Hoe schoffeerde hij daar Trump? Door de waarheid te zeggen dat hij zich als een klein kind gedraagd als hij weer eens iemand begint te pesten? Me dunkt dat het vooral Trump is die schoffeert en zelf geen ballen terug kan verdragen.

11e plaats of niet, hij hoort in ieder geval meer op dat podium dan Trump. Hij gedraagt zich alvast een stuk presidentieler.

Hoe schoffeerde hij daar Trump? Door de waarheid te zeggen dat hij zich als een klein kind gedraagd als hij weer eens iemand begint te pesten? Me dunkt dat het vooral Trump is die schoffeert en zelf geen ballen terug kan verdragen.

11e plaats of niet, hij hoort in ieder geval meer op dat podium dan Trump. Hij gedraagt zich alvast een stuk presidentieler.
Dan sta je toch vrijwel alleen met die mening want...
Kort na dit "debat" hoorde je vrijwel niets meer van Rand Paul, en trok hij zich terug.
Terwijl het met die andere , net iets beter ging all the way tot election day 2016.

Trouwens, hij vroeg er toch wel zelf om. Hij schoffeerde Trump openlijk, dus ja wie kaatst kan de bal verwachten.
Een respectvol en volwassen persoon die zich niet verlaagt tot infantiele opmerkingen over iemand's uiterlijk zou daar zich gewoon al niet laten vangen door exact datgene te doen waarop hij kritiek krijgt van Paul. Ik snap echt niet wat daar 'afgang' aan is trouwens. Dat soort zingers heeft elke normale persoon toch achter zich gelaten in het middelbaar?

'Duh-doy, Rand Paul is lelijk, harr harr'. Op een Comedy Central roast is zoiets welkom (en dan nog is het niet eens een goeie steek, het is zo voorspelbaar als het maar kan zijn) maar toch niet in een debat tussen presidentskandidaten zeker.

Nu goed, het is slechts een klein clipje van een bitsige fase in de primaries en het Rand Paul is inderdaad uiteindelijk afgegaan op basis van de stemmen (maar dat was al voor dat debat) maar ik zie ook echt niet in hoe dat filmpje aantoont dat Rand Paul is afgegaan. Als je dat gewoon zo bekijkt (en nu heb ik het niet over hun standpunten of Trump's leiderschap in het algemeen) komt Trump daar vele malen slechter uit en minder geschikt als leider uit vind ik. Ik vind het infantiel en onnozel van Trump.

Kort na dit "debat" hoorde je vrijwel niets meer van Rand Paul, en trok hij zich terug.
Goed dat je debat zelf tussen aanhalingstekens zet, want van een debat is in dat clipje echt geen sprake. Het jongerenparlement in het middelbaar waar ik naartoe ging bracht hoogstaandere debatten voort dan wat we daar zien.

Opnieuw stel je het hier fout voor. Zogenaamd objectief, maar je maakt opnieuw een vergelijking die er geen is (op de vorige ben je trouwens nog niet ingegaan...).

De DNC is op de vingers getikt voor het foutief invoeren van iets wat perfect legaal is:

Het gaat over opposition research, die nooit ontkend is, die uitgevoerd is met campagnefondsen. Dat mag. Alleen is het onder het foute hoofdinkje ingevoerd van "legal fees" en had er "opposition research" moeten staan.

Kijk dan even naar Wikipedia:

Een ervaren strategist zegt daar in The Hill:

Dus de DNC is op de vingers getikt voor het "iets te omfloerst vermelden" van die -legale- uitgaven voor een -legaal- opposition research. En heeft nooit ontkend dat het om oppo research ging.
Een dossier laten samenstellen, dat verborgen houden, en dat nog eens de aanleiding is van het mueller onderzoek is perfect legaal inderdaad.
Conclusie van het rapport...
"Het rapport vond onvoldoende bewijs om een criminele samenzwering tussen de Trump-campagne en de Russische regering vast te stellen. Het rapport sprak de president echter niet vrij van obstructie van de rechtsgang, en stelde dat terwijl het bewijs onvoldoende was om hem te beschuldigen van een misdaad, het hem ook niet vrijpleitte." (dank chat gpt :p )
En dan nu naar de vergelijking met Trump.

Trump heeft persoonlijk -legaal- zwijggeld betaald aan Daniels. Maar dat geld is uit de campagnekas gegaan: illegaal.

