Prime Amazon Prime

Wel, ben eens benieuwd. Nu op de nieuwe amazon.com.be terug proefperiode kunnen starten op Prime. (zelfde prijs als in NL)
Zou nu ook Bancontact kunnen gebruiken voor betaling. Kzal het wel zien binnen paar dagen zeker als ze de betalingsmethode kunnen verifieren of niet
 
Wel, ben eens benieuwd. Nu op de nieuwe amazon.com.be terug proefperiode kunnen starten op Prime. (zelfde prijs als in NL)
Zou nu ook Bancontact kunnen gebruiken voor betaling. Kzal het wel zien binnen paar dagen zeker als ze de betalingsmethode kunnen verifieren of niet
Is het aanbod op prime anders dan de .nl versie ?

Zou het wel leuk vinden indien series en filmen nu effectief wel meer de keuze geven naar Engels gesproken en Nederlands of Engels ondertiteld ipv die plethora aan Frans :(.
 
Is het aanbod op prime anders dan de .nl versie ?

Zou het wel leuk vinden indien series en filmen nu effectief wel meer de keuze geven naar Engels gesproken en Nederlands of Engels ondertiteld ipv die plethora aan Frans :(.
Het aanbod is via alle versies van Prime dezelfde, het hangt af van je kijklocatie, BE, NL, DE of FR Prime geven dezelfde titels.

En helaas, de site is gelanceerd, maar ik zie toch enkele oorspronkelijk Engelstalige titels in het Frans. Mss dat ze in de komende maanden nog eens door hun content gaan om Engels of toch NL ondertitels te voorzien, maar zo ver zijn ze nog niet. Het is in de eerste plaats een goederenverkoper, de streaming is enkel om u te lokken, dus de Belgische tak zal meer kopzorgen gehad hebben voor de nodige stocks te plaatsen.
 
Het aanbod is via alle versies van Prime dezelfde, het hangt af van je kijklocatie, BE, NL, DE of FR Prime geven dezelfde titels.

En helaas, de site is gelanceerd, maar ik zie toch enkele oorspronkelijk Engelstalige titels in het Frans. Mss dat ze in de komende maanden nog eens door hun content gaan om Engels of toch NL ondertitels te voorzien, maar zo ver zijn ze nog niet. Het is in de eerste plaats een goederenverkoper, de streaming is enkel om u te lokken, dus de Belgische tak zal meer kopzorgen gehad hebben voor de nodige stocks te plaatsen.
Ach ja, een mens kon hopen hé.
 
Amazon blijft massief pushen om een gigantisch media conglomerate/streamer te worden.

Ze bezitten reeds MGM studio (James Bond, Stargate, Fargo, Silence of the Lambs, Robocop, ...) en zijn aan het azen zijn op een eigen cinema keten (AMC)

Hebben al serieus wat talent van Netflix afgesnoept en vandaag pikken ze ook nog eens Mike Flanagan (Midnight Mass, Doctor Sleep, Gerald's Game, Haunting of Hill House & Bly Manor, ...)

Bovendien gaan ze vanaf nu elk jaar een miljard investeren in theatrical releases en hopen ze tussen de 12 en 15 films in onze zalen te krijgen. Dat lukte hen in het verleden ook al aardig met films als Manchester by the Sea, The Big Sick, and Sound of Metal maar Manchester bijvoorbeeld had een buget van 9 miljoen dus ze schakelen een grootorde hoger en lijken de tentpole concurrentie met disney te willen aangaan.


Netflix zou imo beter zelf ook wat kleinere studios opknabbelen want de volgende die over hen gaat klimmen is disney en ik zie ze nog verder wegzakken. Tegen WarnerBrosHBO-DiscoveryCartoonNetworkDC gaan ze het ook moeilijk krijgen. 😅
 
Ik heb recent seizoen 1 van Wheel of Time uitgekeken. Ik kende de boeken of de Lore niet, maar ik was wel onmiddellijk mee int verhaal, hoewel het wel allemaal redelijk gerushed lijkt. Benieuwd naar wat komt.
 
