Agreed. Laat ons focussen op het actuele.

Naar de goeie polls voor Trump onlangs, en waarom het fout loopt voor de Democraten.

Anyone?
De race is nog lang niet gelopen hoor. Maar misschien kan jij het startschot geven voor een interessante discussie over waarom het fout loopt voor de democraten? Of kom je hier enkel om verbaal te masturberen over Trump en MAGA propaganda woord voor woord over te nemen? Zo geweldig verlichtend en constructief is jouw post nu ook weer niet.

Vooraleer er commentaar komt dat ik zelf het tegenovergestelde doe: ik heb me hier ook al kritisch opgesteld tegenover Biden, over bijvoorbeeld die gevangenenruil met die basketbalspeelster. Ik ben geen onvoorwaardelijke Biden fan.

Agreed. Laat ons focussen op het actuele.

Naar de goeie polls voor Trump onlangs, en waarom het fout loopt voor de Democraten.

Anyone?
Pest en cholera verhaal hé.
Biden, noch de democraten, zijn perfect, verre van.
Trump, tjah, is Trump, dus zakenman en doet wat hij moet doen om zichzelf te verrijken. Geen kritiek hé, ben zelf ook zelfstandige!

En hij is een defacto tiran/dictator op politiek vlak, er bestaan maar twee soorten mensen, voor Trump of tegen Trump, en ben je tegen dan moet je vernietigd worden. Re zijn huidige standpunt over de media. Re wat hij heeft gedaan met al zijn ex-zeer nauwe medewerkers.
Want, als je eerlijk bent, ontkennen dat de verkiezing van hem gestolen is (wat zeer stevig ontkracht is op alle mogelijke manieren, ook door zijn eigen republikeinse rechters), wil zeggen dat je leugens verspreid (main stream media).

Maar politiek zijn zowel de democraten als de republikeinen, dikke zero's. Politiek draait daar voor 99% de tegenstander aanvallen en afbreken, in plaats van zich bezig te houden met het land erop vooruit te brengen. Constructieve politiek is daar al heel lang niet meer aan de orde.

Een goede dag voor de republikeinen is een democraat kunnen afbreken, aan de schandpaal te nagelen.

En idem, draai het verhaal rond voor de democraten.

En nul alternatief in het bipartisane systeem daar.

Ik voel me slecht moesten de democraten aan de macht blijven.
Ik voel me slecht moesten de republikeinen aan de macht komen.

Biden is door zijn leeftijd bijna einde latijn.
Trump is door zijn leeftijd bijna einde latijn.

Toevallig nog met een oude collega, Amerikaan, van New Mexico, over aan het chatten geweest, en de man is stevig depressief.
Kan zelfs zijn gedacht niet zeggen ginder zonder zijn carrière naar de verdoemenis te helpen.

Hoe gek kan je het bedenken, maar hij is aan het overwegen of er mogelijkheden zijn om richting Europa te emigreren (en dan eerder richting Scandinavië, België staat niet echt op zijn verlanglijstje).

Pest en cholera verhaal hé.
Biden, noch de democraten, zijn perfect, verre van.
Trump, tjah, is Trump, dus zakenman en doet wat hij moet doen om zichzelf te verrijken. Geen kritiek hé, ben zelf ook zelfstandige!

En hij is een defacto tiran/dictator op politiek vlak, er bestaan maar twee soorten mensen, voor Trump of tegen Trump, en ben je tegen dan moet je vernietigd worden. Re zijn huidige standpunt over de media. Re wat hij heeft gedaan met al zijn ex-zeer nauwe medewerkers.
Want, als je eerlijk bent, ontkennen dat de verkiezing van hem gestolen is (wat zeer stevig ontkracht is op alle mogelijke manieren, ook door zijn eigen republikeinse rechters), wil zeggen dat je leugens verspreid (main stream media).

Maar politiek zijn zowel de democraten als de republikeinen, dikke zero's. Politiek draait daar voor 99% de tegenstander aanvallen en afbreken, in plaats van zich bezig te houden met het land erop vooruit te brengen. Constructieve politiek is daar al heel lang niet meer aan de orde.

