Tijdens de marathon van 2015 (2de marathon) - hing dit type tape er toch gewoon af helemaal op het einde, en stroomde het bloed uit mijn tetten. :tongue: Dat herinner ik nog goed, omdat ik die tape speciaal gekocht had met de gedachte: Dan zijn mijn tetten nog intact achteraf! (NOT) :S
Maar het is inderdaad wel één van de beste tapes die er bestaat.
:confused:

Straks is voor de eerste keer eens terug lopen na de ten miles. Ik ben benieuwd. De pijn onderkant voet/teen toch niet volledig weg, afgelopen weekend een arts laten zien, verzwakking aan teengewricht. Ik zou eens nieuwe sportzolen moeten laten maken, ken mijn vorige nog, maar nu ik in Antwerpen woon, iemand een aanrader hier voor sport ortophedist?
 
Het blijft meestal wel plakken en het is niet dat andere tape dus beter blijft plakken rond mijn tepels. Die tape moet ik echt nog vinden. Dus ik sta nog altijd achter die zin.
AIG8030951.jpg

En als die niet blijft hangen op je tepels met een stukje tape, helemaal rond je bovenlichaam gaan geeft meer stevigheid. :fingerguns:

Zoals gezegd heeft het T-shirt dat je draagt hier bij mij ook het meeste invloed op. Geen katoen en geen te losse T-shirt.
 
Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

 
Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

Achteraf leuk om te bekijken.
Maar tijdens het lopen lijkt het mij minder van zeer groot nut.
Loop je veel heuvelachtig misschien?
 
Ik heb nog nooit last gehad van mijn tepels tijdens het lopen (doe dan ook wel veel mindere afstanden). Doe ik iets verkeerd? :unsure: :unsure:
 
Ik heb er ook nog maar 1 keer ECHT last van gehad - een relatief langere afstand (halve marathon), voluit gaan en veel zweten. Toen ik daarna in de douche ging staan heb ik zodanig staan jodelen van de pijn dat ik nu gewoon preventief pleisters gebruik. Never again :)

Bij LSDs heb ik er nooit last van. In de winter sowieso ook nooit, ik denk doordat ik dan een thermoshirt draag dat heel goed aansluit.
 
Achteraf leuk om te bekijken.
Maar tijdens het lopen lijkt het mij minder van zeer groot nut.
Loop je veel heuvelachtig misschien?
Ik ga het nu eens bekijken. Ken het van vorige week.

Afhankelijk van het toerke kunnen er wel wat hoogtemeters tussen zitten maar dat valt wel mee. Regio Bilzen.

Gemiddeld 100 m stijging.
 
Katoenen T-shirts en een losse T-shirt dragen kan helpen, als je ze echt wilt. 😜

900

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F09%2F12%2F2340c65d-593d-4a6f-ab49-17fc98d3f71f.jpg
Ik krijg er spontaan rillingen van 😱.

Misschien is dat hem net, ik draag misschien shirts die wat strakker aansluiten. Toch één voordeel van een paar kilo te dik te staan 🤔
 
Iemand die gap gegevensscherm gebruikt bij zijn trainingen?

Heb er van gehoord en lijkt me wel interessant als hulpmiddel.

Voor zij die er nog niet van gehoord hebben.

Ik vrees eigenlijk dat het maar heel beperkt bruikbaar zal zijn... Het is een supervereenvoudigde versie van lopen op vermogen, maar in die mate vereenvoudigd dat er nog weinig echt op te trainen valt. Ze hebben zich bij Strava gebaseerd op een studie om dit te maken, en dan daarna de formule bijgesteld omdat te veel mensen het onjuist vonden en te moeilijk om de benodigde GAP te behalen in het afdalen. Tja, cijfers aanpassen op basis van wat mensen willen zien, dat maakt het niet correcter :D

Ik denk eigenlijk dat je beter af bent om hartslag of RPE te volgen tijdens het lopen, en dit inderdaad te houden voor achteraf. Tenzij je echt over heel steile en lange stukken spreekt, dan valt er misschien nog makkelijker iets voor te zeggen.
 
Van morgen nog eens de schoenen kunnen aantrekken, waanzinnig weinig tijd de laatste weken. Klein toertje van 10K nog een redelijk tempo kunnen houden maar het was serieuze "positive split", hartslag was ook waanzinnig hoog. Trenara kon er niet mee lachen :unsure:
 
Na een klein weekje rust na een "knoop" aan de buitenkant van mijn scheenbeen gisteren nog eens een training kunnen afwerken.

Bij de kine geraakte ik niet binnen dus zelf maar proberen los te maken. Het lijkt toch te komen van mijn voetzolen die in kramp schieten. Nu maar dagelijks losmaken met een balletje.
 
Na een klein weekje rust na een "knoop" aan de buitenkant van mijn scheenbeen gisteren nog eens een training kunnen afwerken.

Bij de kine geraakte ik niet binnen dus zelf maar proberen los te maken. Het lijkt toch te komen van mijn voetzolen die in kramp schieten. Nu maar dagelijks losmaken met een balletje.
Ik had geluk. Een Kine die nog niet zo lang geleden gestart is, dus ik had meteen plaats.
De wat ervaren kine's waren hier ook weken gewoon volzet.

Mij maakt het niet uit (De meeste mensen die ik spreek zeggen: Kine X of geen kine! Maar ik zou niet weten waarom ??), zolang de kine het maar beter maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een aantal beurten bij die kine opstaan. Die eerst opgebruiken,anders maakt het me ook niet uit. Is gewoon vervelend als ge weet dat het maar voor 1 beurt is om los te maken dat je 2 weken moet wachten.
 
Ik heb nog een aantal beurten bij die kine opstaan.
Bedoel je dat je pas terugtrekt van uw ziekenfonds van het ogenblik dat je (bijvoorbeeld) 9 kine sessies hebt gehad?
Want anders maakt dit toch niet uit?

Je kan normaal gezien aan de Kine wel vragen om de afhandeling daarvan, al te doen na bijvoorbeeld elke 3 sessies ipv na elke 9 sessies.

Standaard is dat hier ook pas na 9 sessies dat de terugbetaling wordt geregeld.
 
Terug
Bovenaan