Dude dat was een post van één maand geleden, afgaande op de peilingen. Sindsdien gaven de peilingen inderdaad aan dat er niets te zien viel in Californië.
Dude, er is je toen gewezen -onder andere door mij- op het feit dat je vooral in die polls leest wat je wilt lezen. En er ineens gigantische conclusies aan verbindt, die hoogstwaarschijnlijk niet waar zullen zijn. Dus in feite: Wacht maar, je weet nog niet alles. En nu het zover is, zeg je: Ja, maar toen wist ik nog niet alles. Natuurlijk niet! Maar dat bewijst net de onzin van je vorige post.
En dat bedoel ik niet persoonlijk of slecht, ik bedoel gewoon dat dat niet meer dan verzinsels waren die rustten op een héél dun en héél smal richeltje feiten, terwijl jij het deed uitschijnen als betonnen fundamenten.

Maar je bent ondertussen al aan de volgende en aan de volgende-volgende veronderstellingen bezig, op basis van even veel feiten. Maar die zijn natuurlijk wél juist en waar. Tot ze het niet blijken te zijn.

Dude, er is je toen gewezen -onder andere door mij- op het feit dat je vooral in die polls leest wat je wilt lezen. En er ineens gigantische conclusies aan verbindt, die hoogstwaarschijnlijk niet waar zullen zijn. Dus in feite: Wacht maar, je weet nog niet alles. En nu het zover is, zeg je: Ja, maar toen wist ik nog niet alles. Natuurlijk niet! Maar dat bewijst net de onzin van je vorige post.
En dat bedoel ik niet persoonlijk of slecht, ik bedoel gewoon dat dat niet meer dan verzinsels waren die rustten op een héél dun en héél smal richeltje feiten, terwijl jij het deed uitschijnen als betonnen fundamenten.

Maar je bent ondertussen al aan de volgende en aan de volgende-volgende veronderstellingen bezig, op basis van even veel feiten. Maar die zijn natuurlijk wél juist en waar. Tot ze het niet blijken te zijn.
Dat waren TOTAAL andere polls, over een andere discussie. Dat ging over het veranderende klimaat in Texas, niet over de recall election in Californie. Vergelijk geen appels met peren om een punt te halen.

Ik heb even teruggegaan, wellicht heb je het over deze discussie. Deze was ik al vergeten.

SurveyUSA krijgt goede scores, maar je moet het ook wel juist lezen, natuurlijk. Je quote een stuk dat gaat over de likely voters. Dat zijn niet de registered voters. Als alle registered voters gewoon stemmen, dan haalt hij het met twee vingers in de neus. Het gaat erom dat Dems misschien niet gaan stemmen, omdat ze niet zo'n reden hebben om te gaan stemmen, in tegenstelling tot de mensen die ontevreden zijn.

Andere poll: In a poll conducted by the University of California, Berkeley, and the Los Angeles Times in late July, 36% of the state’s registered voters would vote to recall Newsom, while 51% would vote to keep him in office.

Over SurveyUSA... er is een reden waarom de methodologie het enkel heeft over "likely voters". Registered voters betekent dat iedereen zou gaan stemmen, wat niet het geval zal zijn, gezien het over een off-year election gaat. Het verschil tussen likely en registered voters toont aan dat er een enthousiasme gap is tussen voor- en tegenstanders. Maar in presidentiele verkiezingen zijn peilingen met "likely voters" kwaliteitsvoller dan peilingen met "registered voters". In de Verenigde Staten is er geen stemplicht. Een van de kerntaken van een peilingbureau is dus om in te schatten wie gaat stemmen en wie niet gaat stemmen.

Ik lees het wel dus degelijk juist.

