ÉÉN Andermans zaken 2024

Wie koopt er eigenlijk een kussen, met iemand anders zijn kat op....


Een eetcafé, waar katten rondlopen lijkt me wel leuk. Als ge er goed kunt eten. Maar vegan.... Ik eet heel weinig vlees, maar ik neem ook graag de rest vh gezin mee, vrienden. Dan ga ik echt niet naar een zaak waar je enkel vegan kan eten.
 
Het bier van vorige week is licht afgeprijsd in Delhaize om van de exposure te genieten:

1CW7cLS.png
 
Wie koopt er eigenlijk een kussen, met iemand anders zijn kat op....


Een eetcafé, waar katten rondlopen lijkt me wel leuk. Als ge er goed kunt eten. Maar vegan.... Ik eet heel weinig vlees, maar ik neem ook graag de rest vh gezin mee, vrienden. Dan ga ik echt niet naar een zaak waar je enkel vegan kan eten.
En waarom zou vegan niet lekker kunnen zijn?
 
En waarom zou vegan niet lekker kunnen zijn?
Dat kan natuurlijk.

Zoals ik ook reeds zei : "Ik eet bijna geen vlees", dus ik weet dat.


Maar er zijn ook mensen echte vleeseters. Mijn vrouw daar mee naartoe krijgen gaat al niet zo evident zijn. En mijn kameraad al zeker niet.

Dus ja... Dan ja, dan ga ik ook maar niet. En zo gaan er toch meer mensen zijn.
Vleeseters krijgen vegan eters ook niet mee naar een steak-restaurant hé, tenzij er vegan steak is.

Op hun Facebook zoeken ze wel een flexi-medewerker, dus dan zal het wel goed zijn.


Wat ik wel (vaker) vreemd vindt in dat programma is als ze zeggen hoe goed het wel niet gaat.
Gisteren werd daar gezegd: de omzet is met 20% gestegen. Dus dan verdienen die nu €3,4 per uur of wat?
 
Op hun website staat dat ze 5 katten hebben
Na de verbouwing met die loopbrug leek het me wel al veel beter.
Daarvoor zag ge die katten niet.


Dat ge niet naar de katten moogt gaan en die wat aaien.... Vreemd. Dat is toch een reden om te gaan.
 
Dat kan natuurlijk.

Zoals ik ook reeds zei : "Ik eet bijna geen vlees", dus ik weet dat.


Maar er zijn ook mensen echte vleeseters. Mijn vrouw daar mee naartoe krijgen gaat al niet zo evident zijn. En mijn kameraad al zeker niet.

Dus ja... Dan ja, dan ga ik ook maar niet. En zo gaan er toch meer mensen zijn.
Vleeseters krijgen vegan eters ook niet mee naar een steak-restaurant hé, tenzij er vegan steak is.

Op hun Facebook zoeken ze wel een flexi-medewerker, dus dan zal het wel goed zijn.


Wat ik wel (vaker) vreemd vindt in dat programma is als ze zeggen hoe goed het wel niet gaat.
Gisteren werd daar gezegd: de omzet is met 20% gestegen. Dus dan verdienen die nu €3,4 per uur of wat?

Maar zo werkt omzet versus loon niet hé.
Bepaalde vaste kosten zoals de huur van het pand blijven gelijk. Andere kosten zoals materiaal om mensen hun bestelling te maken stijgen mee. Maar het loon kan éénmaal boven bepaalde drempels net stevig stijgen?
 
Maar zo werkt omzet versus loon niet hé.
Bepaalde vaste kosten zoals de huur van het pand blijven gelijk. Andere kosten zoals materiaal om mensen hun bestelling te maken stijgen mee. Maar het loon kan éénmaal boven bepaalde drempels net stevig stijgen?
True...

Omzet was 70.000 denk ik?
Daar is dan 14.000 bij gekomen per jaar.


Als ze 38uur per week werken (en ze werken veel meer), en alle kosten blijven hetzelfde dan komt er €7 per uur bij (bruto, voor hun 2 samen). Dat is nog niks hé.



Ik hoop, maar ik ken er niks van, dat die daar ook wonen en dat de prijs van dat huis in hun kosten zit en niet privé.
 
Ze zijn ook maar 4 dagen open in de week, wat doen ze die 3 andere dagen ? Uw vaste kosten blijven he, dus ik zou sowieso ne dag extra open doen, zo niet 2 als het toch uw passie is.

Mij leken die 58.000 euro kosten heel erg hoog voor hun omzet.

Omzet 72.000 euro. Dat was dus enkel uit de voeding. Ze deden hun prijzen * 3 dus dat is inkoop goederen 24000 euro
Blijven er nog jaarlijkse kosten over van 34000 euro.
Wat zou dat pand kosten per maand om te huren, ik gok een kleine 1000 euro.
Das nog 22000 euro kosten die je over houdt. Aan wat allemaal ?

nutsvoorzieningen, boekhouder, sociale lasten, website / reclame, wagen, ... Dan lijken ze me toch nog royaal te leven en (onnodig?) zoveel mogelijk kosten te maken om hun winst te beperken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral frappant dat zo'n diehard vegans ook tegelijkertijd kattenliefhebbers zijn. Hun menukaart mag dan wel vegan zijn, maar katten hebben écht vlees nodig punt. Wat geven die mensen hun katten?