Als je me de wettekst kunt laten zien die campaign funds voor opposition research illegaal maakt, klopt je vergelijking weer, tot dan is het Trumppraat. Zijn advocaat heeft bevestigd dat hij het gedaan heeft in opdracht, en zou daarvan opnames hebben.
ah ik had dat van het nieuwsblad. Daar schreven ze volgend 'Daarmee heeft de ex-president mogelijk fraude gepleegd en mogelijk een inbreuk gepleegd op de kieswet, die verbiedt om betalingen te doen die de verkiezingen – in dit geval de presidentsverkiezingen van 2016 – beïnvloeden.' Maar oppo research is blijkbaar volledig legaal. Mijn excuses.
Had het mueller report tijdens de verkiezingen opgestart zijn had het mss wel illegaal geweest?
Als Trump beschuldigd en veroordeeld wordt voor die overheidsdocumenten, waarom moet Biden dan gedagvaard worden? Ik ben precies niet mee.
Ik bedoel daarmee dat er naar volgende verkiezingen en mogelijkse andere machtsverhoudingen het de republikeinen niet gaat weerhouden om dezelfde trajecten te volgen. 'The gloves are off' uit om het figuurlijk te zeggen.

Laatst bewerkt:
Kan ook strategisch inzicht zijn, dat hij dacht dat het hele politieke circus in Amerika een shitshow zou worden en dat hij zijn naam daar niet aan wilde verbinden om later ongeschonden met een proper imago een comeback te kunnen maken.
Ik weet het niet, maar kan goed zijn.
Net hetzelfde met Paul Ryan (met die namen, toevallig? I think not)

Ik bedoel daarmee dat er naar volgende verkiezingen en mogelijkse andere machtsverhoudingen het de republikeinen niet gaat weerhouden om dezelfde trajecten te volgen. 'The gloves are off' uit om het figuurlijk te zeggen.
Dit zeg je nu niet letterlijk zo, maar je ziet dat dus vaak gezegd worden door conservatieven online sinds gisteren: 'beseffen jullie wel dat dit de deur openzet naar het vervolgen van presidenten, ook democratische' alsof dat iets slecht is. Ja, natuurlijk, als een president misdaden heeft begaan moet die vervolgd worden ja, maakt niet uit van welk politiek spectrum die komt. Dat kan je toch alleen maar toejuichen? Oh neen zeg, presidenten kunnen bestraft worden voor hun misdaden.

Uiteraard moet je er dan van uit gaan dat justitie en de relevante instanties hun werk doen en niet bespeeld worden door de politiek, maar als het in de USA zo ver komt dat je zelfs daar niet meer zeker van bent dan is het helemaal afgegleden naar een bananenrepubliek.

Nee maar hij had daar niet mogen staan in de eerste plaats . 11th place , terwijl dat debat enkel ging tussen de 8 of 10 leidende kandidaten.

Trouwens, hij vroeg er toch wel zelf om. Hij schoffeerde Trump openlijk, dus ja wie kaatst kan de bal verwachten.
Bwa :D
"Hij is te aanvallend om te onderhandelen, kijk maar naar hoe hij mensen aanvalt op hun uiterlijk"
- Pf, jij bent lelijk.

Ik zou misschien liever iets meer inhoud willen van mijn kandidaat. Maar goed, ik heb dan ook niet voor hem gestemd.
Een dossier laten samenstellen, dat verborgen houden, en dat nog eens de aanleiding is van het mueller onderzoek is perfect legaal inderdaad.
Conclusie van het rapport...
"Het rapport vond onvoldoende bewijs om een criminele samenzwering tussen de Trump-campagne en de Russische regering vast te stellen. Het rapport sprak de president echter niet vrij van obstructie van de rechtsgang, en stelde dat terwijl het bewijs onvoldoende was om hem te beschuldigen van een misdaad, het hem ook niet vrijpleitte." (dank chat gpt :p )

ah ik had dat van het nieuwsblad. Daar schreven ze volgend 'Daarmee heeft de ex-president mogelijk fraude gepleegd en mogelijk een inbreuk gepleegd op de kieswet, die verbiedt om betalingen te doen die de verkiezingen – in dit geval de presidentsverkiezingen van 2016 – beïnvloeden.' Maar oppo research is blijkbaar volledig legaal. Mijn excuses.

Nu komt er het Mueller-report weer bij kijken, zie... Ik vraag me af wat die daar komt doen!
Vooral omdat de vergelijking dus gewoon niet klopt, en de DNC een settlement heeft aanvaard voor iets wat helemaal iets anders is dan deze overtredingen van Trump.

