Algemene sterke dranken topic

Mezcal is echt wel goed, maar wel straffen toebak
Hangt er vanaf wat je straf vind. Mescal zit meestal tussen de 45° à 55°, de rum en whisky die ik heb zit eerder rond de 60° 😋
Mescal artisanal/ancestral is echt fenomenaal. De smaken die daar inzitten zijn echt subliem en dat allemaal uit een jonge distillaat. Whisky en (de meeste) rum moet eerst rijpen op vat voor hun smaak te krijgen en een agave distillaat heeft direct al immens veel smaak.
Enkele aanraders zijn El Jolgorio, Rey Campero, Dixeebe, Los Siete Misterios, Real Minero,....

Machtig! Hier in de buurt. 'k Zal eens gaan zien.

Wij willen eens fatsoenlijke tequila drinken. Wat koop je dan best? Goeie prijs/kwaliteit.. max zo rond de €70 ofzo?

Fortaleza is zeer goed en perfect om tequila te leren kennen.
De still strength is imo de beste en is net boven de 70€.
Anders de gewone blanco of reposado
Deze zijn ook aanraders

Op reis in Mallorca en er staat Tunel op de all-in kaart.
Op zich al best een lekkere likeur.

Maar dan eens gezocht of daar cocktails mee te maken zijn, daar komt enkel dit naar voren:

Nu wat aan het experimenteren samen met de barmannen, maar wat een fantastische cocktail (ik wil minder suiker, en wat cirtroen zeste er bij).
De barmannen hadden het zelf nog nooit gedronken, maar ze hebben wel direct heel de crew bij elkaar geroepen om te proeven.
Wel gevaarlijk, 40% in die Tunel, 15% in die Martini en nu met dissarono aan het testen, dus nog eens 28%.
Zullen nu dus rond 23% alcohol zitten in een cocktail die héél makkelijk wegdrinkt

En ik ben nog steeds verlekkerd aan mezcal en tequila. Ik heb hier ondertussen al wat toppers van flessen staan!

En ik ben nog steeds verlekkerd aan mezcal en tequila. Ik heb hier ondertussen al wat toppers van flessen staan!
Ik zou ook wel eens een fles Mezcal, Tequila of rum willen in huis halen om te proberen. Heb de laatste 2 jaar redelijk wat whisky geprobeerd. Ik heb een aantal merken waar ik wel altijd een flesje van in huis zal hebben. Maar ik heb dat zowat "gezien" en wil graag de horizonten wat uitbreiden. Heb je wat aanraders voor een beginner?

Een paar posts hierboven had ik er al enkele opgesomd zoals bv Fortaleza, Ocho, Don Fulano, Tapatio (tequila). Deze zijn nog betrekkelijk gemakkelijk te verkrijgen en betaalbaar.
Voor mezcal is het wat complexer omdat er veel meer variatie in is door de verschillende gebruikte agave soorten. Espadin is een beetje een "instapper" maar die probeer ik zelf wat te mijden. Rey Campero is voor zijn prijs een vrij goede mezcal als instapper, Vago en Alipus eigenlijk ook.
De echt goede mezcals zijn wel vrij duur en gaan al gemakkelijk naar +120€.

Terug
Bovenaan