En side-note als vogelliefhebber: er zijn te veel huiskatten, en dat zijn minimoordmachines in onze natuur, dus zogenaamde "kattenliefhebbers" die beweren dat ze dierenliefhebbers zijn... ha :cautious:
 
ik vraag mij wel af wat de reden is waarom ze vegan zijn? vegetarisch snap ik dan nog, maar dat iemand zo fel reageerd?

geen melk, boter, eieren... maar dan wel taarten en cakes maken:oink:
 
Toen kamal voorstelde om de kaart uit te breiden met niet vegan gerechten kwam er net geen stoom uit de gast zijn oren..

Na elke 5 zinnen, wij stonden int onderwijs.. (Uhu ik snap het,ge zijt een allesweter)

Katten, de seriemoordenaars der natuur bij hipsters.

Mijn buikgevoel verteld mij ook dat ze nu vermoedelijk ergens gratis leven in een appartement van de ouders ofzo.

Dat gaat zich dan nog voortplanten en die kinderen ook vegan lifestyle opdwingen..
 
Ik verwacht dat die katten niet buiten mogen komen, dus veel vogels gaan die niet vangen (maar katten zijn inderdaad super efficientie moordmachienes)

En ik hoop dat die wel vlees krijgen. Ik hoop dat ze daar slim genoeg voor zijn om te beseffen dat die doorsoort echt wel vlees nodig heeft, en dat het door de natuur zo bedoelt is dat die vlees eten.
 
Moet de aflevering nog zien m.

Ik kom door de week dagelijks voorbij het katten café. Veel volk zie ik daar niet zitten als het open zit.
 
Vraag me wel af of er ook gesponsord wordt door dat programma. Uw aanbod vergroten is natuurlijk een goed plan, maar die halve webshop is toch niet winstgevend ? Je hebt de kost voor het bouwen en de kost voor het hosten. Shopify Basic is al 32 euro per maand.

Daarnaast lees ik ook (Let op: alle bestellingen via de webshop worden standaard niet verzonden, maar moeten afgehaald worden in het kattencafé. Als je wil dat we je bestelling verzenden, neem dan even per mail contact met ons op en dat bespreken we de verzendkosten (afhankelijk van het gewicht van je bestelling).

like wtf. Ze hadden beter gefocussed dan op verkoop in de zaak.
 
Laatst bewerkt:
Ja zo een beetje katten-gadgets en merch aanbieden in het café snap ik nog, maar daarbij dan nog een webshop trekt de focus toch wat te breed open vrees ik. Buiten die merchandising van hun eigen zaak zijn dat toch allemaal dingen waarin andere professionele webshops een groter aanbod hebben, betere prijzen en een betere logistiek.
Vond daarnaast dat er ook snel over de slechte locatie werd gesprongen. Bij eerdere zaken werd daar toch dieper op ingegaan (herinner mij zo'n groentenwinkel in Antwerpen waar dat een heel issue was?). Dus misschien dat ze inderdaad ook in het pand zelf wonen en dat daardoor moelijker ligt.

Verschoot ook wel van die stijging in omzet van 20% na de goed-nieuws-show op het einde, had dat toch ook hoger verwacht. Ze zijn qua marges al van x3 naar x4 gegaan, dus dat verklaart al veel van die stijging. Wat dan met meer klanten, meer consumpties per klant, merchandising, sponsoring... ?
Ook het feit dat ze daar zeggen "we hebben net onze drukste week ooit achter de rug", maar als ze dan de cijfers bespreken blijkt dat er evenveel klanten kwamen, maar dat ze gewoon een hogere rekening hebben.

Soit, wat weten wij ervan uiteindelijk. Ik denk los van dat alles dat zo'n zaak wel kan werken. We zullen bij de laatste aflevering nog wel een update krijgen zeker? (en probably een zwangerschapsaankondiging)
 
Ben eens effe naar de menukaart gaan kijken. Als je ontbijt wil zal je toch sowieso pannenkoeken moeten fretten, veel andere keuze is er niet meer...

De merchandising snap'k zelf ook niet goed. Ben best een kattenliefhebber, maar om nu een tas met de foto van iemand anders zijn kat te kopen... Maar goed, wie ben ik. Misschien kopen mensen zoiets effectief wel.
 
Laatst bewerkt:
Vond daarnaast dat er ook snel over de slechte locatie werd gesprongen. Bij eerdere zaken werd daar toch dieper op ingegaan (herinner mij zo'n groentenwinkel in Antwerpen waar dat een heel issue was?). Dus misschien dat ze inderdaad ook in het pand zelf wonen en dat daardoor moelijker ligt.
Ik moet de aflevering nog zien maar werd er dan gezegd dat het een slechte ligging had?
Want alhoewel de ligging misschien niet optimaal is zou ik die toch zeker niet slecht noemen. Das eigenlijk nog knal in het centrum van Genk,wel net niet op de hoofd-as (als in 25m verder wandelen, geen 3km autorit) en vooral in een straat die ze echt wel willen en proberen op te waarderen (toegegeven, ook al wel ettelijke jaren tevergeefs).

Ik merk toch ook wel een marketingprobleem want ik passeer daar ook regelmatig en kende de zaak al langer van naam en faam maar leer hier en nu pas dat dat ook Vegan is. U richten op een niche-markt (of zelfs een niche binnen de niche) kan zeker lucratief zijn maar dan moet ge ook wel zien dat uw niche gekend is natuurlijk....
 
Terug
Bovenaan