Een goede dag voor de republikeinen is een democraat kunnen afbreken, aan de schandpaal te nagelen.

En idem, draai het verhaal rond voor de democraten.

En nul alternatief in het bipartisane systeem daar.

Ik voel me slecht moesten de democraten aan de macht blijven.
Ik voel me slecht moesten de republikeinen aan de macht komen.

Biden is door zijn leeftijd bijna einde latijn.
Trump is door zijn leeftijd bijna einde latijn.

Toevallig nog met een oude collega, Amerikaan, van New Mexico, over aan het chatten geweest, en de man is stevig depressief.
Kan zelfs zijn gedacht niet zeggen ginder zonder zijn carrière naar de verdoemenis te helpen.

Hoe gek kan je het bedenken, maar hij is aan het overwegen of er mogelijkheden zijn om richting Europa te emigreren (en dan eerder richting Scandinavië, België staat niet echt op zijn verlanglijstje).
Het enige in je post waar ik mee akkoord ga is dat het tweepartijenstelsel de ondergang van dat land is. De rest is schilderen met een veel te grove borstel.

De race is nog lang niet gelopen hoor. Maar misschien kan jij het startschot geven voor een interessante discussie over waarom het fout loopt voor de democraten? Of kom je hier enkel om verbaal te masturberen over Trump en MAGA propaganda woord voor woord over te nemen? Zo geweldig verlichtend en constructief is jouw post nu ook weer niet.
*zucht*

ik ging er eerst niet op reageren maar kom....

Uiteraard is de race nog niet gelopen. Dat weet iedereen. Waarom vermelden?
Ik zeg gewoon dat de polls er goed uit zien.
Toen in 2016 & 2020 ze er niet goed uit zagen voor Trump, poste toch ook iedereen de actuele poll cijfers, en had ik mij daar bij neer te leggen.
Nu ze er voor één keer wél goed uit zien, zou ik het niet mogen posten of wat? (ahja want 95 % van het P&A forum is tegen Trump :rolleyes: )
Beetje serieus blijven hé. We mogen toch de cijfers benoemen die er zijn?
Of mag dat niet, omdat die niet in je kraam passen?

Verlichtend & Constructief? waarom moet elke post verlichtend en constructief zijn? De feiten zijn wat ze zijn hé. Het enige wat ik kan bedenken, actueel dan (want de polls zijn pas de afgelopen maand écht aan het kantelen), is dat de migrantencrisis in de grootsteden, en de problemen die er mee gepaard gaan, exponentieel zijn toegenomen onder Biden's administration. (Ik had dit al gepost een week terug, maar toen door iedereen hier genegeerd). Misschien ook de Fentanyl crisis die in staten zoals Oregon echt uit de hand loopt (Democratische staat, waar het gebruik en bezit slechts licht bestraft wordt met 100 dollar). Maar dit toch in mindere mate denk ik.

Feit blijft dat het wel frappant blijft dat ondanks alle bagger en rechtzaken die Trump over zich heen krijgt, hij gewoon voor staat op de peilingen.
Dan kan je daar toch niet anders dan uit concluderen dat Biden het gewoon slecht doet. (Akkoord, de prijs wordt in november 24 uitgedeeld, maar het mag duidelijk zijn dat het daar nu echt wel alle hens aan dek is in het kamp van de Democraten).

Nuja, om dan toch om een écht discussiepunt te komen:
Gisteren de 2e GOP voorverkiezingen.
Waarom in godsnaam doen die mensen nog voort? Ik snap het niet . Trump inhalen lijkt écht onmogelijk. (tenzij hij écht in de gevangenis beland en niet de nominée wordt, maar dat zie ik niet gebeuren).

Ik zie het echt als geldverkwisting. Ze zouden nog beter 4 jaar wachten. Of het nu Biden of Trump wordt, geen van beiden gaat zich in 2028 nog kunnen of willen kandidaat stellen. Dan pas maken die GOP contenders kans. Nu is het toch pure geldverkwisting. (grootste uitdager is en blijft DeSantis, maar die staat toch op vérre afstand hoor).

Het enige in je post waar ik mee akkoord ga is dat het tweepartijenstelsel de ondergang van dat land is.

