Werk Arbeidsreglement Student

NewspaperDogs

New member
Hallo! Ik heb even een vraag waarop ik nergens een antwoord kan vinden. Ik heb bij mijn studentenjob een contract ontvangen van 3 maanden, dat in december van start is gegaan. Hierbij heb ik geen arbeidsreglement ontvangen. Nu zit ik met een klein probleem: momenteel ben ik thuis gezet door de arts wegens een aanhoudende griep, en kan ik dus aanstaand weekend niet gaan werken. Ik werk niet fulltime, maar word gewoonlijk 1 à 2 dagen per week ingepland. Ik heb aan mijn manager(?) laten weten dat ik niet aanwezig zal zijn op zaterdag en zondag, en gevraagd naar wie ik mijn doktersattest mag doorsturen, maar ze heeft mij laten weten dat dit "niet nodig is" omdat "studenten niet betaald worden bij ziekte".

Klopt dit? Zover ik had gelezen, hebben studenten die langer dan 1 maand in dienst zijn recht op gewaarborgd loon, net zoals gewone arbeiders (volgens mijn contract ben ik deeltijds arbeider). Bij één van mijn vorige studentenjobs, ben ik bijvoorbeeld ook uitbetaald tijdens ziekte. Buiten de manager die in winkel werkt, is er ook niemand waarvan ik de gegevens heb en waarbij ik terecht kan met deze vraag. (Ik heb enkele weken geleden reeds om de gegevens van HR gevraagd, aangezien ik toen niet op tijd werd uitbetaald, maar hier werd moeilijk over gedaan.)

Alvast bedankt!
 
Jij hebt gelijk. Ziektebriefje aangetekend opsturen naar de werkgever of mailen met vraag ontvangst te bevestigen. Tegelijk nog eens de ziekte via mail mensen.

Je hebt recht op gewaarborgd loon.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan