zoals je zelf aangeeft in de post: die diagnoses kun je niet maken
Ik heb eigenlijk geen idee of dat nu de symptomen zijn die duidelijk op dementie wijzen. Mitch McConnell bevroor twee keer tijdens een persconferentie en als ik me niet vergis doet die zijn termijn als senator nog uit (en heeft hij geen dementie naar eigen zeggen).

Algemeen kan je toch gewoon geen diagnose stellen op basis van media-optredens en krantenartikels.
Klopt dat wij geen diagnose kunnen stellen. Ik stel alleen maar vast dat veel van volgende symptomen afgevinkt kunnen worden:

Ik vind het sterk om die allemaal met zekerheid af te vinken zonder persoonlijk contact met Biden en een referentie van hoe hij vroeger was hoor.

Ik zie ook niet hoe Biden nu wisselen voor iemand anders ooit positief kan uitdraaien eerlijk gezegd, als dat zelfs mogelijk is.

Ik zou nochtans, als Democratisch georienteerd persoon in het VS-landschap, alleen maar meer enthousiast worden als er een andere kandidaat naar voren geschoven wordt.
Zijn toch veel artikels en peilingen die aantonen dat Biden zelfs binnen de eigen partij helemaal niet zo populair meer is als 1 jaar geleden.

Ik zou nochtans, als Democratisch georienteerd persoon in het VS-landschap, alleen maar meer enthousiast worden als er een andere kandidaat naar voren geschoven wordt.
Zijn toch veel artikels en peilingen die aantonen dat Biden zelfs binnen de eigen partij helemaal niet zo populair meer is als 1 jaar geleden.
Belangrijk is dat het gaat om een overbruggende, verbindende figuur gezien de vele facties binnen de Democratische partij. En nog dynamisch & begeesterend. Biden was een compromisfiguur. Ik zou ook denken dat een andere kandidaat enthousiasmerend kan werken, maar het straalt toch allemaal niet zo positief af op die partij. Als die figuur al naar voor wordt geschoven is het na de conventie op 19 augustus en dan is november wel héél dichtbij om campagne te beginnen voeren en mensen aan je te binden

Ik kan niet voor het Amerikaans publiek spreken, maar uiteindelijk zijn we waar we zijn, dus na allerhande voorverkiezingen en het eerste debat. Nu plots van kandidaat wisselen omdat dit debat verkeerd is gelopen gaat volgens mij gewoon bij heel wat mensen in het verkeerde keelgat schieten, allereerst bij wie nu nog volledig Bidem steunt (en die mensen zijn er ook).

Volgens mij maak je meer kans democratische stemmers te vervreemden dan swing votes binnen te halen. Maar het is maar mijn idee.

Ik veronderstel dat de meeste mensen die niets van Trump moeten weten, sowieso voor de kandidaat die tegen Trump uitkomt gaan stemmen?
Het zijn de twijfelaars die ze moeten overtuigen. Er zijn misschien ook een groep republikeinen die voor Trump gaan stemmen gewoon omdat ze Biden niet meer mentaal en fysiek bekwaam voor de job vinden.
Trump liegt veel en komt soms ook incoherent over maar hij oogt wel vitaler dan Biden.

Trump liegt veel en komt soms ook incoherent over maar hij oogt wel vitaler dan Biden.
De ironie aan heel de zaak is natuurlijk dat als je Biden (°1942) te oud vindt voor de job, het moeilijk wordt om niet over Trump (°1946) zijn leeftijd te vallen, gezien de ambtstermijn.

Biden heeft een 34% approval rating.
56% van de Democraten denkt dat een andere Democratische kandiaat meer succes zal hebben tegen Trump.
Beiden genieten ~90% steun binnen de partij, maar bij onafhankelijken heeft Trump 10% voorsprong op Biden en 6 van de 7 swing states staan in het voordeel van Trump voorlopig, terwijl Biden die net gewonnen had in vorige verkiezingen.
74% van de Amerikanen vindt Biden te oud om President te worden, amper 2 maanden terug was dat nog "maar" 63%.
Zelfs Nancy Pelosi heeft reeds geopperd dat Biden misschien uit de race moet stappen.