Dit zijn de delen die over Newsom hebben. Nergens zeg ik dat de recall het zou halen. Nergens zeg ik dat. Wat betreft de peilingen, is de uitslag van de recall niet relevant voor jouw punt.

cD3Urzo.png

Zo goed als elke peiling qua methodologie werkt op basis van LV's (likely voters). Enkel in het begin zijn er overwegend meer RV polls (registered voters), omdat men in het begin minder goed een idee heeft van wat de turn-out van een verkiezing zal zijn. Oké, de peilingen hebben de overwinningsmarge van Newsom wat onderschat, maar eind augustus / begin september was het wel vrij duidelijk dat Newsom dit makkelijk ging overleven. Het enige wat dit aantoont is dat uiteindelijk misschien Newsom niet echt geliefd is, oké. Maar dat men toch veel liever Newsom heeft dan een Republikein in een diepblauw bastion als Californië. De Republikeinse tegenkandidaat Larry Elder was ook totaal geen "fit" voor Californie, dat zal meegespeeld hebben. Hij heeft veel uitspraken gedaan die niet rijmen met Californie (qua covid, qua klimaatverandering). Als je niet kan aantonen dat je capabel bent om gouverneur te zijn, dan moet je ook niet verwachten dat je een verkiezing kan winnen natuurlijk, zeker in een diepblauwe staat als Californie.

Het punt waar ik het evt. had over dat Newsom in de problemen kwam was midden augustus. Qua peilingmethodologie is er niets veranderd in tussentijd. Het zijn de omstandigheden van de race die zijn veranderd.

De laatste SurveyUSA peilingen gaven +8 Do not Remove en +13 Do Not Remove aan, dus ook dat peilingbureau gaf die trend aan. Op dat moment was er al geen realistische kans meer in zicht dat Newsom dit kon verliezen. Misschien was het te vroeg om uitspraken te doen, of heeft het te maken met dat peilingen in de zomer (door vakanties) minder betrouwbaar zijn, maar dat bewijst jouw punt niet. En de race is sterk veranderd in de 30 dagen nadien. Ik denk dat dat vrij duidelijk is. En zelfs al was dat niet gebeurd, dan nog was het heel moeilijk geweest om de recall ballot te verliezen, neem ik aan. Een recall verkiezing peilingen lijkt mij ook niet zo eenvoudig, omwille van het gebrek van een precedent, gezien de turnout lastiger te bepalen is.

Als jij dan zegt dat men eerder met RV's moet werken ipv LV's omwille dat er geen precedent is en de turn-out dus onzekerder is, be my guest, maar dan moet je je kritiek uiten op de peilingbureaus uiten, en niet op mij. Zelfs nu zaten de peilingen er flink naast, maar ze hadden het wel bij het rechte eind op die outliers na midden-augustus.

En als je het hebt over alle andere discussies, dit heeft er niets mee te maken, maar dan ook niets. Ik blijf erbij dat je fout zit qua Texas, maar quote me ook niet in 3 jaar met te zeggen dat als Texas gewonnen wordt door de Republikeinen dat ik het verkeerd heb, want die uitspraak heb ik nooit gemaakt qua absolute termen. Mijn punt is dat de Republikeinen een probleem hebben, vanaf wanneer dat de Democraten er in slagen om beter campagne te voeren in Texas, de turn-out verder omhoog te trekken, en met deze demografische verdeling die Texas heeft, en dat op termijn Texas een blauwe staat kan worden. Dat moet niet per se in 2024 zijn (al kan het wel), maar er rest niet veel tijd meer.

En de crisis aan de zuidelijke grens neemt grotere proporties aan:

"Expulsions have become less common – and apprehensions more common – in the first months of President Joe Biden’s administration. In July, 47% of migrant encounters resulted in expulsion, down from 83% in January, when Biden took office. During the same period, the share of migrant encounters that resulted in apprehension rose from 17% to 53%."

10,000+ mensen samengehokt in een kleine ruimte (hopelijk dragen ze allemaal een masker hé).

Het feit dat Biden, Trump's strenge regels/overeenkomsten rond ilegale migratie heeft teruggedraaid heeft hiermee niets te maken hoor.

In een korte tijd zijn er honderduizende ongedocumenteerden gehuisvest over gans de VS. En een groot deel zal uiteindelijk genaturaliseerd worden en een ander deel gaat in de ilegaliteit. Toekomstige 'thank you democrats' stemmen.

Ze erkennen het nu zelf. "tragische fout".
Neen, dat is de Biden administratie die onder politieke druk snel snel een win wou boeken. Vage intel? Who cares. We need a quick win. Oops. 10 doden waaronder 7 kinderen.

Vrij stil op twitter vanuit establishment-links.