Daar ben ik dan weer totaal niet mee akkoord. hier is het toch basicly ook gewoon links tegen rechts. (zoals op zoveel plaatsen ter wereld).

Maar in de USA is het tenminste duidelijk. Hier is het eindeloos wedloopje van coalities vormen bij elke regeringsvorming. En dan heb je zo'n ongelofelijke patsstellingen waarbij bv N-Va wél in Vlaamse, maar niet in Federale regering zit.
Dus ene keer zijn ze oppositie aan het voeren met partij x, en de andere keer staan ze zij aan zij met dezelfde partij x. Dat is pas ridicuul.
2 van de grootste partijen van het land zitten federaal in de oppositie (VB en NVA) !
Maar goed, dat is dan weer een ander discussie punt.

Maar ik vind het systeem in de USA eigenlijk wel goed. Het is tenminste duidelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen in 2016 & 2020 ze er niet goed uit zagen voor Trump, poste toch ook iedereen de actuele poll cijfers, en had ik mij daar bij neer te leggen.
Nu ze er voor één keer wél goed uit zien, zou ik het niet mogen posten of wat? (ahja want 95 % van het P&A forum is tegen Trump :rolleyes: )
Beetje serieus blijven hé. We mogen toch de cijfers benoemen die er zijn?
Of mag dat niet, omdat die niet in je kraam passen?
Mijn punt is dat je hier schijnbaar komt vragen om wat diepgaandere discussies in plaats van enkel 'Trump bashing' maar het is niet alsof je hier zelf echt diepe politieke gedachten komt posten, dus dan hoeft zo'n 'anyone?' toch ook niet.

Je beperkt je zelf vooral tot een goednieuwsshow over Trump, waarbij je heel geregeld een hele hoop tegenargumenten negeert of wegzet als politieke afrekeningen of leugens. Heb je bijvoorbeeld iets te zeggen over de laatste nieuwe rechtzaak tegen Trump? Of is dat ook weer een politieke afrekening? Nu goed, je MOET daar niet op antwoorden natuurlijk, maar dan moet je niet doen alsof de rest van de thread hier een of andere ongefundeerde Trump-bashing sessie is.

Er is namelijk wel degelijk heel veel aan Trump om kritiek of commentaar op te hebben. Dat zie jij zelf ook wel en je hebt al meermaals schoorvoetend 'ja OK daar was hij in fout' en dergelijke zaken gezegd in deze thread, dus is het nogal wiedes dat mensen het over zo'n figuur als Trump, die rechtszaak na rechtszaak aan zijn been krijgt, gaan praten. Temeer wanneer het weer wat waarschijnlijker begint te lijken dat hij president gaat worden.

Vind je het nu echt zo vreemd dat een man die top secret documenten had rondslingeren in zijn eigendom, een man die tot op de dag van vandaag eigenlijk het democratisch proces ontkent door te liegen over verkiezingsfraude, een man die niks deed toen het Capitool werd aangevallen, een man die meer focust op persoonlijke aanvallen dan op politiek, een man die familieleden en vrienden zonder enige vorm van ervaring of kennis in belangrijke overheidsposities plaatste, een man die enkele dagen geleden nog de media heeft bedreigd en ging 'afrekenen' met iedereen die tegen hem is kritiek krijgt? Dat mensen liever niet hebben dat die president wordt?

En dat zijn dus enkel bevestigde zaken, dan heb ik het nog niet eens over alle rechtszaken die gaande zijn. Dus ja, natuurlijk gaan mensen over Trump praten. De meeste politici (Biden incluis) zijn vrij grijs en saai en hebben om de X tijd eens een schandaaltje voor, bij Trump is het iedere week weer iets anders. Dus opnieuw: nogal logisch dat het vaak over Trump gaat.

En ik heb helemaal geen kraam. Ik was er al jaren vrij zeker van dat Trump politiek nog niet uitgespeeld was, dus deze cijfers verbazen mij helemaal niet. Ik weet dus ook niet wat ik daar over zou moeten zeggen: ik had het verwacht. Verder zijn die polls wat ze zijn, dus wat voor discussie verwacht je daaromtrent? En meer nog: als je daar dan toch een discussie over wilt, start ze dan op? Geef het startschot, zoals je nu inderdaad een beetje hebt gedaan in je post.

