Niemand wil zijn burgerrechten afnemen. Men wil dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn vaderland dient, zoals het een goede Amerikaan en President betaamt.

Zoals Biden al meerdere malen zelf heeft gezegd, Trump 2 is een ramp voor de democratie en het land. Als dan blijkt dat je stelselmatig terrein blijft verliezen in zowat elke poll en vooral in de belangrijke staten. Awel, neem dan uw verantwoordelijkheid.
Maar je verkiesbaar stellen als president, is een burgerrecht. Dus wil je hem dat ontzeggen, dan neem je hem een burgerrecht af.
Je mag vinden dat hij dat beter gedaan had. Dat vind ik ook, zoals ik al zei in mijn posts.

En net zoals bij Pelosi: er hebben wel degelijk mensen op hem gestemd. Als hij nu stopt, is dat toch evenzeer kiesbedrog?

Maar je verkiesbaar stellen als president, is een burgerrecht. Dus wil je hem dat ontzeggen, dan neem je hem een burgerrecht af.
Je mag vinden dat hij dat beter gedaan had. Dat vind ik ook, zoals ik al zei in mijn posts.

En net zoals bij Pelosi: er hebben wel degelijk mensen op hem gestemd. Als hij nu stopt, is dat toch evenzeer kiesbedrog?

Een burgerrecht waar nu ook reeds een ondergrens op staat die hoger is dan gewone meerderjarigheid, een burgerrecht dat bepaald wordt door geboorte en niet voor élk Amerikaans staatsburger geldt (anders was Arnold Schwarzenegger al lang presidentskandidaat geweest als gematigd Republikeins gouverneur)...

Ik zie uw punt niet waarom daar geen bovengrens op zou mogen.

Een burgerrecht waar nu ook reeds een ondergrens op staat die hoger is dan gewone meerderjarigheid, een burgerrecht dat bepaald wordt door geboorte en niet voor élk Amerikaans staatsburger geldt (anders was Arnold Schwarzenegger al lang presidentskandidaat geweest als gematigd Republikeins gouverneur)...

Ik zie uw punt niet waarom daar geen bovengrens op zou mogen.
Democratisch een bovengrens daarop, waarna hij niet meer herverkozen kan worden omdat hij niet aan de eisen voldoet die het volk hem oplegt. Niet in het midden van zijn termijn of na zijn voorverkiezingsoverwinning hem eenzijdig iets ondemocratisch opleggen?

Ik weet niet waarom je blijft zeggen dat we hem iets ontnemen. We zeggen toch niet dat hij het niet mag? Hij mag het doen, hij doet wat hij wil uiteindelijk.
We vragen hem enkel om zijn ego opzij te zetten. Vragen =/= dwingen, toch? Hij is het toch uiteindelijk zelf die zegt dat Trump 2 een ramp zou zijn. Ik zou als Democraat zijnde nog altijd stemmen op hem, maar eerder uit armoede dan dat ik akkoord ga met hem.

Dat hij verkozen raakte door de Democratic Primaries is maar een zwak argument, er waren geen echte kandidaten en tussen Februari/Maart en nu is helaas voor Biden wel een serieus verschil in hoe hij overkomt op de mensen.
Mensen mogen van gedachte veranderen, toch?

OPINION: Most Voters Want Biden To Step Down, Oldest Voters Least Concerned

Democratisch een bovengrens daarop, waarna hij niet meer herverkozen kan worden omdat hij niet aan de eisen voldoet die het volk hem oplegt. Niet in het midden van zijn termijn of na zijn voorverkiezingsoverwinning hem eenzijdig iets ondemocratisch opleggen?

Fair enough, dat nu nog last minute invoeren zou niet echt netjes zijn, maar General Zantas heeft je hier genoeg redenen gegeven waarom hij best wel een stap opzij zou zetten, vrijwillig dan.

Daarna zou ik overigens wél een leeftijdslimiet durven invoeren in de politiek in de V.S. vooraleer dat een volledige gerontocratie wordt.
Plus limieten op alle mogelijk ambtstermijnen (2 à 3 max).

Beetje een parallel met een andere discussie in een andere thread: vrijheden en (burger)rechten mogen gerust ook grenzen hebben als die verdedigbaar zijn.

We zijn op een punt aan het aankomen waarop je in de V.S. zonder twijfel binnen de maand 100'en mensen vindt die nog niet eens wettelijk alcohol mogen drinken, maar die wel capabelere presidenten zouden zijn dan de 2 bejaarde kandidaten waar het land zoals het er nu naar uit ziet in november tussen mag kiezen... Zowel Bill Clinton, George W. Bush als Barack Obama zijn op dit moment, intussen vele jaren na hun presidentschap zelfs nog jonger dan Joe Biden, zelfs die zouden nog betere opties zijn om terug te halen, want het andere alternatief is immorele egotripper met een strafblad (? - nog niet definitief misschien maar toch zo goed als zeker).

Fair enough, dat nu nog last minute invoeren zou niet echt netjes zijn, maar General Zantas heeft je hier genoeg redenen gegeven waarom hij best wel een stap opzij zou zetten, vrijwillig dan.

Daarna zou ik overigens wél een leeftijdslimiet durven invoeren in de politiek in de V.S. vooraleer dat een volledige gerontocratie wordt.
Plus limieten op alle mogelijk ambtstermijnen (2 à 3 max).

Beetje een parallel met een andere discussie in een andere thread: vrijheden en (burger)rechten mogen gerust ook grenzen hebben als die verdedigbaar zijn.

We zijn op een punt aan het aankomen waarop je in de V.S. zonder twijfel binnen de maand 100'en mensen vindt die nog niet eens wettelijk alcohol mogen drinken, maar die wel capabelere presidenten zouden zijn dan de 2 bejaarde kandidaten waar het land zoals het er nu naar uit ziet in november tussen mag kiezen... Zowel Bill Clinton, George W. Bush als Barack Obama zijn op dit moment, intussen vele jaren na hun presidentschap zelfs nog jonger dan Joe Biden, zelfs die zouden nog betere opties zijn om terug te halen, want het andere alternatief is immorele egotripper met een strafblad (? - nog niet definitief misschien maar toch zo goed als zeker).
Het ding met zo'n leeftijdgrens is wel dat je zo ook nog perfect ok kandidaten gaat uitsluiten gewoon om niet te riskeren dat je slechte kandidaten verkiest. En er zijn zo nog wel dingen die je eigenlijk liefst niet hebt in een presidentskandidaat. Moet er dan ook een verbod komen voor mensen die ooit een veroordeling opgelopen hebben? Of mensen die ooit mentale problemen gehad hebben? Want ook dat zijn goede predictors van respectievelijk toekomstig crimineel gedrag of toekomstige mentale problemen, beide zaken die je niet wil in een presidentskandidaat.

Ik vind dat toch allemaal wat ondemocratisch. Als je niet wil dat bepaalde bevolkingsgroepen verkozen raken dan moet je er niet op stemmen maar andere mensen verbieden erop te stemmen lijkt me echt wel niet ok.

Het ding met zo'n leeftijdgrens is wel dat je zo ook nog perfect ok kandidaten gaat uitsluiten gewoon om niet te riskeren dat je slechte kandidaten verkiest. En er zijn zo nog wel dingen die je eigenlijk liefst niet hebt in een presidentskandidaat. Moet er dan ook een verbod komen voor mensen die ooit een veroordeling opgelopen hebben? Of mensen die ooit mentale problemen gehad hebben? Want ook dat zijn goede predictors van respectievelijk toekomstig crimineel gedrag of toekomstige mentale problemen, beide zaken die je niet wil in een presidentskandidaat.

Ik vind dat toch allemaal wat ondemocratisch. Als je niet wil dat bepaalde bevolkingsgroepen verkozen raken dan moet je er niet op stemmen maar andere mensen verbieden erop te stemmen lijkt me echt wel niet ok.

Maar er is al een leeftijdsgrens. Als het acceptabel is om mensen onder de 35 jaar uit te sluiten van het hoogste ambt omwille van hun leeftijd, dan valt er veel meer te zeggen over een bovengrens.

Voor gewone parlementsleden is dat iets anders, hier gaat het echt over het hoogste ambt van het land.

Enigste probleem dat ik met een bepaalde leeftijd heb is de feeling en nostalgic vibes naar een bepaalde era dat die mensen mogelijks hebben.
En dat dit niet strookt met de realiteitszin van op dat moment.
In de zin van vroeger was beter , dus we handelen er maar naar.
Maar zoals hierboven al zei. Als minimum 35 is. Zie ik ook geen reden om bv 61 in te stellen met zoals bij ons dan 65 pensioen..

George Clooney heeft ook een mening:

Dubbel, de mening van een Hollywoodacteur is niet meer waard dan die van een ander, en die cultuur van megadonors aan politieke partijen is ook niet gezond, enerzijds, anderzijds deze is goed onderbouwd/geschreven (Clooney zal misschien ook wel hulp hebben, heeft ook een zeer intelligente vrouw) en zijn mening is natuurlijk ook niet minder waard dan die van een ander.
Zeker mee akkoord. Extra beschadigend voor Biden is dat Clooney geen willekeurige celebrity is maar iemand die al jaar en dag actief is in het politieke apparaat van de Democratische partij en zonet een fundraiser van 30M voor Biden heeft georganiseerd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit verwoestende stuk in de NY Times is verschenen zonder steun van andere Democratische politici. Dan is het moeilijk om bv. onderstaande quotes weg te wuiven.

It’s devastating to say it, but the Joe Biden I was with three weeks ago at the fund-raiser was not the Joe “big F-ing deal” Biden of 2010. He wasn’t even the Joe Biden of 2020. He was the same man we all witnessed at the debate.
We are not going to win in November with this president. On top of that, we won’t win the House, and we’re going to lose the Senate. This isn’t only my opinion; this is the opinion of every senator and congress member and governor that I’ve spoken with in private. Every single one, irrespective of what he or she is saying publicly.

Zeker mee akkoord. Extra beschadigend voor Biden is dat Clooney geen willekeurige celebrity is maar iemand die al jaar en dag actief is in het politieke apparaat van de Democratische partij en zonet een fundraiser van 30M voor Biden heeft georganiseerd. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit verwoestende stuk in de NY Times is verschenen zonder steun van andere Democratische politici. Dan is het moeilijk om bv. onderstaande quotes weg te wuiven.
En wrm? Allemaal handjes in onschuld wassen voor iets wat ze al langer wisten. 🙃🫠 en hier benadruk ik gewoon het zo plots voor de bus gooien element.

Enigste probleem dat ik met een bepaalde leeftijd heb is de feeling en nostalgic vibes naar een bepaalde era dat die mensen mogelijks hebben.
En dat dit niet strookt met de realiteitszin van op dat moment.
In de zin van vroeger was beter , dus we handelen er maar naar.
Maar zoals hierboven al zei. Als minimum 35 is. Zie ik ook geen reden om bv 61 in te stellen met zoals bij ons dan 65 pensioen..

Good luck met de Amerikaanse grondwet daarvoor aan te passen.

Ik weet niet of mensen effectief wisten dat Biden er zo slecht aan toe was. Van wat ik lees krijg ik vooral de indruk dat zijn campagneteam hem goed verborgen heeft gehouden.

Bv.

Hij. Is. Te. Oud. (idem voor alle dino's in Congress & Senate, zowel D als R)

Dat dat niet duidelijk is voor sommigen en nog een discussie punt is... Verbazingwekkend.

Nee, dat is niet géén ageisme.
Nee, ik heb géén medisch diploma nodig om te zien dat hij 'un-fit' is. Daar is genoeg beeldmateriaal van.

Laatst bewerkt:
Sjonge jonge, hoe de democraten het toch altijd maar weer weten te verpesten... Als we nu opnieuw met Trump opgescheept zitten voor vier jaar dan hebben ze dat enkel aan zichzelf te danken. Dat land zakt echt steeds verder en verder de stront in, echt niet te geloven.

Maar in dit geval meer to the point: op geen enkele manier kan Biden niet meer "normaal communiceren". Je bedoelt dat hij soms wat trager spreekt of trager op zijn woorden komt? Wat is de minimumsnelheid om nog op je woorden te komen voor je geen president meer kunt zijn?
Agree to disagree dan. Ik vind het wel cruciaal dat je als president in staat bent om andere presidenten met de juiste naam aan te spreken.

Poetin zeggen tegen Zelensky is toch nogal een pijnlijke verspreking.
En dan zei hij ook al Trump tegen vice president Harris. Typisch voor oude mensen natuurlijk. Dementie is dat daarom nog niet maar de mentale scherpte neemt sowieso af met ouder worden.

Als we zien tegen welke snelheid Biden aftakelt is het nog maar de vraag of hij het einde van zijn termijn kan halen. Hoe hij zo nog 4 jaar extra zou kunnen doen is mij een raadsel.

Hopelijk laten genoeg Democraten hun steun voor Biden vallen en schuiven ze een andere kandidaat naar voor. Heel misschien hebben ze dan nog een kans bij de verkiezingen want hoe het nu verloopt krijgen we een Trump 2.0.

Maar ik vrees er een beetje voor, het zal God Almighty zijn die eens moet afdalen om zich te moeien.

Terug
Bovenaan