Vooral die media-bias is iets wat veel mensen (incl mezelf) een doorn in het oog is.
Het meest opvallende voorbeeld is natuurlijk de mentale staat van Biden waar toch al aan rechtse kant véél langer over bericht werd en aan de andere zijde als samenzweringstheorie werd weg gezet. Tot plots zelfs hier na dat interview eindelijk open over bericht kon worden.
En inderdaad een tegenstem voor de opgelegde woke-mentaliteit in de media en cultuur waar elke tegenstem al snel wordt weg gezet als intolerant.
Dat is toch wel wat sterk hoor.
Over zijn gewauwel, draad van de conversatie kwijt zijn, wankele pasjes, Obama die hem terug moet op gang trekken omdat hij bleef "plakken", zijn ze al lang over aan het rapporteren hoor.
Het zal wat meer "goedgepraat" geweest zijn, zoals van elke man van die leeftijd is wat trager enzo, geen discussie daar, die bias is er nu eenmaal!
Ook zijn uit de toon vallende goede prestatie bij de state of the union zal wat feller in de bloemetjes gezet geweest zijn.
Feit is, hij is nog niet "zwaar" dement, of een Alzheimer patient die zijn eigen kinderen niet meer kent, wat hij wel is, is gewoon te oud, want binnen een veel kortere tijdspanne dan de looptijd van een ambtsermijn gaat hij mogelijks tot waarschijnlijk dit wel zijn.
Maar er is nooit het licht van de zon ontkent geweest...
Er zal altijd aan beide kanten bias zijn, de media is daar nu eenmaal niet neutraal.
Als je een fact check leest over wat Trump op de GOP conventie allemaal heeft uitgekraamd, en dewelke klakkeloos overgenomen wordt door zijn kant van de media, dan zijn ze even schuldig (niet meer of niet minder) aan overdrijven en samenzweringscomplotten de wereld insturen...
Maar ik lees de andere kant ook vrij veel, en daar is de bias toch wel net iets zwaarder en spijtig genoeg meer doorspekt met halve waarheden, om ze al niet regelrechte leugens te noemen.
Vooraal het taalgebruik aan die kant stoort me, met die denigrerende aansprekingen en dergelijke meer.
Ik zie op CNN ze niet veel spreken (zelfs nooit zover dat ik me kan herinneren) over Trump als die "roodharige knettergekke onzin uitkramende presidentskandidaat", daar is het gewoon Trump!
Ik moet er geen tekeningetje bij maken hoe de andere kant over Biden schreef.