Alle polls, cijfers en trends zijn al gans het jaar in dalende lijn. De trein is aan het ontsporen. Gewoon hopen dat voortdoen op dezelfde manier de trein weer op de rails zal brengen, is volgens mij naief en noodlottig.

Bron: https://www.forbes.com/sites/sarado...trumps-lead-is-mostly-unchanged-survey-shows/

De ironie aan heel de zaak is natuurlijk dat als je Biden (°1942) te oud vindt voor de job, het moeilijk wordt om niet over Trump (°1946) zijn leeftijd te vallen, gezien de ambtstermijn.
Akkoord, maar Biden heeft die perceptie wel een pak meer tegen na het rampzalige debat. Hij wordt dit jaar ook al 82, Trump is nog "maar" 78. Het zou voor de VS (en de wereld) beter zijn dat twee frisse dynamische vijftigers met elkaar in debat zouden treden, maar 't zijn nu twee wauwelende bejaarden geworden.

Trump liegt ja.
Maar Biden beheerst deze materie toch ook als geen ander :laugh:. Die zijn politieke carrière is 1 leugen. Ge zit dus met 2 senile leugenaars.
Whoof, wat een goedkope post, zeg...
Trump heeft de laatste 6 jaar als presidentskandidaat en president ronduit gelogen over honderden zaken. Maar ze zijn allebei even slecht, want Biden heeft in de afgelopen 60 jaar ook een paar keer een irrelevante leugen vertelt waarvoor hij zich telkens heeft verontschuldigd...
1. Over de dood van zijn vrouw: dit vind ik vooral een smerige, en eentje die toch echt geen plaats heeft in een politieke discussie. Fact check, graag. Klopt niet: https://www.snopes.com/fact-check/biden-lie-wife-killed-drunk-driver/
2. Over zijn law degree. Ja, hij heeft 2 degrees en niet 3. Het is gezegd terwijl hij in 1988 boos werd, waarna hij zich al herhaaldelijk heeft verontschuldigd. Die tweet maakt zelfs vermelding van Tara Reade, wat genoeg zegt...
3. Over Medicare: dit klopt niet: https://www.politifact.com/factchec...ders-misleading-social-security-attack-biden/ Hij heeft in 1995 gepleit voor een tijdelijke freeze, gezien de economische situatie, maar pleit al sinds 1970 vòòr een uitbreiding ervan.

Waarom zou je zo schaamteloze propaganda herhalen zonder zelfs maar de moeite te nemen om te factchecken?

Trump heeft de laatste 6 jaar als presidentskandidaat en president ronduit gelogen over honderden zaken. Maar ze zijn allebei even slecht, want Biden heeft in de afgelopen 60 jaar ook een paar keer een irrelevante leugen vertelt waarvoor hij zich telkens heeft verontschuldigd...
1. Over de dood van zijn vrouw: dit vind ik vooral een smerige, en eentje die toch echt geen plaats heeft in een politieke discussie. Fact check, graag. Klopt niet: https://www.snopes.com/fact-check/biden-lie-wife-killed-drunk-driver/
2. Over zijn law degree. Ja, hij heeft 2 degrees en niet 3. Het is gezegd terwijl hij in 1988 boos werd, waarna hij zich al herhaaldelijk heeft verontschuldigd.
3. Over Medicare: dit klopt niet: https://www.politifact.com/factchec...ders-misleading-social-security-attack-biden/ Hij heeft in 1995 gepleit voor een tijdelijke freeze, gezien de economische situatie, maar pleit al sinds 1970 vòòr een uitbreiding ervan.

Waarom zou je zo schaamteloze propaganda herhalen zonder zelfs maar de moeite te nemen om te factchecken?
Het is een leugenaar punt.

Zwak weerwoord. Er is toch een serieus verschil waarin Trump een loopje met de waarheid neemt en Biden?
Zwak? Hij staat gewoon zonder schroom in dat debat met Sanders te liegen.
Anders kan je het niet benoemen en zeker geen spin aan geven..
Zoals gezegd die zijn ganse carrière hangt met haken aan elkaar. En beiden zijn wat mij betreft even erg in dat jargon. Het argument Trump is een leugenaar is er voor mij al geen meer naar keuze richting toe.