Nu pas iets leuk ontdekt van Prime. Blijkbaar als je een stream op pauze zet, krijg je de namen van de acteurs en hun rol te zien van de personages die op dat moment on screen waren. Heb al tientallen keer gepauzeerd en het was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat dat specifiek de rollen zijn die je op dat moment aan het zien was.
Als je dus ineens een acteur/actrice ziet van wie je de naam wil weten, gewoon op dat moment pauzeren. Feature heet X-Ray en volgens wat ik online vind zou je zelfs ook andere extra's moeten kunnen krijgen zoals bvb info over de soundtrack.
 
Nu pas iets leuk ontdekt van Prime. Blijkbaar als je een stream op pauze zet, krijg je de namen van de acteurs en hun rol te zien van de personages die op dat moment on screen waren. Heb al tientallen keer gepauzeerd en het was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat dat specifiek de rollen zijn die je op dat moment aan het zien was.
Als je dus ineens een acteur/actrice ziet van wie je de naam wil weten, gewoon op dat moment pauzeren. Feature heet X-Ray en volgens wat ik online vind zou je zelfs ook andere extra's moeten kunnen krijgen zoals bvb info over de soundtrack.
dat is al jaren een feature.
Vroeger had je nog meer info, bepaalde dingen die op set zij ngebeurd tijdens de opname van die scenen of alfevering.
Sinds ik via de prime app op de digicoder kijk zie ik dat niet meer, mss als je via de chrome cast gaat wel?
 
dat is al jaren een feature.
Vroeger had je nog meer info, bepaalde dingen die op set zij ngebeurd tijdens de opname van die scenen of alfevering.
Sinds ik via de prime app op de digicoder kijk zie ik dat niet meer, mss als je via de chrome cast gaat wel?

Ja, heb zelf ook al ruim een jaar Prime, en had die cast wel gezien wanneer ik pauzeer, maar het was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat dat maar het deel van de cast is die in de afgespeelde scene zit :). Heb nu ook gemerkt dat als er een song speelt in een scene je ook titel en uitvoerder te zien krijgt (en nu zal @NemesisBE wel zeggen dat je dan even goed Shazam/Soundhound kunt gebruiken zonder te pauzeren :p).
Ik kijk overigens via de native Prime app van mijn LG TV.
 
Goed nieuws, Stargate SG-1 is nu ook beschikbaar in België:
z7Pz1IU.png

Helaas zijn de andere Stargate series nog niet op de service gezet, maar het kan zijn dat ze er toch komen in de (nabije) toekomst.

Er zou een Stargate film komen van Amazon uit maar het is voorlopig nog een gerucht (en erg nieuw is het niet, sinds de overname van MGM springen fans op elk flarde vluchtige hoop):
 
Deze een maand gratis gepakt maar toch niet verlengd. Op mijn Android tv was die meer aan het haperen dan iets anders. Terwijl Netflix Disney ea wel gewoon allemaal werken.
Zelfs streamen via gsm gaf problemen.
Night sky wel uitgekeken
 
Merci voor suggesties.
Ik ben aan het kijken naar Rings of power en vind deze wel super

Ssssst, je mag dat niet luidop zeggen. Het internet heeft besloten die reeks te haten.

In elk geval, als je nog tips wil na de obvious dingen zoals The Boys...

Bosch - beste Amerikaanse politieserie van de laatste jaren.

The Marvelous Mrs Maisel - Onweerstaanbaar grappig en charmant

Sneaky Pete - Giovanni Ribbisi die schittert als oplichter die vast komt te zitten in zijn eigen Con.

Mozart in the jungle - Of hoe een serie over het klassieke orkest van New York kan rocken.

The Expanse - neo noir sci fi en zonder twijfel het beste dat er de laatste jaren in het genre op tv verschenen is.
 
Terug
Bovenaan