Algemene sterke dranken topic

5 flessen tequila gekocht, mayorazgo reposado edicion regional...

Niet de top tequila, maar smaakgewijs ligt deze mij wel, moet wachten tot de 22ste, ik laat deze overkomen door iemand uit Duitsland, want niet te verschepen naar BE...

En omdat het via via moet gebeuren direct in quantiteiten besteld...
 
Deze ook nog besteld

8KPZqIz.jpg
 
En deze ook net besteld. Nu is het toch écht gedaan effe :unsure:
Achter deze fles ben ik al op zoek van verleden jaar, een moeilijk aan te geraken limited edition.

6vERI1H.png
 
Bwa, een fles of 6 tequila en van rum ongeveer hetzelfde. Wel bijna allemaal gekocht over een verloop van iets meer dan 4 maand 😋
Die 3 laatste flessen zijn er eigenlijk waar ik al een hele naar op zoek was en eindelijk gevonden heb.
 
Ja is ok, zeker in rum kunt ge duur gaan ze
Pas op, tequila ook ze maar dat is dan meer de extra anejo. Zoek maar eens de prijs op van Fuenteseca.
Maar duurste fles is de Foursquare Indelible aan 110€, wat op zich ook nog vrij goed meevalt.
 
overlaatst een flesje Rum van Don Papa gekocht, masskara

don-papa-masskara-070-ltr-40.jpg


Is spiced en met tropische noten...

manman, deze smaakt... je moet wel fan zijn van sweet rum, helemaal mijn meug

Hoe is deze in vergelijking met de normale Don Papa en Don Papa 10 year?

Ik ben eigenlijk begonnen met rum, omwille van Don Papa ... zoetig, erg toegankelijk. Ondertussen is die 10 year toch één van m'n favorieten samen met Zacapa 23. :)

Heb hier ook nog een speciaal fleske El Dorado 21 yr special reserve liggen. Gekregen voor m'n vaderdag vorig jaar. Topper, maar 'k ben er wat spaarzaam mee.
 
Als je je echt in de rum wilt verdiepen moet je zeker eens Appleton (12 of 21), Doorly's (14 of jonger), Foursquare (alle ECS) en Hampden bekijken.
Degene die jij opnoemt zijn allemaal dosed (suiker en/of smaakstoffen aan toegevoegd). Enkel El Dorado zou het nog minimaal doen bij hun nieuwere batches maar voordien waren ze ook allemaal dosed.
 
Bedankt voor de tip! En binnenkort is't weer vaderdag. En welke raadt ge aan van uw lijstje als ge er ene mocht kiezen?

Ik wist wel dat Don Papa werd beschouwd als een "vrouwendrank", maar 'k had dat idee totaal niet van Zacapa of El Dorado.
 
Hoe is deze in vergelijking met de normale Don Papa en Don Papa 10 year?

Ik ben eigenlijk begonnen met rum, omwille van Don Papa ... zoetig, erg toegankelijk. Ondertussen is die 10 year toch één van m'n favorieten samen met Zacapa 23. :)

Heb hier ook nog een speciaal fleske El Dorado 21 yr special reserve liggen. Gekregen voor m'n vaderdag vorig jaar. Topper, maar 'k ben er wat spaarzaam mee.
Wel ik heb hier de normale en die masskara staan, en akkoord is wel zoeter, maar ik vind persoonlijk de masskara lekkerder, zowel puur, als met rum en cola, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik ne zoetenbek ben, maar smaakgewijs was iedereen die er al van geproefd heeft echt wel positief hierover...

Maar als ik rums vergelijk vind ik bv. de diplomatico beter dan de don papa, als ik ze naast elkaar zou zetten

Maar ik weet nog mijne eerste keer dat ik don papa dronk op restaurant, dat heeft mij toen zo goed gesmaakt... Ik nip altijd even als het mogelijk is van de pure rum, maar daarna draai ik er toch altijd cola zero bij, altijd dezelfde dus, zodat je beter de nuances proeft tussen de verschillende rums

Nu als er 1 kwaliteitsproduct is dat veel wordt gemixt is het wel rum, itt whisky

Ik spreek niet van een super zeldzame rum te mixen, heb hier bv een magnum don millionario staan, 20jaar oude rum, die haal ik na een goed etentje wel is boven, en die nip ik dan puur, maar das meestal als ik al iets gedronken heb ook, want puur om te starten is altijd wat stevig vind ik

Maarja, ik mix dus, voor velen not done, maar soit

En enkele jaren geleden reisje gedaan naar Australie, en daar naar de Bundaberg stokerij geweest, dat is bv een rum die meer aardse smaken heeft, maar die vond ik persoonlijk heel goed met cola, bijna in alle bars daar kan je die vinden, hier nog nergens niet gezien die

Ik vind dus zoet lekker, maar kan zeker ook bitterder smaken, maar als aperitif ofzo neig ik (bijna altijd) naar zoeter

Dat gezegd zijnde, morgen vrijaf, dus met hierover te spreken is het laatste van de fles net in een glas gegoten
PXL_20220525_145534802.jpg


Awel, ik denk dat ik achter een nieuwke ga gaan nu als ik eentje tegenkom

Dus om op uw vraag te antwoorden, ja de masskara don papa is zeker goed :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan