Dus het model dat gedurende enkele dagen het effect van een 'convention bounce' incalculeert verkoop jij hier als 'Nate silver geeft gewoon extra punten aan Trump omdat hij de vorige keer zo verkeerd was.'
Sorry maar dat is gewoon rechtuit liegen wat je doet.
Ik zeg ook niet dat zijn model Trump voordeel geeft

Wat perfect kan zijn is dat het model niet in staat is rekening te houden met de speciale omstandigheden van vandaag en dus de convention bounce overschat. Maar dat is helemaal niet hetzelfde als NS die ergens zomaar Trump extra punten geeft. Zoals eerder gezegd: de kans dat Trump in 2016 won volgens het model was ongeveer 1 op 4. Da's dus perfect binnen de lijn van de verwachtingen.

Again:
Ik zeg ook niet dat zijn model Trump voordeel geeft

Maar goed, ik heb het intussen terug opgezocht en ik zal maar de hand in eigen borst steken: het is niet het model dat significant aangepast is na 2016, maar wel de manier waarop gepollt wordt. Momenteel proberen de pollsters allerlei zaken om die fouten niet meer te maken, maar dat zal dus ook afwachten worden tot na 5 november in welke mate ze erin geslaagd zijn om de onvoorspelbaarheid van Trump te voorspellen. De aanpassingen die Nate aan zijn model gedaan heeft hebben weinig te maken met de factor Trump an sich, dat gaat eerder over COVID-factoren eruit halen en kleine aanpassingen om de huidige maatschappelijke situatie in kaart te brengen.

Ik weet niet of ik het nu erger vind dat een presidentskandidaat zonder tegenkanting op de moment zelf zo'n onzin kan uiten of dat er ten voordele van het Amerikaanse kiespubliek hier zelfs een fact check aan dient besteed te worden.

“The transgender thing is incredible. Think of it. Your kid goes to school and comes home a few days later with an operation. The school decides what’s going to happen with your child. And you know, many of these childs [sic], fifteen years later, say "What the hell happened? Who did this to me?" They say "Who did this to me?".

Waanzin :crazy:

The Departments of Justice, State and Treasury announced Wednesday a joint effort to target with sanctions and criminal charges what the Biden administration says are Russian government-sponsored attempts to manipulate U.S. public opinion ahead of the November election.

Attorney General Merrick Garland announced charges against two employees of the Russian-backed media network RT accused of conspiring to commit money laundering and violating the Foreign Agents Registration Act in an indictment unsealed Wednesday in the Southern District of New York.

Ook heel wat bekende pro-Trump content creators zijn bij deze zaak betrokken en werden betaald door dit Russische desinformatie project.

The indictment on Wednesday of two RT employees, Konstantin Kalashnikov and Elena Afanasyeva, includes allegations that the duo implemented a nearly $10 million plan to fund an unnamed Tennessee-based company as one of their “covert projects” to influence American politics by posting videos to TikTok, Instagram, X and YouTube.
Tenet has partnered with six commentators: Lauren Southern, Tim Pool, Tayler Hansen, Matt Christiansen, Dave Rubin and Benny Johnson. The indictment refers to six commentators, who are not named. It is unclear from the indictment the extent to which each of the commentators realized where the money was coming from, though it stated that “Commentator-1” and “Commentator-2” were unaware they were being paid by Russian efforts and had been deceived about the source of the funding. It found that $8.7 million was eventually sent “to the production companies of Commentator-1 , Commentator-2, and Commentator-3 alone.” The payments allegedly made up 90% of the deposits made to the company’s account between October 2023 and August 2024.

Ook heel wat bekende pro-Trump content creators zijn bij deze zaak betrokken en werden betaald door dit Russische desinformatie project.
Dat nieuws geraakt helaas nooit in de echokamer van de Trumpfans.

Dat Rusland er alles aan doet om Trump verkozen te krijgen omdat ze op die manier Amerika zwakker maken, was ook in 2016 al het geval.
Zwart op wit in het rapport van een bipartisan onderzoekscommissie onder leiding van een republikein.

Ze blijven het gewoon tot op vandaag weglachen ('russiagate', 'TDS!'), feiten zijn onbelangrijk.

Dat nieuws geraakt helaas nooit in de echokamer van de Trumpfans.

Dat Rusland er alles aan doet om Trump verkozen te krijgen omdat ze op die manier Amerika zwakker maken, was ook in 2016 al het geval.
Zwart op wit in het rapport van een bipartisan onderzoekscommissie onder leiding van een republikein.