Daar ben ik dan weer totaal niet mee akkoord. hier is het toch basicly ook gewoon links tegen rechts. (zoals op zoveel plaatsen ter wereld).

Maar in de USA is het tenminste duidelijk. Hier is het eindeloos wedloopje van coalities vormen bij elke regeringsvorming. En dan heb je zo'n ongelofelijke patsstellingen waarbij bv N-Va wél in Vlaamse, maar niet in Federale regering zit.
Dus ene keer zijn ze oppositie aan het voeren met partij x, en de andere keer staan ze zij aan zij met dezelfde partij x. Dat is pas ridicuul.
2 van de grootste partijen van het land zitten federaal in de oppositie (VB en NVA) !
Maar goed, dat is dan weer een ander discussie punt.

Maar ik vind het systeem in de USA eigenlijk wel goed. Het is tenminste duidelijk.
Tenzij je natuurlijk een ideologie aanhangt die niet vertegenwoordigd wordt door de Republikeinen of Democraten; dan ben je politiek dakloos in het systeem van de Verenigde Staten.

En het kadert ook elk thema in functie van het liberaal-conservatief spectrum. Waarom denk je dat politiek in de V.S. zo gepolariseerd is geraakt?

Mijn punt is dat je hier schijnbaar komt vragen om wat diepgaandere discussies in plaats van enkel 'Trump bashing' maar het is niet alsof je hier zelf echt diepe politieke gedachten komt posten, dus dan hoeft zo'n 'anyone?' toch ook niet.

Je beperkt je zelf vooral tot een goednieuwsshow over Trump, waarbij je heel geregeld een hele hoop tegenargumenten negeert of wegzet als politieke afrekeningen of leugens. Heb je bijvoorbeeld iets te zeggen over de laatste nieuwe rechtzaak tegen Trump? Of is dat ook weer een politieke afrekening? Nu goed, je MOET daar niet op antwoorden natuurlijk, maar dan moet je niet doen alsof de rest van de thread hier een of andere ongefundeerde Trump-bashing sessie is.

Er is namelijk wel degelijk heel veel aan Trump om kritiek of commentaar op te hebben. Dat zie jij zelf ook wel en je hebt al meermaals schoorvoetend 'ja OK daar was hij in fout' en dergelijke zaken gezegd in deze thread, dus is het nogal wiedes dat mensen het over zo'n figuur als Trump, die rechtszaak na rechtszaak aan zijn been krijgt, gaan praten. Temeer wanneer het weer wat waarschijnlijker begint te lijken dat hij president gaat worden.

Vind je het nu echt zo vreemd dat een man die top secret documenten had rondslingeren in zijn eigendom, een man die tot op de dag van vandaag eigenlijk het democratisch proces ontkent door te liegen over verkiezingsfraude, een man die niks deed toen het Capitool werd aangevallen, een man die meer focust op persoonlijke aanvallen dan op politiek, een man die familieleden en vrienden zonder enige vorm van ervaring of kennis in belangrijke overheidsposities plaatste, een man die enkele dagen geleden nog de media heeft bedreigd en ging 'afrekenen' met iedereen die tegen hem is kritiek krijgt? Dat mensen liever niet hebben dat die president wordt?

En dat zijn dus enkel bevestigde zaken, dan heb ik het nog niet eens over alle rechtszaken die gaande zijn. Dus ja, natuurlijk gaan mensen over Trump praten. De meeste politici (Biden incluis) zijn vrij grijs en saai en hebben om de X tijd eens een schandaaltje voor, bij Trump is het iedere week weer iets anders. Dus opnieuw: nogal logisch dat het vaak over Trump gaat.

En ik heb helemaal geen kraam. Ik was er al jaren vrij zeker van dat Trump politiek nog niet uitgespeeld was, dus deze cijfers verbazen mij helemaal niet. Ik weet dus ook niet wat ik daar over zou moeten zeggen: ik had het verwacht. Verder zijn die polls wat ze zijn, dus wat voor discussie verwacht je daaromtrent? En meer nog: als je daar dan toch een discussie over wilt, start ze dan op? Geef het startschot, zoals je nu inderdaad een beetje hebt gedaan in je post.

