TV Apps installeren op Smart TV = Problems

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
ok na een dikke 7 jaar mijn sony bravia geruild met een nieuwer model ,
4 jaar oude samsung curved. betere software was meteen duidelijk.

echter: apps installeren blijft een mizerie.

neem nu vtm go....
ik kan wel naar die website surfen met de geïntegreerde browser van samsung, maar ik zie nergens waar ik die app effectief kan downloaden !

ik dacht, ok dan maar de app op mijn smartphone zetten, tot mijn grote verbazing zie ik geen CAST TO TV functie !! ....
wat ben je dan eigenlijk nog met een smart tv, als ik nu via de ouderwetse manier moet een laptop via hdmi aankoppelen, en zo vtm go moet installeren....


waarom blijft het zo verdraaid moeilijk om apps te kunnen installeren op een smart tv ?? ik dacht dat anno 2021 toch iedereen wel zo'n toestel in huis heeft,
wat heeft het dan nog voor zin dat we op onze tablet of computer moeten zitten kijken....
 

Kan VTM GO als app op een smart TV gebruikt worden?​

Er zijn alvast een Android TV-app en een Apple TV-app beschikbaar.
We bekijken de mogelijkheden om ook een Smart TV-app voor Samsung en LG te lanceren.

Chromecast is dus de oplossing.
 
ok na een dikke 7 jaar mijn sony bravia geruild met een nieuwer model ,
4 jaar oude samsung curved. betere software was meteen duidelijk.

echter: apps installeren blijft een mizerie.

neem nu vtm go....
ik kan wel naar die website surfen met de geïntegreerde browser van samsung, maar ik zie nergens waar ik die app effectief kan downloaden !

ik dacht, ok dan maar de app op mijn smartphone zetten, tot mijn grote verbazing zie ik geen CAST TO TV functie !! ....
wat ben je dan eigenlijk nog met een smart tv, als ik nu via de ouderwetse manier moet een laptop via hdmi aankoppelen, en zo vtm go moet installeren....


waarom blijft het zo verdraaid moeilijk om apps te kunnen installeren op een smart tv ?? ik dacht dat anno 2021 toch iedereen wel zo'n toestel in huis heeft,
wat heeft het dan nog voor zin dat we op onze tablet of computer moeten zitten kijken....

De vtm go app heeft nochtans een cast functie. Misschien is dat geen tv waar je naar kan casten?
 
De vtm go app heeft nochtans een cast functie. Misschien is dat geen tv waar je naar kan casten?
Jawel want YouTube kan ik casten van gsm naar tv


Ik heb bij settings gekeken op de vtm go app en zie daar niets staan van casting
 
Als ik vtm go start op mijn android 11 samsung. Na de reclame als het programma effectief start krijg ik in de rechterbovenhoek het cast logo.
Duw ik daarop, komt er een popup met mijn tv model(sony). Eens daarop geklikt begint hij te verbinden om te casten.

Een vtm go app voor het tizen besturingssysteem(linux/unix based) denk ik niet dat bestaat.
 
airplay wat is dat?

en ja het is TIZEN OS op mijn samsung inderdaad...
toch straf dat er voor zo'n courrante tv's nog geen werkende app bestaat.
 
Kodi mediaplayer installeren, en dan VTM Go add-on installeren

 
Terug
Bovenaan