Hier nog niets vermeld over Hunter Biden zijn laptop?
Dat toen door zowat alle media aan de kant werd geschoven als niet- interresant of gewoonweg Russische misinformatie? Social media die links blokkeerde en als fake news behandelde in volle verkiezing.

NYT heeft (opnieuw) nieuws erover, met name dat het wel degelijk écht de laptop van Hunter Biden was en de media en social media zelf dus degenen waren die fake news verkochten.

Dat toen door zowat alle media aan de kant werd geschoven als niet- interresant of gewoonweg Russische misinformatie? Social media die links blokkeerde en als fake news behandelde in volle verkiezing.

NYT heeft (opnieuw) nieuws erover, met name dat het wel degelijk écht de laptop van Hunter Biden was en de media en social media zelf dus degenen waren die fake news verkochten.

10% for the big guy! :D

Het probleem in Amerikaanse politiek is dat er nooit iemand verantwoordelijk wordt gesteld. Het politiek landschap zou daar plots heel anders eruit zien moest je alle corrupte zakken veroordelen.

Ergens zijn de reacties van andere amerikaanse politiekers op dit verhaal wel grappig want ze doen het allemaal zelf ook.

Laat ons hopen dat indien het waar is wat er hier nu beweerd wordt dat Hunter Biden wordt gestraft (al weet ik niet direct welke misdaden hij hier begaan heeft, ken niks van Amerikaans (straf)recht) en dat men dat eens doortrekt naar elke Amerikaanse politieker. Ik denk dat er hier nog velen wachten op de dag dat men Trump voor het gerecht sleept en veroordeelt en nog heel wat andere democraten/republikeinen veroordeelt worden.

Het probleem in Amerikaanse politiek is dat er nooit iemand verantwoordelijk wordt gesteld. Het politiek landschap zou daar plots heel anders eruit zien moest je alle corrupte zakken veroordelen.

Ergens zijn de reacties van andere amerikaanse politiekers op dit verhaal wel grappig want ze doen het allemaal zelf ook.

Laat ons hopen dat indien het waar is wat er hier nu beweerd wordt dat Hunter Biden wordt gestraft (al weet ik niet direct welke misdaden hij hier begaan heeft, ken niks van Amerikaans (straf)recht) en dat men dat eens doortrekt naar elke Amerikaanse politieker. Ik denk dat er hier nog velen wachten op de dag dat men Trump voor het gerecht sleept en veroordeelt en nog heel wat andere democraten/republikeinen veroordeelt worden.
Eerlijk gezegd ik ben blij dat zo iets uitgekomen is in de media. De mogelijkse chantage van buitenlandse actoren is zo vermeden. Blijkbaar zou er nog een laptop ontvreemd zijn.
De media heeft wel zijn laatste greintje geloofwaardigheid verloren dat wel en maakt nog eens duidelijk hoe hard politiek en (social)media verwoven zijn in Amerika. Een beetje zoals Rusland zeker :unsure:

Laatst bewerkt:

Het verhaal is hier vooral big tech die zich mengt in de verkiezingsstrijd en hun macht misbruikt.

Eerlijk gezegd ik ben blij dat zo iets uitgekomen is in de media. De mogelijkse chantage van buitenlandse actoren is zo vermeden. Blijkbaar zou er nog een laptop ontvreemd zijn.
De media heeft wel zijn laatste greintje geloofwaardigheid verloren dat wel en maakt nog eens duidelijk hoe hard politiek en (social)media verwoven zijn in Amerika. Een beetje zoals Rusland zeker :unsure:
Ga je er dan nu wel in mee dat je vorige statements erover bijzonder overtrokken waren?