Wat je hierboven in je uiteenzetting even vergeet is dat de gewone Amerikaan ten tijde van Trump de werk economie als beter ervaarde dan nu met Biden. En wie stemt er volgend jaar, rarara, de gewone sterveling. En deze gewone man ligt niet wakker van hoeveel schandalen iedereen ondertussen heeft gehad. En dat is de klassieke foute manier van denken hier in links Europa.

Wat je hierboven in je uiteenzetting even vergeet is dat de gewone Amerikaan ten tijde van Trump de werk economie als beter ervaarde dan nu met Biden. En wie stemt er volgend jaar, rarara, de gewone sterveling. En deze gewone man ligt niet wakker van hoeveel schandalen iedereen ondertussen heeft gehad. En dat is de klassieke foute manier van denken hier in links Europa.
Ah ja het ligt weer aan 'links Europa' dat we niet snappen hoe het er daar in de VS aan toe gaat :sarcastic: Links Europa waar er her en der al extreemrechtse regeringen zijn verkozen en waar partijen als Vlaams Belang het best scoren op het moment. Links Europa, juist ja.

Aan zo'n onnozele kampenoorlog doe ik hier niet mee; ik wilde maar gewoon duiden aan TRUMP waarom het hier in die thread vaak over de echte Trump gaat, en dat is eenvoudigweg omdat die enorm vaak in opspraak komt en van het ene schandaal en straffe uitspraak naar het andere schandaal en straffe uitspraak rolt. En dus dat het nogal logisch is dat controverse #342 dan besproken wordt en Biden, die toch veel saaier is op dat vlak, minder besproken wordt. En opnieuw: ik heb er zelf ook al kritiek op gegeven, op Biden, met die gevangenenruil bijvoorbeeld.

En voorts is dat net het probleem van het politieke systeem in de VS, dat 'de gewone man niet wakker ligt van hoeveel schandalen iedereen ondertussen heeft gehad'. Dat is daar meer en meer een 'stemmen tegen' in plaats van 'stemmen voor' geworden. Het enige doel is gewoon dat de andere partij verliest. 'Mijn mannetje heeft gewonnen, fuck you!' Een gevoel dat toch echt nog wel gegroeid is onder het Trumpisme, maar ook gewoon een triest gevolg van het tweepartijensysteem en een land dat steeds meer gepolariseerd wordt.

Het klopt wel dat de gemiddelde Amerikaan erop achteruit is gegaan de afgelopen jaren door inflatie. Niet iets dat de Biden administratie in de hand heeft natuurlijk maar het is wel de realiteit.

Tja, dat de economie een van de voornaamste drijfveren (zoniet de voornaamste) is voor hoe men een ambtstermijn van een president inschat, dat is zeker zo. En dat presidenten dat lang niet altijd in de hand hebben (maar daar toch op kunnen afgerekend worden) is ook zo. Op dat vlak moet je altijd wel wat geluk hebben als president.

Tja, dat de economie een van de voornaamste drijfveren (zoniet de voornaamste) is voor hoe men een ambtstermijn van een president inschat, dat is zeker zo. En dat presidenten dat lang niet altijd in de hand hebben (maar daar toch op kunnen afgerekend worden) is ook zo. Op dat vlak moet je altijd wel wat geluk hebben als president.
President kan dit zeker sturen tot op een bepaald niveau. En dat heeft Biden en de Democraten nagelaten. En gaat al lang niet meer over programma inhoud maar wel wanneer je als Amerikaan er best vanaf komt.

President kan dit zeker sturen tot op een bepaald niveau. En dat heeft Biden en de Democraten nagelaten. En gaat al lang niet meer over programma inhoud maar wel wanneer je als Amerikaan er best vanaf komt.
Ik hoor graag van je hoe Biden en de Democraten dat dan hebben nagelaten. Indien niet is dit ook maar gewoon wat holle praat.

Interessant. Geef je dan ook krediet aan Biden dat inflatie in de V.S. heel wat lager ligt dan in de Europese Unie? En dat van de G7 de V.S. de beste economische groei heeft sinds de pandemie?

