Project 2025 is NIET van Trump.
Qua pure semantiek heb je misschién gelijk.
Echter nog maar eens een post herhalen die ik al had gemaakt in reactie op TRUMP en jou, met daarin de links tussen Heritage Foundation -de foundation achter Project2025- en het Trump-kabinet. De link tussen HF en verschillende andere GOP-presidenten is wél aangetoond, dus daar hoeven we niet nog extra op in te gaan zeker.
"Want ik heb een heleboel gelijkenissen gevonden (oa op de wiki) :
- Axios reported that while Heritage had briefed other 2024 Republican presidential candidates on the project, it is "undeniably a Trump-driven operation". Johnny McEntee zelf is senior advisor van het project. McEntee is al van 2018 de personal aide van Trump, en later Director of the
White House Presidential Personnel Office...
- Project 2025 seeks to place the entire Executive Branch of the U.S. federal government under direct presidential control, eliminating the independence of the Department of Justice, Federal Communications Commission, Federal Trade Commission and other agencies. -> Trump ook, herhaaldelijk, tijdens de BLM-protesten en om staten onder druk te zetten. Hij zegt heel vaak dat hij de president is en dus alles mag (letterlijk!). De unitary executive theory geldt ook als antwoord op
@Philharmoniker. Samen met de bewezen obstruction of Justice, tampering en het ontslaan van Attorney Generals en FBI-hoofden omdat ze niet doen wat hij wil.
- De verklaringen in de rechtszaak in Georgia hebben bewezen dat Trump van plan was om het mogelijk te maken om het leger in te zetten om politiewerk over te nemen. Een punt van Project 2025.
- Project 2025 wil alle climate change-punten schrappen uit de federale agenda, Trump doet hetzelfde.
- Heritage Foundation wil LGBTQ+-rechten beperken en noemt het een "ideologie". Trump doet hetzelfde en heeft die rechten al beperkt, zoals ik al heb aangetoond.
- De huidige Republikeinse Justices en republikeinse staten hebben ervoor gezorgd dat abortuswetten erg verstrengd zijn en er weer bans zijn. Dat is wat de huidige Republikeinse vertegenwoordigers willen. Heritage Foundation ook.
- Heritage Foundation wil dat gekeken wordt of alle mensen geteld tijdens de census ook US Citizens zijn. Een voorstel van Trump."
Maar oké, dus mijn post waarin ik aangeef dat hij corrupt is, aan machtsmisbruik doet, minstens één verkiezing gemanipuleerd heeft en federale wetten heeft overtreden, en een pseudodictator is, daar ben je het dan blijkbaar wel mee eens? Alleen niet met die ene bijzin?