Anime

Welja, topic is blijkbaar even dood als op 9Lives >_>

Ale ik zal eens iets posten dan.

Zonet eerste episode gezien van Yasuke, de anime reeks van netflix over een zwarte samurai.
Op papier klonk het allemaal zeer goed maar de eerste episode leek nergens op. Vreemde animatie, slechte voice acting en bij sommige scenes zelf framerate issues oid. FlyLo doet de OST doet en dat zit wel snor maar ook naar zijn normen niets speciaals.


ik geef het nog één of twee afleveringen maar ik vrees er voor.
 
De recensies van Yasuke zijn idd niet zo lovend. Het is een Amerikaans-Japanse samenwerking waar een fantasy verhaal uit komt ipv historische actie.

Netflix zou rond de 25 original anime series uitbrengen maar zoals de vorige jaren zitten er maar 2 tot 4 bij die echt de moeite zijn. De rest lijken verloren projecten te zijn waar Netflix een pot geld naartoe zwiert om nog enkele uren kijkers bezig te houden.
 
Qua films heb ik een zwak voor Vampire Hunter D: Bloodlust, een mengelmoes van sci-fi, fantasy, western, horror en overgoten met een Barok sausje.

Verschillende series geprobeerd maar telkens opgegeven, de enige die ik uitgekeken heb is "Monster", al vroeg ik me bij het einde af waarom ik er ooit aan begonnen ben...


Visuele stijl sprak me enorm aan maar ik snapte geen jota waar het over ging...
 
Ik weet niet waarom maar Naruto & Naruto Shipuuden blijft mij na al deze jaren nog altijd aantreken.
Ik was ook zeer blij toen ik op Netflix zag dat ze naruto en naruto Shipuuden volledig erop hadden gezwierd maar met alleen FR subs.
Boruto to Naruto was ik ook begonnen maar kon mij niet blijven boeien. Misschien wat doorbijten en verder doen?
 
Enkel Attack on Titan gezien recent.
Heb de indruk dat er geen goeie series meer uitkomen eigenlijk :unsure:

Ben half door de 1e aflevering van Boku no Hero academia nieuw seizoen geraakt, maar was precies zo saai??
 
Allé, zal het dan nog ne kans geven.

Spring Anime:
- Zombieland Saga S2: Als je S1 gezien heb, S2 is dik de moeite. Episode 4 heeft een BANGER van een drum solo door niemand minder dan de LEGENDARY YAMADA TAE!
- Super Cub: Lekker rustige anime over naar school gaan met een brommertje. Dacht eerst dat het cliché "join-een-brommerclub(-tegen je eigen wil) ging zijn maar nope. You get comfy instead.
- Tokyo Revengers: Aanvankelijk zei de plot me weinig, maar toch een eerste episode een kans gegeven. IM HOOKED.
- Shadows House: Geen idee waar ik mijn verwachtingen moest zetten voor deze anime, maar het is in elk geval razend interessant.
- Seijo no Maryoku wa Bannou Desu: Ik ben een sucker voor isekai manga/anime, geen uitzondering hier. En deze behoort tot de betere isekais.
- Vivy - Fluorite Eye's Song: Eén van de beste anime dit seizoen, en hopelijk zelfs dit jaar. Gewoon kijken.
- 86 Eighty-Six: Ik had deze anime eerst aan me laten voorbijgaan, maar het krijgt goede scores op reddit, dan toch eens gekeken en zeer tevreden over den dezen.
- Fumetsu no Anata e: What the fuck, in de positieve zin. Check it out.
- Mars Red: Anime over vampieren. Ik vind de story en characters wel goed gedaan, maar hoewel het geen hoge scores zal krijgen (van mij alleszins), lage scores zouden zeker onterecht zijn.
- Slime Taoshite 300-nen, Shiranai Uchi ni Level Max ni Nattemashita: Again, sucker voor isekais. Weinig verhaal, het is hoofdzakelijk comedy en het is goede comedy + fanservice.
- Subarashiki Kono Sekai The Animation: Het voelt al even geleden aan dat we een anime hadden waarin MC in een spel gedropt werd waar de inzet je leven is, of in dit geval, net iets anders dan je leven... wat dan wel? Zeg ik niet, check it out yourself.
- Hige wo Soru. Soshite Joshikousei wo Hirou: Romcom, al weet ik niet hoeveel rom het gaat zijn. Maar ik kan deze anime goed apprecieren, toont aan dat er ook mannen zijn met een goed moreel. Wat me vaak irriteert is dat mannen veel te vaak als duivelse predatoren worden afgeschilderd in anime. Alsof we allemaal onze verlangens niet kunnen onderdrukken.