Ze blijven het gewoon tot op vandaag weglachen ('russiagate', 'TDS!'), feiten zijn onbelangrijk.

Putin says No !

Nuja , de ironie kan haast niet groter zijn.

Waar kan ik zwart op wit in je rapport vinden dat de Russen dit doen "omdat ze op die manier Amerika zwakker maken".

Waar kan ik zwart op wit in je rapport vinden dat de Russen dit doen "omdat ze op die manier Amerika zwakker maken".
Toch gewoon ook heel plausibel om het te geloven. Rusland heeft er baat bij een verdeeld Amerika.
Je maakt Amerika ook zwakker door een zwakke president (lees Trump) aan de macht te helpen.

Net zoals Rusland de EU zwakker heeft gemaakt door de Brexit te steunen.

Toch gewoon ook heel plausibel om het te geloven. Rusland heeft er baat bij een verdeeld Amerika.
Je maakt Amerika ook zwakker door een zwakke president (lees Trump) aan de macht te helpen.

Net zoals Rusland de EU zwakker heeft gemaakt door de Brexit te steunen.
"Gewoon plausibel om het te geloven".

Laatste keer ik Trump als president zag zat de USA nog in Afghanistan, ontmoette Trump Putin 5x, bezocht Trump Kim Jong Un, en was er geen oorlog in Oekraïne.

Laatste keer ik Biden als president zag was er de meest desastreuze terugtrekking uit Afhanistan, waarbij mensen zich vastklampten aan legervliegtuigen en zichzelf te pletter storten, waarbij de Taliban vrij spel kreeg om iedereen met Amerikaanse banden te vervolgen, waarbij miljarden aan legermateriaal werd achtergelaten. Vervolgens heeft Biden 1x een gesprek met Putin en een half jaar later valt Putin Oekraïne binnen.

Toch gewoon ook heel plausibel om te geloven dat die oorlog in Oekraïne niet had plaatsgevonden met Trump als president.

Waarom denk je dat? Stel dat jij Putin bent, wat wil jij liever: een Amerikaanse president die wel of geen militaire hulp aan Oekraïne wil geven?
Stel dat jij Putin bent, wil je dan vernederd worden en oorlog of wil je dan gerespecteerd worden en vrede?
Gaan we nu al discussieren "stel dat jij Putin bent", dat is niet het niveau dat we hier moeten nastreven.

Als Putin oorlog wou met een president USA die Oekraïne geen steun zou geven, dan had hij Oekraine binnengevallen in Trump zijn termijn, dan had hij toch niet moeten wachten tot Biden er was met al zijn wapens?

Laatst bewerkt:
Stel dat jij Putin bent, wil je dan vernederd worden en oorlog of wil je dan gerespecteerd worden en vrede?
Gaan we nu al discussieren "stel dat jij Putin bent", dat is niet het niveau dat we hier moeten nastreven.
Dus volgens jou heeft Putin de laatste twintig jaar Zuid-Ossetië, Abkhazië en Crimea geannexeerd en is hij Oekraïne militair binnengevallen omdat hij zich misbegrepen voelt en eigenlijk vrede wil?

Dus volgens jou heeft Putin de laatste twintig jaar Zuid-Ossetië, Abkhazië en Crimea geannexeerd en is hij Oekraïne militair binnengevallen omdat hij zich misbegrepen voelt en eigenlijk vrede wil?
Volgens mij is Putin Oekraïne binnengevallen omdat Biden president was in de USA en niet Trump. Anders was hij onder Trump Oekraïne wel binnengevallen, zoals je zelf beweert "verkozen met steun van Russen" en "Trump die geen militaire steun aan Oekraïne zou geven".

Leg dat eens uit met logische argumenten?
In plaats van reacties type "dus volgens jou..." en "dus stel dat jij Putin zou zijn...".

"Gewoon plausibel om het te geloven".

Laatste keer ik Trump als president zag zat de USA nog in Afghanistan, ontmoette Trump Putin 5x, bezocht Trump Kim Jong Un, en was er geen oorlog in Oekraïne.

Laatste keer ik Biden als president zag was er de meest desastreuze terugtrekking uit Afhanistan, waarbij mensen zich vastklampten aan legervliegtuigen en zichzelf te pletter storten, waarbij de Taliban vrij spel kreeg om iedereen met Amerikaanse banden te vervolgen, waarbij miljarden aan legermateriaal werd achtergelaten. Vervolgens heeft Biden 1x een gesprek met Putin en een half jaar later valt Putin Oekraïne binnen.