"dat laptopverhaal zal wel onder het tapijt geveegd worden"
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-285494
"een echt vrije pers is het niet meer"
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-285568

En over het laptopverhaal zelf: De vorige keer en de keer daarvoor is dat toch ook gewoon al allemaal gezegd? Er werd hier alvast nooit beweerd dat het alleen maar om Russische desinformatie ging. Het ging er toen over dat het gewoon nog niet betrouwbaar is. Dat het dat nu wel is, verandert niks aan toen, hè. Daarnaast, nog altijd heeft het niks met Joe Biden te maken.
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-351260

Ga je er dan nu wel in mee dat je vorige statements erover bijzonder overtrokken waren?

https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-285494
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-285568

En over het laptopverhaal zelf: De vorige keer en de keer daarvoor is dat toch ook gewoon al allemaal gezegd? Er werd hier alvast nooit beweerd dat het alleen maar om Russische desinformatie ging. Het ging er toen over dat het gewoon nog niet betrouwbaar is. Dat het dat nu wel is, verandert niks aan toen, hè. Daarnaast, nog altijd heeft het niks met Joe Biden te maken.
https://www.beyondgaming.be/threads/amerikaanse-politiek-de-regering-biden-i.29/post-351260
Loser. If any… dat laptopverhaal is onder de mat geveegd.
En de pers / social media heeft boter op het hoofd.
Dus omdat het x aantal maand na het verschijnen van de laptop nu de Nyt hun kar keert doet nu eens niets af van mijn originele statement. Qua buikgevoel was het best wel raak feitelijk.
Maar zit nu op gsm zal vanavond proberen te antwoorden

Laatst bewerkt:

Toch wel want in die mails staat oa dat er 10% van een deal gereserveerd werd voor the big guy. Die volgens Bobilinski Joe Biden is.

One May 2017 “expectations” email from Hunter associate James Gilliar shows Hunter receiving 20% of the equity in the venture, with another “10 held by H for the big guy.” Mr. Bobulinski says the “big guy” is Joe Biden. To this day the Bidens have not had to explain their business arrangement. The emails make clear that Hunter was cashing in on the Biden name, including as a board member of Burisma, a Ukrainian gas company. That influence-peddling was a potential political liability for Mr. Biden, which was why the facts deserved an airing before the election. They are still relevant, especially with U.S.-China relations so fraught.

Maar zelfs los daarvan was die laptop en mails slecht voor Joe Biden in volle verkiezingsstrijd. Nieuws dat een deel onbeslisten mogelijk de andere kant kon doen gaan.
En vooral tekenend hoe elke "respectabele" nieuwsbron en fact checker de mails en laptop als fake news bestempelde en Twitter het gewoon censureerde.

Want:

That influence pending was a potential political liability for Biden, which was why the facts deserved an airing before the election.

Of zoals Glenn Greenwald het mbt big tech nog beter schetst.

This disinformation campaign about the Biden emails was then used by Big Tech to justify brute censorship of any reporting on or discussion of this story: easily the most severe case of pre-election censorship in modern American political history. Twitter locked The New York Post‘s Twitter account for close to two weeks due to its refusal to obey Twitter’s orders to delete any reference to its reporting. The social media site also blocked any and all references to the reporting by all users; Twitter users were barred even from linking to the story in private chats with one another. Facebook, through its spokesman, the life-long DNC operative Andy Stone, announced that they would algorithmically suppress discussion of the reporting to ensure it did not spread, pending a “fact check[] by Facebook’s third-party fact checking partners” which, needless to say, never came — precisely because the archive was indisputably authentic.

Op een moment vlak voor de verkiezingen, waar enkele procenten een verschil maken en zeker bij de grote groep onbeslisten, feiten als leugens voorstellen en actief censureren is toch wel iets waar we ons vragen over mogen stellen vind ik.

Laatst bewerkt:
Clarence Thomas was de enige Supreme Justice die stemde tegen de vrijgave van Trump's White Hourse records aan het January 6th comité.

Nu blijkt dat die documenten compromitterende tekstberichten bevatten van zijn vrouw, Gini Thomas, die Trump's stafchef Meadows aanspoorde om de uitslag van de 2020 verkiezingen met alle mogelijke middelen om te draaien. Zij was zelf ook aanwezig op de Jan 6th rally.