Ik hoor graag van je hoe Biden en de Democraten dat dan hebben nagelaten. Indien niet is dit ook maar gewoon wat holle praat.
Door geen jobs te creëren tiens. Hebben bijna in geen enkel sector gesubsidieerd om de jobs aan te zwengelen. Vooral holle beloftes gedaan maar concreet heeft de gewone man hiervan niets gevoeld.

Door geen jobs te creëren tiens. Hebben bijna in geen enkel sector gesubsidieerd om de jobs aan te zwengelen. Vooral holle beloftes gedaan maar concreet heeft de gewone man hiervan niets gevoeld.
Klopt niet.

Employment — The U.S. economy added 13,235,000 jobs between Biden’s inauguration and June, the latest month for which data are available from the Bureau of Labor Statistics. The June figure is 3,833,000 higher than the February 2020 peak of employment before COVID-19 forced massive shutdowns and layoffs.
Unemployment — The unemployment rate fell from 6.3% at the time Biden took office to 3.4% in January and again in April, the lowest since June 1969.

En er is wel degelijk veel gesubsidieerd.

Morgan Stanley is crediting President Joe Biden’s economic policies with driving an unexpected surge in the U.S. economy that is so significant that the bank was forced to make a “sizable upward revision” to its estimates for U.S. gross domestic product.

Biden’s Infrastructure Investment and Jobs Act is “driving a boom in large-scale infrastructure,” wrote Ellen Zentner, chief U.S. economist for Morgan Stanley, in a research note released Thursday. In addition to infrastructure, “manufacturing construction has shown broad strength,” she wrote.

As a result of these unexpected swells, Morgan Stanley now projects 1.9% GDP growth for the first half of this year. That’s nearly four times higher than the bank’s previous forecast of 0.5%.

Wat natuurlijk niets verandert aan het feit dat het leven voor veel Amerikanen duurder is geworden door de hoge inflatie. Maar zoals reeds gezegd, dat zijn zaken waar een overheid minder invloed over heeft. Dan kijk je eerder naar bv. de dalende olieprijzen en de interest rate van de Federal Reserve.

Klopt niet.

En er is wel degelijk veel gesubsidieerd.

Wat natuurlijk niets verandert aan het feit dat het leven voor veel Amerikanen duurder is geworden door de hoge inflatie. Maar zoals reeds gezegd, dat zijn zaken waar een overheid minder invloed over heeft. Dan kijk je eerder naar bv. de dalende olieprijzen en de interest rate van de Federal Reserve.
Ik begin niet aan welles/nietes spelletje door enkele artikeltjes. Ik kan er zo terugsturen met het gebrek aan subsidiëring in verschillende sectoren.
Feit is dat Dhr.Biden serieus zal mogen vechten tegen de Dhr.Trump volgend jaar in november. En in Europa zorgt dit feit voor grote consternatie.

Ik begin niet aan welles/nietes spelletje door enkele artikeltjes. Ik kan er zo terugsturen met het gebrek aan subsidiëring in verschillende sectoren.
Feit is dat Dhr.Biden serieus zal mogen vechten tegen de Dhr.Trump volgend jaar in november. En in Europa zorgt dit feit voor grote consternatie.

Als de objectieve cijfers een significante stijging vd werkzaamheid en daling vd werkloosheid onder Biden aantonen op algemeen/nationaal niveau EN de economie doet het beter dan verwacht dan is het geen welles/nietes spelletje meer he. Dan is het gewoon blind negeren van de realiteit
Dat bepaalde sectoren dan niet meeprofiteren van die initiatieven doet zelfs niet echt terzake. De algemene cijfers zijn positief en dat is voor een stuk Bidens verdienste.

Dat het desondanks nog een hele strijd tegen Trump wordt is ook een feit natuurlijk. Over het waarom daarvan kan natuurlijk gediscussieerd worden maar naar mijn mening is een oorzaak dat Biden de perceptie tegen heeft omdat anderen (Trump oa) het narratief bepalen, zijnde dat hij niet goed bezig is. En de democrats in hun totaal gaan daar absoluut niet goed mee om.

Terug
Bovenaan