VTM Go app

Yappy

Member
Dus ik bezit een OLED55C9PLA2 smart TV en deze loopt momenteel op WebOS 4.9.7-14 goldilocks2 -gyoen.

Ik heb geen idee of dat dit Android of hun persoonlijk besturingssysteem is.

De TV is met kabel verbonden direct in de muur, voor de beste ontvangst.



Sinds wij de VTM Go app gebruiken die je op de tv kan downloaden, hebben we altijd problemen gehad vooral om live 19u nieuws te bekijken.

In het begin hadden we het probleem, dat in de live uitzending, de uitzending enkele seconden naar voor sprong, om daarna feilloos te werken.

Nu is het een ander verhaal, na 10 minuten blijft het beeld hangen (2 a 3 seconden) dan speelt die verder (10 a 15 seconden) en blijft die weer hangen. Zo blijft die doorgaan, tot hij helemaal blijft hangen.

Het enige dat ik op dit moment kan doen, is uit de live uitzending gaan en na enkele seconden terug de live starten.

Dit heb ik gisteren 3 keer moeten herhalen, tot op het einde van de live uitzending.



Wij bezitten ook Netflix en Prime en daar loopt alles vlotjes.

Het probleem is uitsluitend met de VTM GO app.

Ik heb al verschillende speedtests uitgevoerd op de tv, met de volgende resultaten:

Download 60,65 Upload 28,50 net uitgevoerd als hij bleef hangen (tweede keer 83,23 en 28,47, derde keer 91,69 en 28,22)

De speedtest geeft aan, dat de aansluiting perfect is om filmen in UHD te bekijken.

Heeft hier iemand ervaring wat ik er aan zou kunnen doen ?

De helpdesk van VTM Go heb ik ook al aangesproken en de app heb ik al eens verwijdert, heb de tv ook al via wifi verbonden maar niets helpt.
 
Al geprobeerd om de stekker van de TV eruit te trekken, 5 mins wachten en er weer in te steken? (dit verwijderd de cache van de TV)
 
Kan ook zijn dat vtmgo app niet zo goed geoptimaliseerd is voor webOS (=LG). Zal normaal gesproken niet aan je lijn liggen.
 
Gisteren de stekker uit getrokken en daarna nog de tv gereset naar zijn fabrieksinstellingen.
Beide heeft niets geholpen, zit nog steeds met blijvend hangende uitzendingen.
 
hm, als je het enkel bij VTM GO hebt, lijkt me het eerder aan de app te liggen dan.

Kun je ook streamen naar de TV vanaf de telefoon-app?
 
VTM Go app (op iPhone) heeft niet de mogelijkheid om met Airplay te streamen. Heb daar en tegen wel geprobeerd om VRT Max te streamen met Airplay.
En deze heeft geen problemen met streamen.
Zal vanavond het VRT nieuws is streamen via mijn iPhone i.p.v. VTM Nieuws.
 
Het ligt aan de WebOS VTM Go app. Een paar maanden geleden werkte die feilloos, en dan is er een paar weken geleden eens een update gekomen en sinds dan heb ik hetzelfde probleem. Zeer frustrerend.

De VTM Go app voor iOS heeft trouwens wel AirPlay hoor, zo los ik het altijd op als de WebOS app weer kapot is.
 
De VRT Max app kan ik zonder problemen streamen naar de tv, maar de VTM Go app, geeft steeds aan ‘er ging iets mis, probeer later terug’.
Nochtans kan ik mijn TV aanvinken op mijn iPad, maar dan krijg ik op de TV een scherm te zien met AirPlay, kies dit apparaat, maar je kan niet aanklikken. Vreemd, want met de VRT max app, hoef ik dit allemaal niet te doen.
 
Een andere mogelijkheid is om Kodi erop te zetten (als dat bestaat voor WebOS?), en dan de juiste plug-in te gebruiken. Zo heb ik op een 5jaar oude Sony (wel Android) de Play4 app kunnen draaien. Rechtstreeks werkte die Play4 app voor geen meter (spelen startte bijna nooit, en als het dan toch eens werkte, blokkeerde dat kort nadien)… via Kodi werkt dat prima. Geen idee waarom.
 
Een antwoord gekregen van de VTMGo hulplijn, dat hun technische mensen het probleem hebben bekeken en opgelost.
Gisteren toch al in één ruk het nieuws kunnen uitkijken zonder haperingen.
 
Terug
Bovenaan