wegtrappen als er gefloten is alvorens ze u bestraffen. Wegtrappen is wegtrappen

Voor een doelman is de regel ook 6 seconden, dat zijn er geen 10, 15 of 18.
Zelfs dat is afhankelijk van welke club, de score en het moment in de match..

Ge kunt die regels nooit zwart-wit maken, anders krijg je fases waarbij een bal die net buiten is wegsliden een gele kaart zou opleveren.

Als keeper een zweefbal uit de kruising halen en rechtkomen kan je al je tijd kosten en een fout tegen opleveren.

Natuurlijk moeten de excessen eruit, maar het is echt niet zwart-wit. Het is ook niet dat de spelers de scheidsrechters helpen (schwalbes/liegen over de bal geraakt of niet) wat het nog moeilijker maakt.

Ge kunt die regels nooit zwart-wit maken, anders krijg je fases waarbij een bal die net buiten is wegsliden een gele kaart zou opleveren.

Als keeper een zweefbal uit de kruising halen en rechtkomen kan je al je tijd kosten en een fout tegen opleveren.

Natuurlijk moeten de excessen eruit, maar het is echt niet zwart-wit. Het is ook niet dat de spelers de scheidsrechters helpen (schwalbes/liegen over de bal geraakt of niet) wat het nog moeilijker maakt.
De effectieve redding en het bijbehorende rechtkomen is natuurlijk niet inbegrepen in die 6 seconden hé. Lijkt me logisch.

Trouwens van mij part moet je niet direct gaan fluiten na exact 6 seconden, maar je merkt wel echt wanneer een keeper aan het tijdrekken is. Ik denk nu niet dat iemand gaat klagen als dat nu eens 10 seconden duurt ipv 6, maar hoe vaak zie je wel niet dat een keeper eerst bijna een halve minuut blijft liggen en dan nog eens een halve minuut wacht om uit te trappen?

Dat is toch wat ik zeg, de excessen moeten eruit. Als het onnodig gaan liggen en na 5 seconden pas terug rechtkomen er niet inzitten gaat elke regel ontoereikend zijn.

"Aanvoelen" is dat dus gewoon. Maar velen kunnen daar niet mee om, want dat kan je niet consequent toepassen... En dan krijg je van die belachelijke hands regels.

Ik ben volledig akkoord dat tijdrekken en bal weg trappen strenger aangepakt moet worden, maar het is helaas niet zo zwart-wit. Ik wil wel eens zien wanneer een speler van je eigen ploeg een lichte gele kaart krijgt, even later een tikje tegen de bal geeft na een fout en vervolgens zo zijn 2de geel krijgt. Er gaan niet veel supporters zijn die dan achter die regel gaan staan vrees ik.

Ik ben volledig akkoord dat tijdrekken en bal weg trappen strenger aangepakt moet worden, maar het is helaas niet zo zwart-wit. Ik wil wel eens zien wanneer een speler van je eigen ploeg een lichte gele kaart krijgt, even later een tikje tegen de bal geeft na een fout en vervolgens zo zijn 2de geel krijgt. Er gaan niet veel supporters zijn die dan achter die regel gaan staan vrees ik.
In het begin zal dit "pieken", maar je moet als voetballer natuurlijk weten dat dit zal gebeuren (eenmaal dat écht ingevoerd wordt). Geen compassie wat mij betreft, hoeveel domme voetballers hierdoor in het begin ook geel gaan voor pakken.

Dat is waarom ik zeg dat men zo op den duur wel gaat beseffen wat de norm is. Krijgt een speler op die manier dan rood? Tsja, dan is er maar één iemand waarop je boos hoort te zijn en dat is de speler in kwestie.

En omgekeerd zijn dat wellicht fans die moord en brand schreeuwen mocht het vervolgens onbestraft tégen hun team gebeuren.

In het begin zal dit "pieken", maar je moet als voetballer natuurlijk weten dat dit zal gebeuren (eenmaal dat écht ingevoerd wordt). Geen compassie wat mij betreft, hoeveel domme voetballers hierdoor in het begin ook geel gaan voor pakken.
Klopt. In het begin zal je wellicht een deel domme rode kaarten zien, maar na de 'overgangsperiode' kan dit enkel het voetbal ten goede komen imo.

toen wàs er ook geen basis om te herspelen, want die basis bestond gewoon niet.
dus als die match nu wel herspeeld moet worden, dan kan deze ook herspeeld worden.
Toen was er verschil tussen de communicatie van de var en scheidsrechter toch. Hier hebben ze beide toch hetzelfde besloten. Ze hebben beide de beelden bekeken. Dat was niet het geval in Anderlecht Genk. Hier beslissen ze unaniem toch hetzelfde na het zien van de beelden ?

Die afgekeurde goal van De Sart :laugh: Sorry maar dat kan toch echt niet? Als er daar iemand al een fout maakt is het die verdediger van Anderlecht zelf.

Terug
Bovenaan