Ze erkennen het nu zelf. "tragische fout".
Neen, dat is de Biden administratie die onder politieke druk snel snel een win wou boeken. Vage intel? Who cares. We need a quick win. Oops. 10 doden waaronder 7 kinderen.

Vrij stil op twitter vanuit establishment-links.

In mijn ogen zijn dat eerder Amerikaanse generaals die willen tonen dat ze "pro-actief" zijn want anders krijgen ze geen ster extra op hun uniform. Het lijkt mij dat er daar al een eeuwenoud probleem is met carriëremilitairen die liegen, bedriegen, verbloemen,... wat er in realiteit gebeurt en actief proberen om ongure zaken te verstoppen. Maar het is het Amerikaans leger dus dat is een heilig huisje.

Ofdat dat nu onder Bush, Obama, Trump of Biden is, vrij duidelijk dat dit al minstens 10-20 jaar aan de gang is.

In mijn ogen zijn dat eerder Amerikaanse generaals die willen tonen dat ze "pro-actief" zijn want anders krijgen ze geen ster extra op hun uniform. Het lijkt mij dat er daar al een eeuwenoud probleem is met carriëremilitairen die liegen, bedriegen, verbloemen,... wat er in realiteit gebeurt en actief proberen om ongure zaken te verstoppen. Maar het is het Amerikaans leger dus dat is een heilig huisje.

Ofdat dat nu onder Bush, Obama, Trump of Biden is, vrij duidelijk dat dit al minstens 10-20 jaar aan de gang is.
Dat Amerika al jaar en dag onschuldige burgers doodt in gebieden waar het niets te zoeken heeft, is inderdaad een probleem dat veel dieper gaat dan wie er president is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze de eindverantwoordelijkheid draagt. En laat ons ook niet vergeten dat Biden vice-president was tijdens de Obama administratie, die sterk inzetten op het drone strike programma. En ook toen was al duidelijk dat drone strikes leiden tot veel onschuldige slachtoffers.

Het humane beleid van de biden administratie werpt toch vruchten af.....
Duizende immigranten rijp voor mensensmokkelaars, rijp voor misbruik van op geld beluste werkgevers, rijp om toch maar voor die criminaliteit te kiezen, rijp om toch maar in de sexindustrie verzeild te geraken. Het is vaak gemakkelijk om te roepen, laat iedereen maar binnen, want we zijn toch best wel humane en empatische wezens. Echter de meeste mensen kijken gewoon niet verder... Als hun eigen ideologisch en moralistisch zieltje maar gestreeld wordt kan de rest hun geen bal meer schelen. De politiek kan er wel garen mee spinnen.

https://nypost.com/2021/09/17/thousands-of-immigrants-wait-for-asylum-under-texas-bridge/

Aan de andere kant, die vluchtelingen kennen de situatie in de VS ook wel, het is niet dat die geen internet of tv hebben, of dat die niet al vaak vrienden, kennissen of familie hebben die al in de VS zitten. Ondanks die kennis denken ze toch dat het een verbetering van hun situatie is en ze hebben meestal gelijk. Die op geld beluste werkgevers betalen bijvoorbeeld nog steeds een pak meer dan een Mexicaanse werkgever, ook daar riskeren ze in de seksindustrie of de criminaliteit verzeild te raken . Ook als we tegen immigratie zijn moeten we niet doen alsof dat in het belang van die immigranten is die zich in hun ongeluk zouden storten.

Aan de andere kant, die vluchtelingen kennen de situatie in de VS ook wel, het is niet dat die geen internet of tv hebben, of dat die niet al vaak vrienden, kennissen of familie hebben die al in de VS zitten. Ondanks die kennis denken ze toch dat het een verbetering van hun situatie is en ze hebben meestal gelijk. Die op geld beluste werkgevers betalen bijvoorbeeld nog steeds een pak meer dan een Mexicaanse werkgever, ook daar riskeren ze in de seksindustrie of de criminaliteit verzeild te raken . Ook als we tegen immigratie zijn moeten we niet doen alsof dat in het belang van die immigranten is die zich in hun ongeluk zouden storten.
Heb je daar cijfers van? Want ik kan anders ook met cijfertjes goochelen.
Van die 10.000 vluchtelingen ongeveer gaan er 1000 in de sexindustrie, 1250 gaan vierkant misbruikt worden door malafide werkgevers en 1500 gaan er in de criminaliteit om toch maar iets van financiele armslag te kunnen opbouwen.