En als de democratische president honderden topgeheime documenten meeneemt naar zijn privéhuis en ze door de toiletten probeer te spoelen (en er mogelijk twijfelachtige deals mee gaat maken), waaronder mogelijk documenten over kernwapens... dan mag ik hopen dat die vervolgd zal worden? Alleen is het tot nu toe nog nooit gebeurd. Dus doen alsof dat courant is, is ook fout.

Als je de overtredingen van Trump al gaat afdoen met hypothetische overtredingen in de toekomst, dan zijn we toch echt wel aan een nieuw soort whataboutisme gekomen.

Wat kan jij goed de toekomst voorspellen zeg, door nu al te stellen dat hij "geen kans maakt" om de "swing votes" binnen te halen...
Hij maakt geen kans.
Ik wil wel wedden voor de lol. Jij kiest bedrag, en ik geef je 4-1 odds.
Die heeft z'n kans gehad en heeft behoorlijk afgegaan in 2016, dus die zie ik niet meer terug komen (thank god)
Dit is exact de reden waarom met een die-hard Trumpsupporter geen enkele discussie te voeren valt.

Elke mens met enig boerenverstand concludeert uit dit fragment dat die persoon rechts totaal ongeschikt is voor het ambt van president, ook al ken je geen van beiden.
Behalve Trump supporters.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog.
Trump liegt zelfs tot op de dag van vandaag nog dat hij de verkiezingen verloren heeft?
Alles wat uit zijn mond komt is 75% gelogen, onafhankelijk vastgesteld.
Maar dat is nog altijd 'een goede en belangrijke kandidaat'? :-D

Relevant m.b.t. de recente discussies over geweld en armoede in de V.S.

I’m not sure people on my side of the Atlantic fully appreciate quite how much better off the average American is than the average European. A car-wash manager in Alabama can now earn $125,000, about 50 per cent more than the head of cyber security at the UK Treasury even after accounting for different living costs. And this isn’t just another reflection of British stagnation — from the middle of the income distribution upwards, US households have streaked ahead of every country in the developed world over the past decade. Such a sustained boom in spending power might, you would imagine, be accompanied by improvements in other indicators of prosperity. Longer and healthier lives, for example. But the two trends are moving in opposite directions.

De gemiddelde levensverwachting in de V.S. is aan het dalen en dat heeft een enorme impact, zeker op de arme populatie.

https%3A%2F%2Fd6c748xw2pzm8.cloudfront.net%2Fprod%2Ff6941150-cf22-11ed-a749-ef1992f16f86-fullwidth.png

Nog een vrij choquerende statistiek: 4% van de Amerikaanse 5-jarigen zal sterven voor ze 40 zijn. In Europa is dat 1%. Voor de oudere populatie geldt deze discrepantie niet.

https%3A%2F%2Fd6c748xw2pzm8.cloudfront.net%2Fprod%2F366232b0-cf4d-11ed-9b82-5d4a391daa1b-standard.png

Vele oorzaken worden hiervoor aangehaald: hogere sociale ongelijkheid, meer wapens en geweld, opioiden crisis door gebrek aan regulering, ongezonde eet- en bewegingspatronen etc.

Yes, Americans eat more calories and lack universal access to health care. But there's also higher child poverty, racial segregation, social isolation, and more. Even the way cities are designed makes access to good food more difficult.
The answer is varied. A big part of the difference between life and death in the U.S. and its peer countries is people dying or being killed before age 50. The "Shorter Lives" report specifically points to factors like teen pregnancy, drug overdoses, HIV, fatal car crashes, injuries, and violence.

"Two years difference in life expectancy probably comes from the fact that firearms are so available in the United States," Crimmins says. "There's the opioid epidemic, which is clearly ours – that was our drug companies and other countries didn't have that because those drugs were more controlled. Some of the difference comes from the fact that we are more likely to drive more miles. We have more cars," and ultimately, more fatal crashes.
All of this costs the country tremendously. Not only do families lose loved ones too soon, but having a sicker population costs the country as much as $100 billion every year in extra health care costs.

Hij maakt geen kans.
Ik wil wel wedden voor de lol. Jij kiest bedrag, en ik geef je 4-1 odds.

Dit is exact de reden waarom met een die-hard Trumpsupporter geen enkele discussie te voeren valt.

Elke mens met enig boerenverstand concludeert uit dit fragment dat die persoon rechts totaal ongeschikt is voor het ambt van president, ook al ken je geen van beiden.
Behalve Trump supporters.