En dan verbaasd zijn dat het vertrouwen van de bevolking in de Supreme Court steil bergaf gaat.

Loser. If any… dat laptopverhaal is onder de mat geveegd.
En de pers / social media heeft boter op het hoofd.
Dus omdat het x aantal maand na het verschijnen van de laptop nu de Nyt hun kar keert doet nu eens niets af van mijn originele statement. Qua buikgevoel was het best wel raak feitelijk.
Maar zit nu op gsm zal vanavond proberen te antwoorden
Je citeert allemaal berichten uit het nieuws. En toch is het onder de mat geveegd? En dat het nu nog altijd niet onder de mat ligt, en er blijkbaar nog altijd onderzoek naar gebeurt en dat onderzoek met de bewezen feiten nu ook naar buiten komt, is nog altijd het bewijs dat er geen persvrijheid is, en het onder de mat wordt geveegd? Echt spot on was je buikgevoel daar :D

Op een moment vlak voor de verkiezingen, waar enkele procenten een verschil maken en zeker bij de grote groep onbeslisten, feiten als leugens voorstellen en actief censureren is toch wel iets waar we ons vragen over mogen stellen vind ik.
En daar zou ik het mee eens zijn. Maar het was niet feiten als leugens voorstellen. Het was onbewezen feiten benoemen als onbewezen.
Nu ze bewezen zijn, zal Twitter ze ook niet censureren. Maar je kunt niet achteraf werken. Dat doen wij hier ook: Er komt een waarschuwing boven je post als je onbewezen claims post, die mogelijk weggaan zodra ze bewezen zijn. Dat is niet zeggen dat het gelogen is. Dat is zeggen dat het onbewezen is.

Je citeert allemaal berichten uit het nieuws. En toch is het onder de mat geveegd? En dat het nu nog altijd niet onder de mat ligt, en er blijkbaar nog altijd onderzoek naar gebeurt en dat onderzoek met de bewezen feiten nu ook naar buiten komt, is nog altijd het bewijs dat er geen persvrijheid is, en het onder de mat wordt geveegd? Echt spot on was je buikgevoel daar :D

Er staat duidelijk (met links) toch in hoe dit nieuws gewoon in het begin onder de mat werd geveegd? Het nieuws is nu natuurlijk wel een pak minder relevant dan toen het nog de onbesliste kiezers kon beïnvloeden vlak voor de verkiezing.

En daar zou ik het mee eens zijn. Maar het was niet feiten als leugens voorstellen. Het was onbewezen feiten benoemen als onbewezen.
Nu ze bewezen zijn, zal Twitter ze ook niet censureren. Maar je kunt niet achteraf werken. Dat doen wij hier ook: Er komt een waarschuwing boven je post als je onbewezen claims post, die mogelijk weggaan zodra ze bewezen zijn. Dat is niet zeggen dat het gelogen is. Dat is zeggen dat het onbewezen is.

Je ziet toch de dubbele standaard waarbij eerdere nieuwsberichten over anderen niet consequent pas bericht wordt na voldoende bewijs.
Laat staan dat die berichten van social media geweerd worden of consequent als fake news bestempeld worden.

En dat is meteen het probleem met fact checkers en censuur. Je legt de "waarheid" in handen van multinationals die de macht hebben om bepaalde zaken gewoon te laten verdwijnen.
En die beslissing kan op zulk moment tot een substantieel verschil hebben geleid in kiesgedrag zo vlak voor de verkiezingen. Ik denk dat we daar het wel eens over kunnen zijn.

In een wereld waar fake news steeds weelderiger tiert, moet je als pers net voorzichtiger omspringen met zaken die je (op dat moment) niet kan bewijzen. Je kan hier dan nu suggereren dat de beslissing om op dat moment omzichtig om te springen met dat verhaal een impact heeft gehad op het kiesgedrag, maar als de pers hier massaal was opgesprongen en een jaar later bleek dat het effectief een nieuw verzinsel was van de Russen met als doel om de verkiezingen te beïnvloeden ... dan zou dat voor jou geen probleem geweest zijn? Dat de pers niet altijd even consequent is, daar kan ik zeker in mee. Maar de dubbele standaard ligt naar mijn gevoel toch eerder bij jou. Je kan niet enerzijds pleiten voor een omzichtige en kritische pers, en anderzijds klagen dat de pers omzichtig en kritisch is over een onbevestigd verhaal wanneer dat verhaal in jouw politiek plaatje past.

Je legt de "waarheid" in handen van multinationals die de macht hebben om bepaalde zaken gewoon te laten verdwijnen.
En die beslissing kan op zulk moment tot een substantieel verschil hebben geleid in kiesgedrag zo vlak voor de verkiezingen. Ik denk dat we daar het wel eens over kunnen zijn.
Dat is de essentie van het Amerikaanse systeem. Al het nieuws dat tot bij jou en mij komt, wordt bepaald door miljardairs genre Murdoch, Bloomberg, Bezos en Zuckerberg. It's not a bug, it's a feature :coolbrows:

Kan zijn dat ik de link van iemand hier heb maar...

Verdorie, wat is me dat voor een onrustwekkend artikel. Nog altijd zo zeker van je zaak @JanusDR ? Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat we hem niet meer terug zien. Maar blijft bijzonder griezelig hoe hij van de zijlijn het system verder blijft verrotten.

Kan zijn dat ik de link van iemand hier heb maar...

Verdorie, wat is me dat voor een onrustwekkend artikel. Nog altijd zo zeker van je zaak @JanusDR ? Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat we hem niet meer terug zien. Maar blijft bijzonder griezelig hoe hij van de zijlijn het system verder blijft verrotten.
Stukje gelezen, lang artikel dus de rest doe ik straks wel. Het is idd zeer onrustwekkend hoe de grenzen van de democratie die de poging van Trump in 2020 nog een halt toeriepen, keer op keer worden opgeschoven. En hoe sleutelposities gevuld worden met loyale aanhangers van Trump.

Filmpje van Bill Maher hierover, die ook al correct voorspelde dat Trump in 2020 zijn nederlaag niet zou erkennen.

Gaat niet over een rechtzaak tegen Trump zelf maar kadert binnen de context van het onderzoek van het January 6th comité of het gerechtvaardigd is om de vrijgave van extra bewijsmateriaal te eisen.

U.S. District Judge David Carter in Los Angeles said that Republican Trump's plan to overturn his November 2020 election defeat to Democrat Joe Biden amounted to a "coup."

"The Court finds it more likely than not that President Trump corruptly attempted to obstruct the Joint Session of Congress on January 6, 2021," Carter said in a written decision, adding: "The illegality of the plan was obvious."

Stelt dus ook dat het om een coup ging.

The bill’s passage came as a shock. The Oklahoma state House recently passed a bill modeled on the controversial Texas abortion ban, which lets individuals sue anyone over illegal abortions, and abortion rights supporters and opponents were expected to battle it out over that legislation. But instead of advancing that bill Tuesday, the House instead passed a more straightforward abortion ban, which would be enforced by the government, in a 70-14 vote. The state Senate originally passed the bill last year.

Deze wet in Oklahoma gaat nog verder dan die in Texas, aborties zijn nu enkel toegestaan om het leven van de moeder te redden. Een vrouw die verkracht wordt bv. mag geen abortie meer ondergaan.

In de VS kijken vrouwenrechtenorganisaties nu met angst naar de Supreme Court.

The Supreme Court is now weighing a case that may topple Roe v. Wade, the 1973 landmark ruling that legalized abortion nationwide. If Roe falls, leaving states free to regulate abortion, Oklahoma is one of 12 states that have “trigger laws” that would immediately prohibit all or most abortions.

Terug
Bovenaan