Bovenstaande zijn aanraders, kijk een episode of 2-3.

Wat ik naast bovenstaande nog bekijk dit seizoen: SSS Dynazenon, Full Dive, Nagatoro-san, Dragon Ie wo Kau, Sentouin, Hakenshimasu!, Koi to Yobu ni wa Kimochi Warui, Tensura Nikki - Tensei Shitara Slime Datta Ken, Back Arrow, Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu S2 , Osananajimi ga Zettai ni Makenai Love Comedy, Boku no Hero Academia S5.

Dernaast ook de movie van Kimetsu no Yaiba gezien eergisteren en wat een fantastische film was me dat zeg.
 
Laatst bewerkt:
Welke zijn feitelijk de moeite op Netflix? Original + andere?
Ik zou bijna durven zeggen: geen, het is anders een frustrerende operatie om toch maar iets goeds te vinden.

Als je dan toch een lijst wil is er maar 1 die ik echt goed vind (en vele andere kijkers ook): Violet Evergarden.

Andere exclusives (want wie weet of Netflix enkel koopt of zelf produceert):
  • Little Witch Academia
  • Kengan Ashura
  • Dorohedoro
  • Aggretsuko
De live action adaptations zijn bijna allemaal slecht, die kan je ook skippen. Verder heb je daar nog een kleine selectie aan oudere externe content zoals Evangelion, Full Metal Alchemist, diverse Fate series, ...

Voor anime zou ik het houden op de dedicated streaming services zoals Crunchyroll en Wakanim. Zelfs de 15 anime series die Amazon Prime aankoopt zijn kwalitatiever (stond een tijd Vinland Saga op).
 
Jujutsu Kaisen had een heel sterk eerste seizoen.
Had het niet verwacht, maar interessante characters, interessante setting, diversiteit in type episodes, zowel serieus als luchtige elementen.

Ik mis het al sinds S1 eindigde.
 
waar vind ik de beste streaming dienst voor anime? Cruchyroll heeft niet alles in de aanbieding, En zover ik weet heeft Anime ultime enkel franse subs?
 
Aan Mob Psycho 100 begonnen. Eerste 2 afleveringen waren niet slecht maar ook niet wauw, hoop dat het niet elke aflevering "demon of the week" gaat zijn.
 
Heb die serie gezien, beide seizoenen. Zeker de ED van eerste seizoen kon ik prima pruimen. De serie zelf is niet slecht, maar ook geen hoogvlieger. Zou het een 7/10 geven.
 

Slime Taoshite 300-nen, Shiranai Uchi ni Level Max ni Nattemashita​


Zijn er nog recente reeksen in deze stijl? Ik vind Nichijou heerlijk om naar te kijken, maar de comedy is soms wat slapstick achtig, en iedere aflevering is in 5-6 delen geknipt. Kijk liever naar een comedy die een hele aflevering kan duren, zonder platvloers te worden. Bovengenoemde reeks is luchtig, feelgood, maar ook met comedy stukken.
 

Slime Taoshite 300-nen, Shiranai Uchi ni Level Max ni Nattemashita​


Zijn er nog recente reeksen in deze stijl? Ik vind Nichijou heerlijk om naar te kijken, maar de comedy is soms wat slapstick achtig, en iedere aflevering is in 5-6 delen geknipt. Kijk liever naar een comedy die een hele aflevering kan duren, zonder platvloers te worden. Bovengenoemde reeks is luchtig, feelgood, maar ook met comedy stukken.
Bofuri?
 
Scarlet Nexus:

Goeie eerste aflevering. Eerder reeds gezien, nu ook officieel gereleased. Voelt ook echt aan als een RPG. Ben benieuwd naar meer, en naar de game ook.

Peach Boy Riverside:

Lijkt me ook best oke. Je wordt wel compleet vanuit het niets recht in het verhaal gegooid, iets meer intro had gemogen.
 
Terug
Bovenaan