Waarover discussiëren we eigenlijk nog.
Trump liegt zelfs tot op de dag van vandaag nog dat hij de verkiezingen verloren heeft?
Alles wat uit zijn mond komt is 75% gelogen, onafhankelijk vastgesteld.
Maar dat is nog altijd 'een goede en belangrijke kandidaat'? :-D

To be fair, mijn gezond boerenverstand zegt ook dat iemand als Trump volstrekt ongeschikt is als president... maar dat zegt datzelfde verstand ook over Joe Biden en Hillary Clinton... dus er kan wat mij betreft nog steeds een discussie zijn over welk kwaad je het ergste vind? Persoonlijk vind ik de onvoorspelbaarheid van Trump en diens arrogantie het ergste, maar ik zou ook met een dichtgeknepen neus op élk Democratisch alternatief hebben moeten stemmen tot dusver. Bernie Sanders of zelfs een aantal Republikeinen zoals Andrew Yang hadden dan véél meer mijn voorkeur weggedragen.

To be fair, mijn gezond boerenverstand zegt ook dat iemand als Trump volstrekt ongeschikt is als president... maar dat zegt datzelfde verstand ook over Joe Biden en Hillary Clinton... dus er kan wat mij betreft nog steeds een discussie zijn over welk kwaad je het ergste vind?
Dus Joe Biden is "volstrekt ongeschikt als president" , en het is een discussie tussen welk kwaad het ergste is (Trump of Biden), nadat je de afgelopen 2,5 jaar hebt kunnen vergelijken met Trump zijn presidentschap?
Trump, de man die 75% liegt, die by the way een geweldadige inval op het Capitool aanvuurde, en tot op de dag de conspiracy aanwakkert dat de verkiezingen gestolen zijn.

Gezond boerenverstand, tis dat.

Dus Joe Biden is "volstrekt ongeschikt als president" , en het is een discussie tussen welk kwaad het ergste is (Trump of Biden), nadat je de afgelopen 2,5 jaar hebt kunnen vergelijken met Trump zijn presidentschap?
Trump, de man die 75% liegt, die by the way een geweldadige inval op het Capitool aanvuurde, en tot op de dag de conspiracy aanwakkert dat de verkiezingen gestolen zijn.

Gezond boerenverstand, tis dat.

Meh, niet volstrekt ongeschikt, dat is misschien overdreven. Maar "gewoon" allesbehalve een ideale kandidaat. Zijn voornaamste verdienste om de verkiezingen mee te winnen was nog steeds dat hij niet Trump is, geen wervend plan, geen charisma, geen daadkrachtig leiderschap.

Zoals ik zei: ik verkies Biden persoonlijk boven Trump, maar Biden is ook geen "droom" van een president zoals pakweg een figuur als Obama bijvoorbeeld wel was (al had die zeker ook z'n gebreken).

Maar "gewoon" allesbehalve een ideale kandidaat.
Moet dat? Waar vind je dat?
Zijn voornaamste verdienste om de verkiezingen mee te winnen was nog steeds dat hij niet Trump is, geen wervend plan, geen charisma,
Ofwel zijn show, strongman persoonlijkheid, en een grote mond, allemaal zwaar overrated?
Misschien moet je als kiezer -na de laatste 100 jaar- ondertussen al beter weten wat goede eigenschappen zijn om te kiezen als leider?

geen daadkrachtig leiderschap.
Dus nogmaals, puur op beleid:

-Russisch leger gedecimeerd zonder 1 druppel Amerikaans bloed (met bipartisane steun)
-EU-US relaties op toppunt.
-NATO verenigd als nooit tevoren.
-American rescue covid plan waardoor economie direct terug opgeveerd is in 2021.
-Bipartisane Infrastructuur act
-Bipartisane Chips act
-Inflation reduction act (of eerder American manufacture / climate / energy act)
-Laagste werkloosheid sinds 1969 (ok, uiteraard niet volledig zijn verdienste)

Hoe daadkrachtig moet het eigenlijk worden op 2 jaar tijd?
Een nucleaire bom op Putin zijn hoofd?
Is Putin daadkrachtig? Was Trump daadkrachtig? Wat heeft die juist gedaan op 4 jaar tijd, behalve 1 act om belastingen te verlagen, een act om milieu/klimaat reglementering terug te draaien, china tariffs (zonder te beweren dat ze alle 3 slecht zijn. Gewoon opsomming van beleid) ?

Meh, niet volstrekt ongeschikt, dat is misschien overdreven. Maar "gewoon" allesbehalve een ideale kandidaat. Zijn voornaamste verdienste om de verkiezingen mee te winnen was nog steeds dat hij niet Trump is, geen wervend plan, geen charisma, geen daadkrachtig leiderschap.

