Anime

Kenpachi

Active member
Crowdfunder FE
Ik vond precies nog geen anime topic. Bij deze.

Iemand nog een fijne ontdekking gedaan bij de nieuwkomers deze winter?
 
I got some bad news for you. Sounds to me like you're a weeb.

;p

Ik loop altijd een paar jaar achter in anime dus met recente dingen kan ik je niet echt vooruit helpen. Recentste shows dat ik zo een beetje aant volgen ben zijn One Punch Man & Attack on Titan.

For what it's worth; mijn all-time favs;
Planetes
Ghost in the Shell SAC
Cowboy Bebop
Parasyte
Neon Genesis
Monster
Steins;Gate
Berserk
Genocyber
Genius Party (& Beyond)
Ergo Proxy
Elfen Lied
Dennou Coil
 
Ik vond precies nog geen anime topic. Bij deze.

Iemand nog een fijne ontdekking gedaan bij de nieuwkomers deze winter?

Wonder egg lijkt nog wel goed. Goeie tekenstijl, maar het verhaal weet ik nog niet zo goed (heb 1 aflevering gezien).

Ben vooral blij met Attack on Titan laatste seizoen :)
 
The promised land. Zeer sterke aanrader als je AOT fan bent. Zeer sterk verhaal en uitwerking characters.
Knights of Sidonia. Ik hoop dat laatste seizoen er zit aan te komen.
 
I got some bad news for you. Sounds to me like you're a weeb.

;p

Ik loop altijd een paar jaar achter in anime dus met recente dingen kan ik je niet echt vooruit helpen. Recentste shows dat ik zo een beetje aant volgen ben zijn One Punch Man & Attack on Titan.

For what it's worth; mijn all-time favs;
Planetes
Ghost in the Shell SAC
Cowboy Bebop
Parasyte
Neon Genesis
Monster
Steins;Gate
Berserk
Genocyber
Genius Party (& Beyond)
Ergo Proxy
Elfen Lied
Dennou Coil
Gebeurt niet vaak meer dat ik meer dan de helft van zo'n lijst nog herken :eek:
Stuk voor stuk sublieme reeksen man :) Ik krijg al zin om ze te herbekijken... Zeker Berserk, alleen al om die absurde intro nog 'ns mee te kwelen :p
Ik heb de manga van planetes trouwens, ik wist niet eens dat er een anime van was

Anywho, ik loop ook hopeloos achter. Hoewel er nog steeds keigoeie animereeksen zijn, is het de animatie zelf die mij vaak afstoot. De kwaliteit daarvan is er inderdaad wel enorm op vooruit gegaan, maar handgetekende anime voelde veel levendiger aan en had een warmte die veel uitnodigender was dan moderne "computer getekende" reeksen. Sinds 2010 heb ik eigenlijk nauwelijks nog nieuwe reeksen of films gezien.

One punch man heb ik zelf ook recent nog uitgezien. Ik heb de manga al, maar dit is toch echt een reeks die uitblinkt als anime. Ik vind het sowieso al super dat ze hun echt beperken tot het materiaal uit de manga en de reeks niet volproppen met nutteloze filler. Nooit fan geweest van de eeuwigdurende shonen.
Jammer dat het ernaar uitziet dat er geen derde seizoen gaat komen :(

Is er hier eigenlijk geen plaats voor een anime/manga subforum zoals op 9lives? :p
 
Is er hier eigenlijk geen plaats voor een anime/manga subforum zoals op 9lives? :p
 
Blij dat iemand de start heeft gegeven (y)

Onlangs nog gezien:

- S4 Haikyuu!! ep 1 - 8
- Jujutsu Kaisen ep 1 - 13: lekkerrrrrr
- Mahouka Koukou no Rettousei s2: not as good as s1
- Nichijou rewatch voor de 10e keer al, elke keer plat gaan :ROFLMAO:

Staat nog op de planning: Dr Stone s2 / Log Horizon Entaku Houkai / Attack on Titan final season

Anime is hier nog altijd aanwezig, al zij het niet meer dagelijks. De klassiekers heb ik in mijn arsenaal, de nieuwe neem ik er eens tussen pot en pint bij ;)
 
Ik ben er al een tijdje uit tegenwoordig. Hunter x Hunter kan ik wel aanraden als je die nooit zag.
Serie is soms zeer traag maar heeft zware piek momenten die het waard zijn.
 
Vorig jaar heb ik Dr. Stone, Vinland Saga en Demon Slayer opgepikt. Ik vond ze eigenlijk alledrie niet slecht maar ik mis toch ergens de magie die ik nodig heb om het seizoen uit te kijken.
Attack on titan vond ik het eerste seizoen briljant maar ik verloor toch de interesse ergens halverwege het tweede seizoen. Onterecht zo blijkt want dat was precies maar een dipje als ik het zo hoor.
 
Van Vinland saga vind ik de manga toch één van de sterkste die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Ik heb de anime niet gezien, maar dat lijkt me nu wel het soort verhaal dat zich beter vertelt in boekvorm.
 
Van Vinland saga vind ik de manga toch één van de sterkste die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Ik heb de anime niet gezien, maar dat lijkt me nu wel het soort verhaal dat zich beter vertelt in boekvorm.
Ik had dat gevoel bij Kingdom, de manga leest enorm goed. De anime vond ik maar mediocer
 
Inmiddels toch ook meer dan 2 jaar geleden dat ik nog een anime serie uitgekeken heb. Berserk maar dat is a must watch in a man's life, I guess.

Gezien:
- FMA (Herinner ik me quasi niets van)
- FMA brotherhood (Gewoon top)
- Berserk
- Legend of the galactic heroes (Heeft me net geen 20 afleveringen gekost om er in te komen. Thank God, I held on)
- Stein's gate
- Cowboy Bebop (M'n avatar zegt genoeg)
- Death Note
- Monster
- Rurouni Kenshin
- Code Geass
- Gankutsuo
- Golden Boy
- Wolf's Rain
- Great Teacher Onizuka (Uitgekeken in de hoop dat er ooit iets ging gebeuren maar helaas. Redelijk teleurstellend)

Gedropt:
- Trigun

Hopelijk ooit:
- Neon Genesis Evangelion
- Samurai Champloo
- Space Dandy
- Hunter x hunter (de recentste versie)
- Hajime no Ippo
- Macross
- Hellsing Ultimate
- Mushishi
- Jojo's Bizar Adventures
 
Hopelijk ooit:
- Neon Genesis Evangelion
- Samurai Champloo
- Space Dandy
- Hunter x hunter (de recentste versie)
- Hajime no Ippo
- Macross
- Hellsing Ultimate
- Mushishi
- Jojo's Bizar Adventures
Deze opsomming zijn quasi allemaal master pieces :love:
 
The Redline. Over de gevaarlijkste race in het universum.

Scenario: dik cliché
Muziek: generisch
Animation: Dat was wel goed

Misschien iets voor race freaks of een jonger publiek maar deze man vond het waste of time :(
 
Onlangs gezien: Jujutsu Kaisen episode 1-22. Had er eigenlijk niet veel van verwacht maar was toch heel snel hooked, luchtig maar heel vermakelijk.
 
Enkele dagen geleden Darling In The FranXX gekeken. Was wel een vrij boeiende serie, zeker de eerste 18-19 afleveringen waren top. Jammer dat de laatste 2-3 aflevering totaal niet binnen het verhaal passen.
 
Enkele dagen geleden Darling In The FranXX gekeken. Was wel een vrij boeiende serie, zeker de eerste 18-19 afleveringen waren top. Jammer dat de laatste 2-3 aflevering totaal niet binnen het verhaal passen.
Ik kreeg het van die constante daaaaalliiiiiinnnnn ^^

Zelf nu beginnen kijken:

- Horimiya ep 1 - 2: feel good lubbiedubbie anime, the wife picked this one up and will keep watching. I dropped it
- Log Horizon - Entaku Houkai ep 1: kgeraak niet in de juiste mood hiervoor >_>
- Mushoku Tensei - Isekai Ittara Honki Dasu ep 1 - 6: aside from the pervert POV, one of the best this season!
- Tensei shitara Slime Datta Ken 2nd Season ep 1
- Shingeki no Kyojin - The Final Season ep 1
 
Welja, topic is blijkbaar even dood als op 9Lives >_>

Mushoku Tensei ep 9 - 11 bekeken gisteren avond: season 2 WHEN!?
Shingeki no Kyojin - The Final Season ep 2 - 8
Log Horizon - Entaku Houkai ep 2: kon me niet overtuigen
Horimiya ep 3 - 12: missus heeft deze uitgekeken, paar keer serieus hard gelachen ^^
 
Terug
Bovenaan