Annapurna Interactive en maker van Katamari Damacy onthullen to a T

Vorig jaar bracht Annapurna Interactive ons op de hoogte over het nieuwste project van Keita Takahashi, de bedenker van Katamari Damacy, Noby Noby Boy en Wattam. Toen had het spel in kwestie nog geen uitgesproken identiteit, maar recent vertelden de betrokken partijen ons meer over zowel de titel als het algemene concept ervan. Sinds kort draagt het de naam 'to a T' en intussen weten we ook dat het officieel in productie is voor pc, Xbox One en Xbox Series S | X, inclusief Game Pass. Er heerst echter nog enige onduidelijkheid over een mogelijke releasedatum.

In to a T ga je door het leven als Teen, een tiener met een ongewoonlijke postuur wie niettemin een normaal leven probeert te leiden. In dit narratief avontuur kun je zelf bepalen hoe Teen eruit ziet, terwijl je rustige activiteiten in een kustdorpje beleeft. Het belooft een episodisch verhaal te zijn – dat zich trouwens over meerdere dagen ontvouwt – waarin Teen ontdekt hoe ze bij hun andere leeftijdsgenoten kunnen passen, met de assistentie van een trouwe hond en een attente moeder. Doorheen het spel krijg je de kans om mooie locaties te bezoeken en je zal eveneens allerlei personages ontmoeten, laat staan dat je verscheidene minigames kunt spelen waar Teen alledaagse taken op hun eigen manier voltooit. Takahashi plus zijn team van ontwikkelaars bij uvula werken voor dit project samen met AbleGamers, een organisatie die zich op toegankelijkheid fixeert, en in de onderstaande trailer kun je ten slotte zien hoe T-posing een essentieel onderdeel voor deze belevenis vormt:

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan