En de volgende stap is ondertussen ook gezet.
Coomer van Dominion start een zaak aan tegen de 'Trump Campaign', Rudy Giuliani en Sidney Powell. Trump zal Giuliani en Powell wel gratie verlenen. Ik hoop dat men er echt werk van maakt om dat gratie systeem aan te passen.
Trump misbruikt dit gewoon om zijn mensen leugens te laten verspreiden en zo andere mensen in gevaar te brengen.
 

Handige uitleg over wat hij wss binnenkort zal proberen.
 
Handige uitleg over wat hij wss binnenkort zal proberen.
Ik heb zelf de uitleg van Legal Eagle gevolgd.
Er zit een addertje onder het gras. Een "pardon" is alleen voor misdaden die je hebt gedaan vóór dat pardon. Ze kunnen nadien opgeroepen worden om te getuigen, en indien ze daar liegen of weigeren mee te werken, kunnen ze opnieuw veroordeeld worden voor meineed en obstructie van het gerecht (en daar staan in de VS redelijk zware straffen op). Het verplicht hen dus nog altijd om de waarheid te vertellen nadat Biden de macht overneemt.
Een voorbeeld : Flynn heeft opgeroepen om de staat van beleg af te kondigen en nieuwe verkiezingen te organiseren in de swingstates nadat hij zijn pardon heeft gekregen van Trump. Als militair blijf je de rest van je leven ter beschikking staan van het leger. Er zijn enkele hooggeplaatste (ex-)militairen die hebben gesuggereerd hem opnieuw op te roepen, te degraderen tot soldaat en hem van zijn pensioenrechten te strippen', omdat zijn oproep beschouwd wordt als 'sedition'.
Indien Sidney Powell of Giulliani nog liegen over verkiezingsfraude en Dominion, om maar een voorbeeld te geven, nadat Trump president af is, kan Dominion opnieuw een aanklacht doen voor smaad, en dan hangen ze dus.
 
Ehm...

Mja, als een complottheorie positief uitdraait, zullen we die maar steunen zeker? ...
20201227_071651.jpg
 
Hahaha. Ik vermoed wel dat dit is uitgeschreven door iemand met democratische 'roots'.

Alle stemmen in Georgia zijn twee keer manueel nageteld, zonder enig significant verschil te ontdekken...
 
Dus ze willen dat de Republikeinen niet gaan stemmen om dan te tonen dat de Republikeinen hebben verloren??? Zogezegd via een ingewikkeld systeem terwijl ze eigenlijk gewoon moeten tellen.
 
Alle kleine beetjes helpen. Wanneer je zo dom bent om dit soort dingen te geloven, heb je eigenlijk geen recht om te stemmen
 
Hahaha. Dit is écht geweldig. Dit kan voldoende zijn om die twee verkiezingen te doen kantelen richting democraten, zodat Biden een echt beleid kan voeren.
 

Zelfs de New York Post, een ultra conservatief medium (neen, ik ga zoiets écht geen krant noemen), is nu uitzonderlijk scherp voor Trump, en beschuldigt hem ervan een ondemocratische staatsgreep te ambiëren.

You have tweeted that, as long as Republicans have “courage,” they can overturn the results and give you four more years in office.
In other words, you’re cheering for an undemocratic coup.

You had every right to investigate the election. But let’s be clear: Those efforts have found nothing. To take just two examples: Your campaign paid $3 million for a recount in two Wisconsin counties, and you lost by 87 more votes. Georgia did two recounts of the state, each time affirming Biden’s win. These ballots were counted by hand, which alone debunks the claims of a Venezuelan vote-manipulating Kraken conspiracy.

Sidney Powell is a crazy person. Michael Flynn suggesting martial law is tantamount to treason. It is shameful.
 
Trump's call for $2,000 cheques blocked by Senate leader - BBC News

Is het op zich iets goed dat hij die 600 $ bill heeft getekend? Ik vermoed van wel, aangezien ze dan ten minste dit toch al hebben en hij nu toch ook blijft pushen voor meer geld?

En blijkbaar zijn er dus ook al varianten van Covid in enkele staten terug gevonden.
A Fast-Spreading COVID-19 Variant Is Now In The U.S., Here’s What We Know - NowThis (nowthisnews.com)
Logisch natuurlijk dat ook zij meerdere varianten zouden zien, maar vraag me af hoe hier op gereageerd gaat worden.
 
Ah de Republikeinen werpen gewoon de laatste maskers af alsof democratie en de wil van het volk hen echt zouden interesseren.

als Trump een erfenis heeft is het wel deze negatieve: het volledig ondermijnen van het democratisch bestel en de rechtsstaat en het nog op de spits drijven van de reeds bestaande polarisatie. Hopelijk kan Biden het tij keren.
 
Politieke zelfmoord denk ik.
Ik heb begrepen dat een aanzienlijk deel van de Republikeinse kiezers al "enige" twijfel heeft bij de verkiezingsuitslag, dus dit lijkt me een beetje de voorbode van een afsplitsing van een radicale vleugel van de partij die zal proberen om groot te worden op die basis? Zeer boeiend allemaal, ben benieuwd.
 
Politieke zelfmoord denk ik.
Ik heb begrepen dat een aanzienlijk deel van de Republikeinse kiezers al "enige" twijfel heeft bij de verkiezingsuitslag, dus dit lijkt me een beetje de voorbode van een afsplitsing van een radicale vleugel van de partij die zal proberen om groot te worden op die basis? Zeer boeiend allemaal, ben benieuwd.
Ik vind het eerder beangstigend dat zoiets anno 2021 gewoon kan en gaat gebeuren.
En dat deze groep toch een redelijke aanhang heeft, vind ik schrijnend.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ah de Republikeinen werpen gewoon de laatste maskers af alsof democratie en de wil van het volk hen echt zouden interesseren.

als Trump een erfenis heeft is het wel deze negatieve: het volledig ondermijnen van het democratisch bestel en de rechtsstaat en het nog op de spits drijven van de reeds bestaande polarisatie. Hopelijk kan Biden het tij keren.
Dit toch, het vertrouwen in de eigen instellingen is door die man gewoon stelselmatig verder beschadigd. Met als finale stap deze zielige show rond zogenaamde verkiezingsfraude. Dat is een groot probleem in een democratie uiteindelijk.
 

Wat is dit nu weer?
Ik denk dat dit gewoon een politieke move is om te zeggen: kijk wij hebben trump gesteund tot het laatste moment.
Trump heeft nog relatief veel aanhang achter zich, dus al die republikeinen die nu tegen Trump zijn zullen waarschijnlijk een deel van die aanhang verliezen. Die12 republikeinen denken volgens mij vooral aan de toekomstige verkiezingen.
 
Terug
Bovenaan