Algemene sterke dranken topic

Nog 2 fleskes besteld.

- Appleton Estate 21 (bruine rum)
- ArteNOM 1146 Añejo (tequila)

De rum zou 1 moeten zijn zonder toegevoegde suikers en smaakstoffen. Blijkbaar zouden er zeer veel rums zijn waar dit aan toegevoegd is zonder enige vermelding op de fles/verpakking. Deze zou dus een zeer pure rum moeten zijn.
De tequila heb ik gekozen omdat het een zeer donkere is, de meeste zijn veel lichter van kleur. Ik ben benieuwd welke invloed dit heeft op de smaak.
 
overlaatst een flesje Rum van Don Papa gekocht, masskara

don-papa-masskara-070-ltr-40.jpg


Is spiced en met tropische noten...

manman, deze smaakt... je moet wel fan zijn van sweet rum, helemaal mijn meug
 
Voorlopig enkel nog maar de tequila geproefd en die is echt subliem! Voor mij persoonlijk op gelijke hoogte met de Fortaleza Blanco.

De Doorly's rum ben ik zeer benieuwd naar, deze komt ook van de Foursquare distillerie welke de hoogste kwaliteit van rums maakt.
Foursquare rum op zichzelf is vrij moeilijk aan te geraken hier en meestal in de duurdere prijsklasse.
 
Waar koop je het best pure alcohol om zelf likeuren te maken?

Colruyt is 45 euro per liter.

Misschien in Duitsland/Luxemburg? Of via een webshop?
 
Na veel zoeken toch een (betaalbare) fles Foursquare rum gevonden!
Deze zal voorlopig in de kast belanden en nog niet direct geopend worden.
Cask strength aan 60% en 12 jaar oud.

IMG_7729-600x800.jpeg
 
Waar koop je het best pure alcohol om zelf likeuren te maken?

Colruyt is 45 euro per liter.

Misschien in Duitsland/Luxemburg? Of via een webshop?
Eerlijk gezegd geen idee. Volgens mij verkopen ze dit gewoon in de Carrefour ook maar ik heb geen gedacht van de prijs.
 
Waar koop je het best pure alcohol om zelf likeuren te maken?

Colruyt is 45 euro per liter.

Misschien in Duitsland/Luxemburg? Of via een webshop?

Ik heb al paar keer Limoncello gemaakt en toen kon je fles pure alcohol kopen aan +/- €20 de liter in de Carrefour.

Is ondertussen al wel eventjes geleden.
 
Maat van mij maakt zelf Cointreau. Die kookt suikerwater, voegt daar pure alcohol bij, doet dat in een grote bolle fles, steekt met naald en draad een touw door een sinaasappel en hangt deze net boven het water. Kurk erop en een tijdje laten staan. Tadaaa Cointreau.

Is dat eigenlijk echt zo simpel? Ik drink dat wel eens graag, sporadisch, maar uiteindelijk is dat dus suikerwater met alcohol en een smaakske van sinaas? Wat een smeerlapperij.
 
Maat van mij maakt zelf Cointreau. Die kookt suikerwater, voegt daar pure alcohol bij, doet dat in een grote bolle fles, steekt met naald en draad een touw door een sinaasappel en hangt deze net boven het water. Kurk erop en een tijdje laten staan. Tadaaa Cointreau.

Is dat eigenlijk echt zo simpel? Ik drink dat wel eens graag, sporadisch, maar uiteindelijk is dat dus suikerwater met alcohol en een smaakske van sinaas? Wat een smeerlapperij.
Ik weet niet hoe het gemaakt wordt maar verschiet er eerlijk gezegd niet van. Het grootste deel van die likeuren zijn zoeten brol vergeven van de suiker.
 
Deze week is aan de fles tequila begonnen die al een tijdje in de kast stond, was iets van een €30 dus ver van de toppers die hier gepost werden.
Maar hij was zacht van smaak, niet het type dat alleen drinkbaar is als ge vervolgens op ne limoen kauwt.

Het was om te vieren dat we onze tickets naar Mexico geboekt hebben, en ik hoop daar zeker een paar van de betere te kunnen proeven!

offertaFileFile-95856.jpg
 
Deze week is aan de fles tequila begonnen die al een tijdje in de kast stond, was iets van een €30 dus ver van de toppers die hier gepost werden.
Maar hij was zacht van smaak, niet het type dat alleen drinkbaar is als ge vervolgens op ne limoen kauwt.

Het was om te vieren dat we onze tickets naar Mexico geboekt hebben, en ik hoop daar zeker een paar van de betere te kunnen proeven!

offertaFileFile-95856.jpg
Espolon is de betere van de goedkope tequila's. Schijnt vrij goed te zijn voor zijn prijs!
https://tequilamatchmaker.com/tequilas/2368-espolon-reposado
Wil je meer ontdekken in de tequila wereld dan ben je beter dat je zoekt naar een merk waar geen additieven zijn aan toegevoegd.
https://tequilamatchmaker.com/brands
 
Na veel zoeken toch een (betaalbare) fles Foursquare rum gevonden!
Deze zal voorlopig in de kast belanden en nog niet direct geopend worden.
Cask strength aan 60% en 12 jaar oud.

IMG_7729-600x800.jpeg
Gisteren geopend voor een speciale gelegenheid (vriendin en ik verloofd 🙂).
Wauw, echt niet verwacht! Het aroma en smaak zijn subliem, de 60% alcohol valt ook beter mee dan verwacht.
 
Waar koop je het best pure alcohol om zelf likeuren te maken?

Colruyt is 45 euro per liter.

Misschien in Duitsland/Luxemburg? Of via een webshop?
Volgens wat een collega mij ooit heeft gezegd kon je in Frankrijk gewoon een apotheek binnenwandelen en daar alcohol kopen waarmee je dat zelf kon maken... (hij maakte zelf limoncello daarmee)

En die waren echt goedkoop volgens hem, maar hij zei er ook ietske bij dat de situatie enigszins veranderd is, maar dat heb ik niet goed onthouden, misschien meer Accijnzen derop ofzo, of nimeer verkrijgbaar in de apotheken, sla me dood, ik weet het nimeer just

Misschien kan iemand hier dit bevestigen :unsure:

@ikbenben ,congrats
 
Terug
Bovenaan