Er zijn in de US bijna geen straffen voor mensen die 'non documented workers' aannemen (lees uitbuiten)
https://www.shrm.org/resourcesandto...consequences-hiring-unauthorized-workers.aspx

Ik kan begrijpen dat je alle mensen wil helpen @beryl maar voorzie dan ook de follow up van massaal mensen toe te laten. Voor zie een speciaal statuut waardoor ze toch net dat ietsje meer rechten hebben. Doe iets met de blockchain, laat ze toch rechten opbouwen als ze bijdragen aan de economie, voorzie huisvesting of laat mensen mondjesmaat binnen ifv de infrastructuur dat je beschikbaar kan stellen.
Laat werkgevers die goedkope krachten willen mee opdraaien voor de voorzieningen... Er kon zoveel gebeurd zijn maar er is helemaal niets gebeurd.
Het enigste wat ik me kan herinneren is dat er wat 'photo-ops' gedaan zijn en het toch wel tragisch waren dat mensen in kampen zaten maar finaal doen ze net hetzelfde of zelfs erger. Ik kan dan alleen maar concluderen dat de outrage enkel diende voor politieke doeleinden. Het korte empatische snaartje van de kiezer wat bespelen om ze daarna toch als een baksteen te laten vallen.

Laatst bewerkt:
Heb je daar cijfers van? Want ik kan anders ook met cijfertjes goochelen.
Van die 10.000 vluchtelingen ongeveer gaan er 1000 in de sexindustrie, 1250 gaan vierkant misbruikt worden door malafide werkgevers en 1500 gaan er in de criminaliteit om toch maar iets van financiele armslag te kunnen opbouwen.
Wat hij zegt lijkt me gewoon te kloppen: die mensen ontvluchten de zekerheid van een onmenselijk bestaan voor de mogelijkheid op iets beter. Het is dan ook nogal vreemd om dit beleid net af te schieten op het punt van de mogelijk onmenselijke omstandigheden van migranten, aangezien ze niet binnenlaten hoogst waarschijnlijk hun kansen verslechtert.

In de VS is alles dat Spaans spreekt "Mexican" maar een groot deel van die mensen komen uit landen zoals El Salvador en Honduras, dat zijn landen die er nog een pak slechter aan toe zijn dan Mexico, getuige de wekenlange trektocht die veel van die mensen starten om tot aan de grens tussen Mexico en de VS te raken (in dat artikel spreek men over Haïti, Venezuela, Nicaragua, same story eigenlijk). Ondertussen ziet de Mexicaanse bevolking hen ook niet graag komen, worden de vrouwen in grote getalen misbruikt, verdwijnen er velen omdat de drugskartels ook personeel kunnen gebruiken, enz. Die mensen zijn meestal laagopgeleid, maar ik zou nu ook niet meteen denken dat ze niet weten waar ze aan beginnen.

En uiteindelijk draait bijna heel de lageloonseconomie en zeker zwarte economie van de VS op die mensen.

Laatst bewerkt:
Het humane beleid van de biden administratie werpt toch vruchten af.....
Duizende immigranten rijp voor mensensmokkelaars, rijp voor misbruik van op geld beluste werkgevers, rijp om toch maar voor die criminaliteit te kiezen, rijp om toch maar in de sexindustrie verzeild te geraken. Het is vaak gemakkelijk om te roepen, laat iedereen maar binnen, want we zijn toch best wel humane en empatische wezens. Echter de meeste mensen kijken gewoon niet verder... Als hun eigen ideologisch en moralistisch zieltje maar gestreeld wordt kan de rest hun geen bal meer schelen. De politiek kan er wel garen mee spinnen.

https://nypost.com/2021/09/17/thousands-of-immigrants-wait-for-asylum-under-texas-bridge/
Die mensen hun land is verwoest door natuurlijke rampen. En voordien was Haiti al een van de armste landen ter wereld. Dankzij Frankrijk en dankzij de Verenigde Staten. Een beetje empathie en verantwoordelijkheidszin van de betrokken partijen zou geen kwaad kunnen.

