Ik ga hiermee akkoord maar het sluit het een beetje aan bij het algemene gebrek aan diepgang in ons nieuws. Nu ja, ergens is dat ook logisch gezien tijdslimiet, maar niet alles wordt dan ook uitgespit in Ter Zake ofzo.Wel, wat moeite doen om een ietwat welbespraakte Trump-supporter voor de camera te krijgen om te interviewen, om zo maar één voorbeeld te geven, in plaats van de eerste de beste redneck aan te spreken en zichzelf wat belachelijk te laten maken voor de kijkcijfers. Je denkt toch niet echt dat die niet bestaan?
Of eens echt grondig ingaan op het hoe en waarom van de grote kloof tussen steden en het platteland in de VS, ipv er een soort "belezen stedelingen vs incestueuze nutjob keuterboerkes" van te maken.
Ik vind dat nochtans vrij simpel hoor. Bv. die uitspraak over dat bleekwater. Je kan dan als journalist zelf met je ogen rollen en gaan uitleggen aan de kijkers dat het debiele onzin is, maar wat je eigenlijk zou moeten doen is een arts voor de camera halen en vragen: "Zeg eens, hoe zit dat?" Dan doe je je job en ben je onpartijdig, want je hebt zelf niets gezegd, maar de kijkers zijn toch geïnformeerd.
Ik wil nu niet beweren dat Trump geen geval apart is, maar CNN is zeker geen baken van neutraliteit en onpartijdigheid, en het is echt wel gezond om je daar ook bewust van te zijn.
En de Amerikaanse media is in de meeste gevallen gewoon ziek, compleet gepolariseerd. Je verkeert daar in een ander land door gewoon een andere zender op te zetten.