Prime Amazon Prime

Vanaf volgende maand kunnen Fransen hun Amazon prime uitbreiden met HBO.

Kunnen wij dan gewoon op de Franse site een Frans account aanmaken, HBO uitbreiding nemen en eindelijk HBO legaal in 4k kijken als Belgen?
Nee. Tenzij je een vpn gebruikt zal het je de Belgische content blijven tonen.
Ook nog eens benadrukken dat HBO =/= HBOmax. Dus het zal wss niet alle series bevatten.
 
Belgische versie komt niet goed imo.... veel te brave comedians voor zo iets :D
Je hebt mensen nodig die al funny zijn zonder dat ze iets zeggen, mensen met veel mimiek en platvloerse onzinnigheden.
Zou niet weten met welke belgen we dat zouden moeten doen.

Joost Vandecasteele, Iwein Segers, Jeroen Leenders, Wim Helsen, de Neveneffecten, Lukas Lelie. Ik zou zeker kijken!

Al zouden ze wss eerder afkomen met Rik Verheye, Agnew en Ella Leyers ofzo. ;)
 
Nee. Tenzij je een vpn gebruikt zal het je de Belgische content blijven tonen.
Ook nog eens benadrukken dat HBO =/= HBOmax. Dus het zal wss niet alle series bevatten.
HBO max bestaat binnekort niet meer:unsure:

Dit komt in Frankrijk:

After extending its partnership with Amazon until at least the end of 2024, Warner Bros. Discovery has signed a deal with Prime Video to launch a new offer called ‘Warner Pass’ in France.

The offer will be available exclusively on Amazon Prime Video Channels in France, and will boast all of HBO programs, along with 12 channels, including Warner TV, Eurosport, Discovery Channel, Cartoon Network and CNN, as well as their associated on-demand services. The offer will be available to Amazon Prime members via subscription from March 2023.


Uw prime content is toch hetzelfde als je in de Europese unie blijft. Dus dat zou geen probleem mogen zijn als je "eens toevallig" in België zit/inlogt.


Dit staat op de website van Amazon prime:

Opmerking: Ingezetenen van de Europese Unie hebben binnen de EU toegang tot dezelfde titels als in hun vestigingsland. Ingezetenen van de Europese Unie hebben buiten de EU toegang tot Amazon Originals-titels die ze kunnen downloaden en streamen. Aangezien het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie heeft verlaten, hebben klanten van de Europese Unie die naar het Verenigd Koninkrijk reizen geen toegang tot dezelfde titels als wanneer ze Prime Video in hun eigen land kijken.


Volgens mij gaan we toch vis een Frans account ook in België gewoon HBO content kunnen bekijken. Bijvoorbeeld the last of us
 
Laatst bewerkt:
HBO max bestaat binnekort niet meer:unsure:

Dit komt in Frankrijk:

After extending its partnership with Amazon until at least the end of 2024, Warner Bros. Discovery has signed a deal with Prime Video to launch a new offer called ‘Warner Pass’ in France.

The offer will be available exclusively on Amazon Prime Video Channels in France, and will boast all of HBO programs, along with 12 channels, including Warner TV, Eurosport, Discovery Channel, Cartoon Network and CNN, as well as their associated on-demand services. The offer will be available to Amazon Prime members via subscription from March 2023.


Uw prime content is toch hetzelfde als je in de Europese unie blijft. Dus dat zou geen probleem mogen zijn als je "eens toevallig" in België zit/inlogt.


Dit staat op de website van Amazon prime:

Opmerking: Ingezetenen van de Europese Unie hebben binnen de EU toegang tot dezelfde titels als in hun vestigingsland. Ingezetenen van de Europese Unie hebben buiten de EU toegang tot Amazon Originals-titels die ze kunnen downloaden en streamen. Aangezien het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie heeft verlaten, hebben klanten van de Europese Unie die naar het Verenigd Koninkrijk reizen geen toegang tot dezelfde titels als wanneer ze Prime Video in hun eigen land kijken.


Volgens mij gaan we toch vis een Frans account ook in België gewoon HBO content kunnen bekijken. Bijvoorbeeld the last of us
Ik bedoel gewoon dat een HBO enkel de titels bevat die effectief in USA worden uitgezonden op de zender HBO (waaronder inderdaad The Last of Us), maar HBOmax Originals vallen daar niet onder (bvb The Flight Attendant of Raised By Wolves), dat HBOmax binnen een paar jaar verdwijnt heeft daar bitterweinig mee te maken.

Ik weet niet hoe amazon de catalogussen van de landen uit elkaar houdt, misschien houden ze rekening met het lever-adres dat ingesteld staat bij het bijhorende amazon-account? Maar als ik in het buitenland mijn Netflix of Disney+ open doe, krijg ik een hoop lokale titels te zien die je in België niet kunt streamen, vandaar dat ik er vanuit ga dat dit bij PrimeVideo ook zo gaat.
 
Ik weet ook wel wat HBO max is:)
In Frankrijk gaan ze alle shows van HBO kunnen zien.



Ik weet niet hoe amazon de catalogussen van de landen uit elkaar houdt, misschien houden ze rekening met het lever-adres dat ingesteld staat bij het bijhorende amazon-account?

Dat staat toch letterlijk in die tekst die ik gekopieerd heb.
Zolang je in de Europese Unie blijft, zal je dezelfde catalogus hebben als het land van jouw account.

Heb je dus een Belgisch Amazon prime account en ga je op vakantie naar Spanje, dan is je catalogus daar dus hetzelfde als hetgeen je thuis ziet.

The last of us is blijkbaar slechts 1080p en 5.1
Pfffffff
Dan heeft het ook geen nut.
 
Laatst bewerkt:
Amazon Prime ontdekt. Weinig geld voor toch wat content. Wolfpack is goed en zopas Captive State gezien. Dit weekend nog een goede film gezien dus ik ga deze houden. Benieuwd naar nog meer goede films. Netflix abo stopgezet.

Iemand enig idee waarom mijn beeld soms niet kan volgen? Het lijkt alsof ik scherp beeld heb (8k?) en dat mijn televisie maar 4k aankan, of zoiets. Ik heb gewoon de indruk dat mijn beeld de snelle bewegingen niet kan volgen (sorry kan het moeilijk uitleggen)
 
Hoe slagen de Russos er toch in om steeds weer zulke gigantische budgetten te strikken. (Yeah, Yeah, Avengers, I know) The Grey Man voor Netflix was alvast absoluut de prijs niet waard. Nu komen ze voor Prime met The Citadel. 7 afleveringen die Prime met een kwart miljard de helft van LOTR kost. Can't say I am feeling very excited for this. 🤷‍♂️

 
Ik denk dat de serie op Prime succesvol zal zijn, die hebben nu een goede doelgroep gevonden, de Dad TV market, allemaal actie-thrillerseries met veel spanning en weinig ingewikkelde diepgang (Jack Ryan, Reacher, Terminal List enzovoort). Ik wacht de reviews af of het voor mij persoonlijk interessant is.

Maar de serie lijkt gemaakt by the numbers dus denk dat succes al voor de helft ingebakken is, de marketing moet nu de rest doen.
 
Kan goed dat je gelijk krijgt maar tzal voor mij dan wat te poppy zijn denkik. Kga het sowieso wel een kans geven maar de trailer doet het em niet echt voor mij.

Deze heeft een klein budget maar weet wel direct mijn aandacht te prikkelen. 👌
 
Kan goed dat je gelijk krijgt maar tzal voor mij dan wat te poppy zijn denkik. Kga het sowieso wel een kans geven maar de trailer doet het em niet echt voor mij.

Deze heeft een klein budget maar weet wel direct mijn aandacht te prikkelen. 👌
De aflevering met Billie Eilish 👌
 
Kben wel een DadTV fan :D
Het gaat wel breder dan dat, maar stuff als Jack Ryan en Reacher vind ik leuk en die CItadel boeit me al van de eerste samenvatting die ik een hele tijd geleden las.
 
Er valt zeker wat te zeggen voor de dad tv opmerking. Met shows als Reacher, The Terminal List, Jack Ryan en in iets mindere mate The Boys, Hunters en Bosch is het duidelijk dat ze keihard op die male demographic van dertigplussers mikken. (Het volk dat ook vlotjes de credit card trekt om spul te kopen op Amazon.)

Daar tegenover staat wel dat ze twee van de strafste series met een vrouwelijk hoofdpersonage die ooit op streaming gezet zijn hebben in de vorm van Fleabag en The Marvelous Mrs Maisel.

Die laatste heeft nu zijn laatste seizoen, krijgt wederom uitmuntende reviews en is exact het kleurrijke zoete snoepje dat we in deze tijd kunnen gebruiken.


Gaat dat zien.
 
Is er eigenlijk een verschil tussen prime van Amazon.com en Amazon.com.be qua aanbod? Ik krijg al enkele maanden mails met de vraag om over te stappen maar uit luiheid heb ik dit eigenlijk altijd genegeerd.
 
Is er eigenlijk een verschil tussen prime van Amazon.com en Amazon.com.be qua aanbod? Ik krijg al enkele maanden mails met de vraag om over te stappen maar uit luiheid heb ik dit eigenlijk altijd genegeerd.
bij mijn weten niet.

Uitzondering dat gratis verzending enkel geldt voor die specifieke site. Dus niet voor vb de .fr.nl. com.be,... versie
 
Is er eigenlijk een verschil tussen prime van Amazon.com en Amazon.com.be qua aanbod? Ik krijg al enkele maanden mails met de vraag om over te stappen maar uit luiheid heb ik dit eigenlijk altijd genegeerd.
Sinds april is er wel een verschil omdat Amazon "kanalen" heeft toegevoegd, dat zijn betaalde extra abonnementen. Concreet gaat het om MGM+ (Robocop, James Bond, Stargate), Hayu (reality tv), OutTV (LGBTQI+ TV), Qello en Stingray (muziek).

Als je op de DE of NL versie zit dan krijg je die content te zien maar "niet beschikbaar in je regio", dat is enkel als je in de BE versie zit. Je moet je voor de duidelijkheid abonneren met maandelijkse kost na de proefperiode, MGM+ kost bvb 3,99 euro per maand extra bovenop de Prime zelf.
 
Sinds april is er wel een verschil omdat Amazon "kanalen" heeft toegevoegd, dat zijn betaalde extra abonnementen. Concreet gaat het om MGM+ (Robocop, James Bond, Stargate), Hayu (reality tv), OutTV (LGBTQI+ TV), Qello en Stingray (muziek).

Als je op de DE of NL versie zit dan krijg je die content te zien maar "niet beschikbaar in je regio", dat is enkel als je in de BE versie zit. Je moet je voor de duidelijkheid abonneren met maandelijkse kost na de proefperiode, MGM+ kost bvb 3,99 euro per maand extra bovenop de Prime zelf.

Aah bedankt! Dan verandert ik verlopig niet. Mijn echtgenoot is bezig met Stargate nog eens helemaal opnieuw te bekijken.
 
@Aprella Voorlopig staat de originele Stargate nog op Prime en is die geen deel van MGM+, de andere series Atlantis, Universe en de films zijn enkel beschikbaar via abonnement. De originele Stargate zal denk ik van gewone Prime verdwijnen binnen een paar maanden om je (verplicht) te lokken richting MGM+, dus ik zou het afkijken als het nog kan.
 
Ziezo, mijn gratis maand proef zat er op en meteen (eigenlijk al na 2 dagen) beslist deze op te zeggen.

Bitter weinig nieuwe films, heel beperkt aanbod eigenlijk maar.

Voor serie's zal het misschien sommigen wel kunnen bekoren, maar daar kijken wij toch niet naar...

Ja het is maar 3 euro per maand, maar je krijgt er ook niet veel voor imo.
 
Ziezo, mijn gratis maand proef zat er op en meteen (eigenlijk al na 2 dagen) beslist deze op te zeggen.

Bitter weinig nieuwe films, heel beperkt aanbod eigenlijk maar.

Voor serie's zal het misschien sommigen wel kunnen bekoren, maar daar kijken wij toch niet naar...

Ja het is maar 3 euro per maand, maar je krijgt er ook niet veel voor imo.
Sorry maar voor die 3 euro krijgt ge toch wel zeer veel.

En hun films zijn ook wel dik in orde liever goede films dan nieuwe crap of de zo veelste blockbuster
 
Terug
Bovenaan