Die mensen hun land is verwoest door natuurlijke rampen. En voordien was Haiti al een van de armste landen ter wereld. Dankzij Frankrijk en dankzij de Verenigde Staten. Een beetje empathie en verantwoordelijkheidszin van de betrokken partijen zou geen kwaad kunnen.
Met die logica kan elk niet-westerse vluchteling 'recht' maken op de zogezegde verantwoordelijkszin van het Westen.
Waar moeten we de lijn trekken op die 'rechtzetting' voor de historische daden van het Westen? Iedereen welkom? Genoeg is genoeg.

Goh wie had dat kunnen denken.
Dacht dat het allemaal russisch desinformatie was?
Wie zegt er dat dit allemaal Russische desinformatie was? Want je doet alsof dat hier of op 9lives gezegd is, maar dan wil ik ook wel zien waar. Want dit zijn gewoon weer stropoppen, hè. Je doet alsof 'wij' zeiden dat het allemaal Russische desinformatie was, zodat je nu kunt zeggen dat dat niet waar is.

Je rakelt telkens hetzelfde weer op, en telkens moet iedereen hier weer hetzelfde komen zeggen: Je verzinsels zijn niet wat er echt gezegd werd. Waarom wil je dat rondje telkens opnieuw lopen?

A new book on President Joe Biden is verifying that at least some of the information found on a laptop allegedly belonging to Hunter Biden is real

Nu volgens mij was de discussie dat geleverde 'bewijzen' fake konden zijn omdat niemand de echte metadata kreeg erachter.

Wie zegt er dat dit allemaal Russische desinformatie was? Want je doet alsof dat hier of op 9lives gezegd is, maar dan wil ik ook wel zien waar. Want dit zijn gewoon weer stropoppen, hè. Je doet alsof 'wij' zeiden dat het allemaal Russische desinformatie was, zodat je nu kunt zeggen dat dat niet waar is.

Je rakelt telkens hetzelfde weer op, en telkens moet iedereen hier weer hetzelfde komen zeggen: Je verzinsels zijn niet wat er echt gezegd werd. Waarom wil je dat rondje telkens opnieuw lopen?
Spijtig genoeg kan ik niet terug gaan en kijken wie wat zei.
Maar in de media & politiek waren er genoeg mensen die desinformatie schreeuwde.

Spijtig genoeg kan ik niet terug gaan en kijken wie wat zei.
Maar in de media & politiek waren er genoeg mensen die desinformatie schreeuwde.
Waarom zou je niet kunnen terugkijken? Kan zeker, alleen ga je daar niet vinden wat je zegt dat je gaat vinden. En ook in de media zul je al goed moeten zoeken om jouw eerste stelling te komen staven. Maar liegen mag, als het maar in het juiste plaatje past, zeker.
Allee, ik kom toch ook niet aanzetten: "Ah, dus toch niet genoeg om Biden te impeachen!" Want ik doe niet alsof jij dat ooit beweerd hebt.

A new book on President Joe Biden is verifying that at least some of the information found on a laptop allegedly belonging to Hunter Biden is real

Nu volgens mij was de discussie dat geleverde 'bewijzen' fake konden zijn omdat niemand de echte metadata kreeg erachter.
Het gaat erom dat de meest bezwaarende emails geconfirmeerd zijn.

"Materials that were confirmed as real include an infamous 2015 email from Ukrainian businessman Vadym Pozharskyi thanking Hunter for the chance to meet his father, then only Vice President Biden."

"It also confirms the validity of a 2017 email between Hunter and his business partners."

"The leaked cache from the emails was matched to emails released by the Swedish government, Politico reports.
Two additional sources confirmed to the outlet that emails from that cache were genuine. "

Blijf maar rond de pot draaien.
Toen dit uitkwam, schreeuwde iedereen Russische desinformatie, onbetrouwbaar, Twitter had het NYP artikel direct geblocked, etc..
We weten beiden wel, zou dit over een andere president gaan, de vorige voornaamelijk, dan hadden we het niet over desinformatie maar was de focus van het verhaal op de corruptie.

Terug
Bovenaan