Zoals ik zei: ik verkies Biden persoonlijk boven Trump, maar Biden is ook geen "droom" van een president zoals pakweg een figuur als Obama bijvoorbeeld wel was (al had die zeker ook z'n gebreken).

Ik weet dat toch allemaal niet hoor. Maar vertel eens over die wervelende plannen en daadkrachtig leiderschap van Obama en hoe dat tegenover het leiderschap van Biden staat. Volgens mij zijn we indertijd als Europeanen toch wat ingepakt door Obama's sterke oratorische vaardigheden. Maar als ik er nu één voorbeeld uitneem dat voor ons van extreem belang is geweest toen en nu; de aanpak van Obama in Syrië (met alle gevolgen vandien sinds voor ons) en de aanpak van Biden in Oekraïne. Wie is er dan de daadkrachtige leider?

Ik weet dat toch allemaal niet hoor. Maar vertel eens over die wervelende plannen en daadkrachtig leiderschap van Obama en hoe dat tegenover het leiderschap van Biden staat. Volgens mij zijn we indertijd als Europeanen toch wat ingepakt door Obama's sterke oratorische vaardigheden. Maar als ik er nu één voorbeeld uitneem dat voor ons van extreem belang is geweest toen en nu; de aanpak van Obama in Syrië (met alle gevolgen vandien sinds voor ons) en de aanpak van Biden in Oekraïne. Wie is er dan de daadkrachtige leider?
Biden kan vandaag met véél meer resultaten uitpakken dan Obama op al zijn jaren, dat is wel duidelijk. Obama had wel een oratorisch talent om U tegen te zeggen (Biden heeft dat véél minder), maar dat was veel geblaat en weinig wol.

Als Trump veroordeeld wordt, zal hij snel gedwongen worden zich terug te trekken uit de voorverkiezingen.
En als hij een beetje slim is, zal hij dat ook doen, want hij kan zich geen oorlog met de GOP veroorloven: Als zijn fundraising efforts niet meer de niveaus van voorheen bereiken, en daar ziet het dus naar uit, moet hij het financieel aankunnen om dat nog eens te trekken. Gezien de stijgende legal fees wordt dat ook nog een probleem: https://abcnews.go.com/US/rnc-warning-trump-run-president-stop-paying-legal/story?id=87486985
Uw bron is bijna 1 jaar oud.

Deze bron is van gisteren.

Trouwens de verwijzing naar "veroordeelde crimineel" vind ik alsnog voorbarig.
1) hij is nog niet veroordeeld hé.
2) en dan nog. Iedereen met een politie boete, of die voor een politie rechtbank is verschenen, een crimineel noemen? Dan is denk ik 10% van de Belgen ook crimineel :help:

2) en dan nog. Iedereen met een politie boete, of die voor een politie rechtbank is verschenen, een crimineel noemen? Dan is denk ik 10% van de Belgen ook crimineel :help:
In de US zijn er gradaties van veroordelingen hé.
Een politierechtbank voor een verkeerd geparkeerde auto is iets compleet anders dan een crimineel feit.

Trump wordt vervolgd voor een crimineel feit (waaronder een felony etc.).

Dat gezegd zijnde vind ik het wat gerommel in de marge voor de modale burger.
"overtreding op de wet van campagnefinanciering" val je al bijna in slaap voor je het uitgesproken hebt.

Het trekt de aandacht weg van de incompetentie, het narcisme, en de corruptie die er al 40 jaar af straalt.
Terwijl hij ondertussen het volk continu opjut, verantwoordelijk is voor de schandalige toestanden in het Capitool in 2021, en tot op vandaag de democratie van de US belachelijk maakt door 2,5 jaar later nog altijd te liegen over het resultaat van de verkiezingen.

Ik moet me aansluiten bij @JanusDR zijn post hierboven. Biden heeft misschien zijn voorkomen als stokoud, traag mannetje tegen zich, zeker als je het afzet tegen de viriele, welbespraakte, innemende Obama. Maar je de verwezenlijkingen van die 2 tegen elkaar afzet kan je misschien al bijna stellen dat Biden op die 2 jaar tijd al meer betekend heeft.

Ik dacht dat er van de 34 er maar een paar misdrijven gingen zijn maar blijkbaar zijn het 34 misdrijven. :oink:
Lijkt eerder onnauwkeurige verslaggeving.
Men gaat dit sowieso pas binnen een paar uur zeker weten!
Meeste bronnen spreken van een dertigtal "misdemeanors" en mogelijks één felony.

Terug
Bovenaan