Algemene Loopthread

Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

 
Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

Achteraf leuk om te bekijken.
Maar tijdens het lopen lijkt het mij minder van zeer groot nut.
Loop je veel heuvelachtig misschien?
 
Ik heb nog nooit last gehad van mijn tepels tijdens het lopen (doe dan ook wel veel mindere afstanden). Doe ik iets verkeerd? :unsure: :unsure:
 
Ik heb er ook nog maar 1 keer ECHT last van gehad - een relatief langere afstand (halve marathon), voluit gaan en veel zweten. Toen ik daarna in de douche ging staan heb ik zodanig staan jodelen van de pijn dat ik nu gewoon preventief pleisters gebruik. Never again :)

Bij LSDs heb ik er nooit last van. In de winter sowieso ook nooit, ik denk doordat ik dan een thermoshirt draag dat heel goed aansluit.
 
Ik heb nog nooit last gehad van mijn tepels tijdens het lopen (doe dan ook wel veel mindere afstanden). Doe ik iets verkeerd? :unsure: :unsure:
Katoenen T-shirts en een losse T-shirt dragen kan helpen, als je ze echt wilt. 😜
Nee hoor, zonder deze thread had ik zelfs nooit geweten dat er überhaupt zoiets bestond als bloedende tepels. 🤷‍♂️
900

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F09%2F12%2F2340c65d-593d-4a6f-ab49-17fc98d3f71f.jpg
 
Achteraf leuk om te bekijken.
Maar tijdens het lopen lijkt het mij minder van zeer groot nut.
Loop je veel heuvelachtig misschien?
Ik ga het nu eens bekijken. Ken het van vorige week.

Afhankelijk van het toerke kunnen er wel wat hoogtemeters tussen zitten maar dat valt wel mee. Regio Bilzen.

Gemiddeld 100 m stijging.
 
Katoenen T-shirts en een losse T-shirt dragen kan helpen, als je ze echt wilt. 😜

900

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F09%2F12%2F2340c65d-593d-4a6f-ab49-17fc98d3f71f.jpg
Ik krijg er spontaan rillingen van 😱.

Misschien is dat hem net, ik draag misschien shirts die wat strakker aansluiten. Toch één voordeel van een paar kilo te dik te staan 🤔
 
Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

Ik vrees eigenlijk dat het maar heel beperkt bruikbaar zal zijn... Het is een supervereenvoudigde versie van lopen op vermogen, maar in die mate vereenvoudigd dat er nog weinig echt op te trainen valt. Ze hebben zich bij Strava gebaseerd op een studie om dit te maken, en dan daarna de formule bijgesteld omdat te veel mensen het onjuist vonden en te moeilijk om de benodigde GAP te behalen in het afdalen. Tja, cijfers aanpassen op basis van wat mensen willen zien, dat maakt het niet correcter :D

Ik denk eigenlijk dat je beter af bent om hartslag of RPE te volgen tijdens het lopen, en dit inderdaad te houden voor achteraf. Tenzij je echt over heel steile en lange stukken spreekt, dan valt er misschien nog makkelijker iets voor te zeggen.
 
Van morgen nog eens de schoenen kunnen aantrekken, waanzinnig weinig tijd de laatste weken. Klein toertje van 10K nog een redelijk tempo kunnen houden maar het was serieuze "positive split", hartslag was ook waanzinnig hoog. Trenara kon er niet mee lachen :unsure:
 
Na een klein weekje rust na een "knoop" aan de buitenkant van mijn scheenbeen gisteren nog eens een training kunnen afwerken.

Bij de kine geraakte ik niet binnen dus zelf maar proberen los te maken. Het lijkt toch te komen van mijn voetzolen die in kramp schieten. Nu maar dagelijks losmaken met een balletje.
 
Na een klein weekje rust na een "knoop" aan de buitenkant van mijn scheenbeen gisteren nog eens een training kunnen afwerken.

Bij de kine geraakte ik niet binnen dus zelf maar proberen los te maken. Het lijkt toch te komen van mijn voetzolen die in kramp schieten. Nu maar dagelijks losmaken met een balletje.
Ik had geluk. Een Kine die nog niet zo lang geleden gestart is, dus ik had meteen plaats.
De wat ervaren kine's waren hier ook weken gewoon volzet.

Mij maakt het niet uit (De meeste mensen die ik spreek zeggen: Kine X of geen kine! Maar ik zou niet weten waarom ??), zolang de kine het maar beter maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een aantal beurten bij die kine opstaan. Die eerst opgebruiken,anders maakt het me ook niet uit. Is gewoon vervelend als ge weet dat het maar voor 1 beurt is om los te maken dat je 2 weken moet wachten.
 
Ik heb nog een aantal beurten bij die kine opstaan.
Bedoel je dat je pas terugtrekt van uw ziekenfonds van het ogenblik dat je (bijvoorbeeld) 9 kine sessies hebt gehad?
Want anders maakt dit toch niet uit?

Je kan normaal gezien aan de Kine wel vragen om de afhandeling daarvan, al te doen na bijvoorbeeld elke 3 sessies ipv na elke 9 sessies.

Standaard is dat hier ook pas na 9 sessies dat de terugbetaling wordt geregeld.
 
Ik heb serieus afgezien daarnet. Ik zat tijdens een tempoloop op de limiet na 9km maar aan het rondpunt in Hallaar is de weg deels afgesloten (en dat was ik vergeten), waardoor ik ook nog eens een extra stukje van de Heistse berg moest oplopen om thuis te geraken. Dat viel tegen! :(

Ik zat volledig dood en volledig in het rood (Mijn horloge gaf op een bepaald moment 180 HR aan, maar op Polar staat dat ik niet boven de 178 ben geraakt .. vreemd ??? Want ik weet wat ik gezien heb). Ik heb op de tanden gebeten en ik liep toch nog tegen een stevig tempo van 5:18min/km de berg op om te eindigen aan een gemiddelde van 5:19 over 13,1km. Ik moet al terug gaan naar 2 februari om nog sneller gelopen te hebben. (Dat was toen wel over een vlakker parkoers).

Anyways, ik hoop dat ik nu blessurevrij blijf, want ik ben hier toch 4 maand mee verloren en ik zit nu dus terug op het vormpeil van 2 februari.
 
5 km volgens de voorspellingen:

24:08 volgens Trenara (begonnen met kalibratie van 25 min op 5 km)
22:14 volgens raceprognose van Garmin

Uiteindelijk heb ik 23:19 gelopen zonder compleet all out te gaan. Beetje gas terug als ik iets voelde in mijn hamstrings en de hartslag bleef mooi rond de 165 BPM hangen.

Voila, dit loopje kan dienen als kalibratie van Trenara.
 
5 km volgens de voorspellingen:

24:08 volgens Trenara (begonnen met kalibratie van 25 min op 5 km)
22:14 volgens raceprognose van Garmin

Uiteindelijk heb ik 23:19 gelopen zonder compleet all out te gaan. Beetje gas terug als ik iets voelde in mijn hamstrings en de hartslag bleef mooi rond de 165 BPM hangen.

Voila, dit loopje kan dienen als kalibratie van Trenara.
Ai, dat zou pikken bij mij, dat het net niet all-out was. Maar wel mooi, zo! Stevig tempo en nog overschot.
 
Terug
Bovenaan