Toch gewoon ook heel plausibel om te geloven dat die oorlog in Oekraïne niet had plaatsgevonden met Trump als president.
Trump wou toch ook terugtrekken uit Afghanistan? Trump had zelfs met de Taliban(zonder de Afghaanse regering te betrekken) een deal om Amerikaanse soldaten terug te trekken. Ook geen nieuws dat Trump graag met dictators omgaat zoals Kim.
En wat heeft de terugtrekking van de VS met de oorlog te Oekraine te maken? Gewoon om op Biden te bashen en zeggen dat hij een slechte president is?
Kunnen we dan ook praten over Trump zijn desastreuze beleid tijdens Covid-19?

Btw, er is al sinds 2014 oorlog in Oekraïne! Rusland is er al sinds 2014 militair actief.

En ik kan Five-Seven hier nog ergens in volgen (btw, een naam van een pistool, bijnaam cop killer, really?).
Met Trump hadden we mogelijks geen oorlog gehad. Maar ik weet niet of we netto beter af gingen zijn. (later ergens anders in Europa binnenvallen, verder uit elkaar vallen van de VS, etc.)

Je hebt trouwens een zeer gekleurde kijk op een aantal zaken, om de terugtrekkng uit Afghanistan, die beslissing was al genomen (en deels gelanceerd) door Mr Trump zelf.

Volgens mij is Putin Oekraïne binnengevallen omdat Biden president was in de USA en niet Trump.

Dat is niet eens plausibel om te geloven en toch doe je het. De annexatie van Oekraine staat al minstens sinds 1997 op de agenda en zoals anderen reeds aanhaalden is Putin al decennia bezig met de uitbreiding van Rusland en heeft zelfs al delen van oekraine gestolen nog voor Biden president was. Naast de ideologische oorlogs motivatie wil hij natuurlijk ook het gas dat er in de grond zit en hij wil niet dat Europa eraan kan zonder hem te betalen.

Dat hij liever Trump wil omdat die hem oekraine cadeau zou geven is logisch.

Het was trouwens idd ook Trump die een deal sloot met de Taliban over terugtrekking uit afghanistan die net als zijn deal met Kim Jong Un volledig gefaald is.

Volgens mij is Putin Oekraïne binnengevallen omdat Biden president was in de USA en niet Trump. Anders was hij onder Trump Oekraïne wel binnengevallen, zoals je zelf beweert "verkozen met steun van Russen" en "Trump die geen militaire steun aan Oekraïne zou geven".

Leg dat eens uit met logische argumenten?
In plaats van reacties type "dus volgens jou..." en "dus stel dat jij Putin zou zijn...".
Er zijn talloze redenen om de inval van Putin in 2021 te verklaren: de verkiezing van Zelenkyy en zijn pro-Westerse houding, de lage populariteit van Zelenskyy, economische problemen in Oekraïne, groeiende militaire banden tussen Oekraïne en NATO, het falen van de Minsk akkoorden, een verdeeld Amerika met interne onrusten en een onrustig post-Brexit Europa met sterke afhankelijkheid van Russisch gas. Verder zal Putin ook gesterkt zijn geweest door de slappe reactie van het Westen op zijn annexatie van Crimea.

En ik kan Five-Seven hier nog ergens in volgen (btw, een naam van een pistool, bijnaam cop killer, really?).
Met Trump hadden we mogelijks geen oorlog gehad. Maar ik weet niet of we netto beter af gingen zijn. (later ergens anders in Europa binnenvallen, verder uit elkaar vallen van de VS, etc.)
We hadden volgens mij idd geen oorlog gehad, toch zeker minder kans om die te hebben. En wat is dan het belangrijkste? Voor mij dat.
Je hebt trouwens een zeer gekleurde kijk op een aantal zaken, om de terugtrekkng uit Afghanistan, die beslissing was al genomen (en deels gelanceerd) door Mr Trump zelf.
Trump heeft altijd gezegd dat hij dat op een gecontroleerde manier wilde doen, en het was ook nog niet afgelopen hij heeft dit niet gerushed om te willen scoren. Biden wilde er meteen komaf mee maken en het was het grootste fiasco uit de geschiedenis het Amerikaans leger (dixit Trump) en het is moeilijk daar tegen te argumenteren als je die beelden en situatie zag, what the hell was dat zeg weet je dat nog? Een internationaal militair fiasco.

Waarom denk je dat minder militaire steun voor Oekraïne een argument zou zijn voor Putin om zijn oorlog niet uit te breiden?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er intussen genoeg bewezen is dat Biden zijn administratie bepaalde waarschuwingssignalen van de legertop genegeerd heeft.

Terug
Bovenaan