Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

En dan als toevoeging bij de tegenkantingen tegen Trump: https://www.cbsnews.com/live-updates/trump-trial-new-york-first-witness-david-pecker/

De eerste getuige van de zaak ivm de fraude voor zwijggeld was David Pecker. En het was meteen een homerun. Pecker heeft niet alleen gedetailleerde kennis van de fraude, ook van de betalingen en heeft zelfs nog fysieke bewijzen van de wire transfer. Dit alleen was genoeg om de andere aides van Trump te straffen, dus eignelijk ook om hem aan het kruis te nagelen. Alleen komt er nog een bijzondere bij: Doordat de fraude gebeurd is om uiteindelijk de verkiezingen te kunnen winnen, wordt het ook een criminal conspiracy to promote a candidate’s election through unlawful means, en gaat het ook in tegen de federale kieswet. Een héél zware klap als die kan hard gemaakt worden. Pecker heeft namelijk papieren moeten vervalsen, omdat het anders de campagne zou schaden. En dan was 2016 een fraudulent election.
Dus stop the steal gaat eigenlijk over 2016?
 
En dan als toevoeging bij de tegenkantingen tegen Trump: https://www.cbsnews.com/live-updates/trump-trial-new-york-first-witness-david-pecker/

De eerste getuige van de zaak ivm de fraude voor zwijggeld was David Pecker. En het was meteen een homerun. Pecker heeft niet alleen gedetailleerde kennis van de fraude, ook van de betalingen en heeft zelfs nog fysieke bewijzen van de wire transfer. Dit alleen was genoeg om de andere aides van Trump te straffen, dus eignelijk ook om hem aan het kruis te nagelen. Alleen komt er nog een bijzondere bij: Doordat de fraude gebeurd is om uiteindelijk de verkiezingen te kunnen winnen, wordt het ook een criminal conspiracy to promote a candidate’s election through unlawful means, en gaat het ook in tegen de federale kieswet. Een héél zware klap als die kan hard gemaakt worden. Pecker heeft namelijk papieren moeten vervalsen, omdat het anders de campagne zou schaden. En dan was 2016 een fraudulent election.
Is er dan de mogelijkheid dat ze hem daarmee kunnen verbieden om op te komen voor de volgende verkiezingen?
 
Is er dan de mogelijkheid dat ze hem daarmee kunnen verbieden om op te komen voor de volgende verkiezingen?
Dat weet eigenlijk niemand. Het kan. Er zijn veroordelingen die je uit je burgerrechten kunnen ontzetten, en waarschijnlijk ook die ervoor kunnen zorgen dat je geen president meer kunt worden. Maar de kans is veel groter dat de Reps dan voor een ander zullen (moeten) kiezen, en daar zijn nog mogelijkheden toe tot ergens oktober, denk ik.
 
Er brokkelt wel wat steun af onder Rep volksvertegenwoordigers. Als je ziet dat Speaker Mike Johnson nu Trump rebuket... er zitten barstjes in de alleenheerschappij, en als hij dan op zulke zaken ingaat tegen core values van die partij, dan zie ik dat misschien wel nog verergeren. Ik moet zeggen dat ik hier nu al een hele tijd zeg dat Trump niet de kandidaat zal zijn van de Reps, en de kans is groot dat ik er daar naast zat :D Maar bij zoiets kan het ook snel keren, en hij heeft echt wel de volledige steun nodig om zijn kemels te overleven. Een groot deel is ook gewoon verwondering dat de partij blijkbaar bereid is om héél ver te gaan om een paar stemmen te behouden.
Heeft de Republikeinse Partij dan nog core values?
 
Terug
Bovenaan