Algemene sterke dranken topic

Hmm, begin interesse te krijgen in Mezcal ook :unsure:
Staan momenteel 2 flesjes op de verlanglijst. Een Rey Campero en een Del Maguey.
Het is dus REY CAMPERO JABALÍ en DERRUMBES DURANGO geworden.

rey-campero-jabali-mezcal-joven.jpg


derrumbes-generic.jpg
 
Fuenteseca Cosecha 2018 bijna op, tijd dus voor een vervanger te bestellen (en 1tje extra 😋 ).

Tapatio Blanco 110 en Cascahuin Extra Anejo.

cascahuin-extra-anejo-1.jpg
tapatio-110-blanco-tequila.jpg
 
Ik weet niet of hier past maar heeft iemand al van Duitse Flobelle Cream gehoord? Lijkt een beetje op een dure variant van Baileys, maar vond het wel zeer lekker smaken.
 
Ik ben al even met whisky en rum bezig, maar heb wel interesse in andere spirits ook. Zijn er aanraders qua speciaalzaken voor tequila/mezcal?
 
Ik ben al even met whisky en rum bezig, maar heb wel interesse in andere spirits ook. Zijn er aanraders qua speciaalzaken voor tequila/mezcal?
Ik denk niet dat er echt speciaalzaken zijn in België voor tequila/mezcal. Zo goed als al mijn flessen zijn online besteld, de meeste uit Nederland, Denemarken, Frankrijk en enkele uit België.
Deze hebben wel een ruim aanbod :
https://be.drankgigant.nl/
https://drankdozijn.be/
https://www.drankenwereld.be/
https://shoppencph.dk/

Voor je beslist om te kopen zou ik aanraden om eerst eens de website https://tequilamatchmaker.com/ te bekijken om zeker te zijn van je aankoop. Er zijn nl een groot aantal merken die beweren kwaliteit tequila/mezcal te zijn (en zelfs een vrij hoge prijs durven vragen) maar eigenlijk vol met additieven zitten.
Voor tequila zijn enkele aanraders Fortaleza, Ocho, Tapatio, Cascahuin,...
Voor mezcal is het wat complexer en ben ik zelf nog aan het ontdekken maar Rey Campero, Derrumbes, Vago,... zijn bv al enkele aanraders.
 
Voorlopig wat meer bezig met tequila en mezcal maar ik hou het nog steeds in de gaten als er Foursquare ECS rums uitkomen, die probeer ik wel nog te kopen als ze niet té hoog zijn in prijs.
 
Vandaag dit flesje rum ontvangen

A62836Front01_1.jpg


Een echte Jamaicaanse rum. Beperkte oplage van 3600 flessen.
Ik wou eens proeven hoe een typische Jamaicaanse "funk" smaakt en het is toch vrij verschillend van wat ik meer gewoon ben van bv een Foursquare uit Barbados. Heel apart!
 
Vandaag dit flesje rum ontvangen

A62836Front01_1.jpg


Een echte Jamaicaanse rum. Beperkte oplage van 3600 flessen.
Ik wou eens proeven hoe een typische Jamaicaanse "funk" smaakt en het is toch vrij verschillend van wat ik meer gewoon ben van bv een Foursquare uit Barbados. Heel apart!

Het "probleem" dat ik met rum heb , is dat sommige aangezoet zijn met rietsuiker. Blijkbaar is men ook niet verplicht om dit te vermelden. Ooit eens een fles Diplomático Reserva Exclusiva gekocht en deze was zeer lekker. Maar achteraf lees ik dan dat er suiker is aan toegevoegd... Mijn voorkeur gaat toch uit naar pure distillaten.
 
Rum basis is dan ook melassis, gemaakt van suikerriet...

Wat ze achteraf toevoegen is natuurlijk iets anders

Bij mijn bezoek aan de Bundaberg distillerij werd er bij het begin gezegd, rum bestaat uit 3 zaken : melassis, water, en gist... Al de rest zijn toevoegingen
 
Laatst bewerkt:
Het "probleem" dat ik met rum heb , is dat sommige aangezoet zijn met rietsuiker. Blijkbaar is men ook niet verplicht om dit te vermelden. Ooit eens een fles Diplomático Reserva Exclusiva gekocht en deze was zeer lekker. Maar achteraf lees ik dan dat er suiker is aan toegevoegd... Mijn voorkeur gaat toch uit naar pure distillaten.
Klopt 100% wat je zegt! Heb ik trouwens eerder in dit topic ook al eens besproken.

Ik koop ook nooit zomaar een fles zonder eerst grondig uit te zoeken wat ik koop. Hampden is rum van de bovenste plank en The Great House edities zijn zeer gezocht. Foursquare idem. Beide merken kan je 100% erop betrouwen dat er geen toevoegingen zijn.
 
Gisteren deze nog onverwachts kunnen bestellen!

kLnv34v.png


Deze box bevat 8 flessen witte rum (20 cl), 60% alc. en vertegenwoordigt de acht markeringen (of estergehalte in gram per hectoliter pure alcohol) van Hampden Estate:
• OWH (40-80 g/hL alc.)
• LFCH (80-120 g/hL alc.)
• LROK (200- 400 g/hL alc.)
• HLCF (400-600 g/hL alc.)
• <>H (900-1000 g/hL alc.)
• HGML (1000-1100 g/hL alc.)
• C<>H (1300-1400 g/hL alc.)
• DOK (1500-1600 g/hL alc.)
 
ik heb hier zopas 2 flessen mojito gevonden, zonder houdbaarheidsdatum op.
Ik neem aan dat dit goed blijft? aangezien er dus alcohol in zit en bovendien geen houdbaarheidsdatum op staat?
vanavond neem ik ene mee naar een verjaardagsfeestje. we zullen het gauw weten :D
 
Vandaag een flesje Ron Zacapa sytem solera 23 dat ik voor mijne verjaardag had gekregen opengedaan. Is ook eentje dat ik puur kan drinken, er zijn niet veel rums die mij goed afgaan om puur te drinken, maar deze is er zeker en vast eentje van. Manman die was goed, zachte smaak en super lekker...

IMG-20240417-WA0011.jpeg
 
Geniet er van! Heb ik ook ooit gehad en is idd wel lekker.

Mijn interesse gaat momenteel weer even naar mescal. Ik wissel nogal regelmatig 😋
 
Terug
Bovenaan