Zwak? Hij staat gewoon zonder schroom in dat debat met Sanders te liegen.
Anders kan je het niet benoemen en zeker geen spin aan geven..
Zoals gezegd die zijn ganse carrière hangt met haken aan elkaar. En beiden zijn wat mij betreft even erg in dat jargon. Het argument Trump is een leugenaar is er voor mij al geen meer naar keuze richting toe.
Maar je kunt toch niet 3x hetzelfde blijven herhalen en 3x ontkracht worden?
Hij stond daar niet te liegen, hij had in 1995 1x gevraagd om tijdelijk uitgaven te freezen. En vraagt al 60 jaar om Medicare uit te breiden. Hoe zou je jezelf in dat geval omschrijven: voor- of tegenstander van medicare?

De lijst van leugens van Trump gaat in de honderden, tijdens zijn ambt, over relevante en cruciale dingen. Naast zijn misdrijven waarvoor hij veroordeeld wordt en nog altijd over liegt. Hoe je dat met uitgestreken gezicht kunt gelijkstellen aan een paar irrelevante dingen van 30j geleden waar hij zich al vaak voor heeft verontschuldigd, dat zal ik nooit begrijpen. Dat is toch doen alsof je het neutraal inziet, maar zo biased zijn als maar kan?

Je mag nu wel eens komen met argumentatie of de verschillende ontkrachtingen die al gepost zijn geweest. Factchecks afdoen als BS valt daar niet onder.
2. Over zijn law degree. Ja, hij heeft 2 degrees en niet 3. Het is gezegd terwijl hij in 1988 boos werd, waarna hij zich al herhaaldelijk heeft verontschuldigd. Die tweet maakt zelfs vermelding van Tara Reade, wat genoeg zegt...

Met alle respect maar fact checked sites zijn wat mij betreft ook goedkoop en 50/50 bs.
Bv het geval van Ashley Biden dat dagboek, waarin ze de ongepaste douches van Joe beschreef bleek ook "unproven" te zijn.
Is ondertussen door Snopes wel aangepast naar proven.
Wa waarde heeft zo een site dan eigenlijk?

Rolling average is op de poll-aggregator 538 van +0.2 naar -1.6 gegaan voor Biden tegen Trump. Biden won vorige keer nipt met +4.5.

Ja, gemiddeldes doen er in feite niet toe maar het ziet er toch absoluut niet goed uit.

Rolling average is op de poll-aggregator 538 van +0.2 naar -1.6 gegaan voor Biden tegen Trump. Biden won vorige keer nipt met +4.5.

Ja, gemiddeldes doen er in feite niet toe maar het ziet er toch absoluut niet goed uit.
Ik ben het ermee eens dat het er niet goed uitziet, en dat het de foute kant opgaat. Maar Biden heeft de vorige keer echt niet nipt gewonnen. Zijn overwinning in 2016 was zelfs nipter dan zijn verlies in 2020.

In 2020 verliest Trump de popular vote met -4,5%.
In 2016 wint Trump de verkiezingen met -2% popular vote.

Barack II tegen Romney is algemeen aangenomen een landslide. Gewonnen met 3,9% (vs de 4,5% van Biden).

Laatst bewerkt:
Ik ben het ermee eens dat het er niet goed uitziet, en dat het de foute kant opgaat. Maar Biden heeft de vorige keer echt niet nipt gewonnen. Zijn overwinning in 2016 was zelfs nipter dan zijn verlies in 2020.
Biden won Georgia (+0.2%), Arizona (+0.3%), Wisconsin (+0.6%) en Pennsylvania (+1.1%). Een swing van 1% in de andere richting in deze staten en Trump had het gehaald. Hoezo is dat niet nipt?

GRhkz76W0AA9m3H.png

Popular vote vertelt natuurlijk een ander verhaal maar die bepaalt de president niet.

En volgens de laatste polls komt Biden zelfs in de problemen in New Mexico en Virginia, staten die hij vorige keer met meer dan 10% voorsprong won. Echt hoopgevend is dit niet.

Terug
Bovenaan