Algemene Loopthread

Je hebt een groot stuk ook zelf in de hand: je kunt kiezen wanneer je in je startvak staat, als je dat pas nét op tijd doet, zul je achterin staan.
Lijkt mij eerder een keuze te zijn tussen een beetje kunnen opwarmen en achteraan starten of op tijd vooraan in je startvak staan maar volledig koud aan de race beginnen. Tenzij je ter plaatse wat staat te trappelen om de spieren wat warm te houden.
 
Lijkt mij eerder een keuze te zijn tussen een beetje kunnen opwarmen en achteraan starten of op tijd vooraan in je startvak staan maar volledig koud aan de race beginnen. Tenzij je ter plaatse wat staat te trappelen om de spieren wat warm te houden.
Met die start in waves ga je toch altijd 10 minuten in je startvak staan. Volgens mij heeft een opwarming na 10 minuten al niet meer heel veel nut. Ik heb bepaalde stretches die ik doe (niks spierscheurends :D ) en sta idd wat te huppelen, en that's it. Ik ben er niet van overtuigd dat een kwartiertje gaan lopen helpt als je daarna een kwartier moet wachten...
 
Gelukkig kan je meestal nog ff loslopen tussen de bomen tussen de 2 rijvakken? En dan over het hek kruipen? :p
Nog nooit gedaan, moet ik zeggen... Ik hou het voorlopig gewoon bij een tragere eerste km.

Nu beginnen de zenuwen toch wel op te komen. Om niet te zeggen dat het serieus aan het kriebelen is. Playlist samengesteld, paceplan nog eens overlopen en nu blijft het zoals het is. Nu even adem inhouden tot dan :p
 
Hopelijk geen zeikweer!
Ik start in wave 3. Twijfels over pace zijn er zeker. Tijdens de training zou het net lukken om dat 10k vol te houden. Nu zijn het er 6 meer, maar wel race :D
 
Ik ben vooral benieuwd hoe mijn benen gaan voelen 1 week na Rotterdam. 0 verwachtingen. Als ze nog altijd als lood voelen ga ik er een collega doorheen coachen tot het einde. Als ze weer deftig voelen ga ik misschien toch PR proberen.
 
Vandaag laatste loopje gedaan van een half uur op recup tempo met drie versnellingen erbij. Ben curieus wat het gaat geven zondag. Het grootste vraagteken blijft de impact van de hoogtemeters/tunnels op het tempo gezien ik enkel vlak kan trainen.
 
Vandaag laatste loopje gedaan van een half uur op recup tempo met drie versnellingen erbij. Ben curieus wat het gaat geven zondag. Het grootste vraagteken blijft de impact van de hoogtemeters/tunnels op het tempo gezien ik enkel vlak kan trainen.
Hier ook de laatste training, en ook altijd vlak getraind. Voelde wel niet heel goed aan allemaal, maar ik heb ondertussen wel al geleerd dat de ene dag de andere niet is. Nu rusten tot zondag.

Heb eigenlijk niet zo'n schrik voor heuvels. Ben nogal lichtgewicht dus dat dan alleen maar in mijn voordeel werken.

Het gaat wsl regenen. Iemand die goede waterdichte loopkousen heeft? Want mijn race-schoenen zijn echt een zeef.
 
Wat nemen jullie mee/hoe te kleden voor onderweg richting 10 Miles?
Ik ga met de trein komen en dan stuk te voet/tram. En gezien ze regen geven zou ik mijn loopschoenen in een rugzak willen meenemen en een vestje aandoen dat ik met de rugzak in een locker kan laten.
Met korte broek en compressiekousen op de trein gaat ook een raar zicht zijn 😁.

EDIT: zijn daar trouwens effectief lockers?
Op de site lees ik ‘opbergruimte’ waar je een nummer krijgt die je moet bijhouden.
Lap, gsm kan ik dan al thuis laten…
 
Laatst bewerkt:
Vandaag laatste loopje gedaan van een half uur op recup tempo met drie versnellingen erbij. Ben curieus wat het gaat geven zondag. Het grootste vraagteken blijft de impact van de hoogtemeters/tunnels op het tempo gezien ik enkel vlak kan trainen.

Gebruik maken van de zwaartekracht naar beneden om wat te versnellen, en tempo iets laten zakken omhoog. In de Waasland tunnel aan het einde zie je dan wel hoe je je nog voelt. Mispak je alleen niet aan de lengte ervan want dat is wel een eindje 🙂
Wat nemen jullie mee/hoe te kleden voor onderweg richting 10 Miles?
Ik ga met de trein komen en dan stuk te voet/tram. En gezien ze regen geven zou ik mijn loopschoenen in een rugzak willen meenemen en een vestje aandoen dat ik met de rugzak in een locker kan laten.
Met korte broek en compressiekousen op de trein gaat ook een raar zicht zijn 😁.

Ik doe een trainingsbroek en hoodie erover. Die kunnen dan samen met schoenen en een vers tshirt, onderbroek, kousen en een handdoek in de rugzak.
Ook nog in de rugzak: pleisters (2 op de tepels voor het lopen, de rest voor eventuele blaren achteraf), wat drank om tot 45 minuten vooraf nog te drinken, mogelijk een halve liter in een softbottle voor tijdens (normaal niet maar het vooruitzicht dat er mogelijk geen drank meer is bij bevoorrading... 😶), recup poeder om achteraf water bij te doen, en 1 of 2 gels.

EDIT: zijn daar trouwens effectief lockers?
Op de site lees ik ‘opbergruimte’ waar je een nummer krijgt die je moet bijhouden.
Lap, gsm kan ik dan al thuis laten…

Telefoon doe ik mee en laat ik in rugzak.
 
Wat nemen jullie mee/hoe te kleden voor onderweg richting 10 Miles?
Ik ga met de trein komen en dan stuk te voet/tram. En gezien ze regen geven zou ik mijn loopschoenen in een rugzak willen meenemen en een vestje aandoen dat ik met de rugzak in een locker kan laten.
Met korte broek en compressiekousen op de trein gaat ook een raar zicht zijn 😁.

EDIT: zijn daar trouwens effectief lockers?
Op de site lees ik ‘opbergruimte’ waar je een nummer krijgt die je moet bijhouden.
Lap, gsm kan ik dan al thuis laten…
Opbergruimte is goed geregeld hoor. Rugzak voorbije 7 edities telkens achtergelaten. Slechts 1 keer was em nadien 'kwijt' omdat de nummer er was afgevallen 😂 lag em dus tussen de nummerloze zakken. Maar dus zeker geen schrik hebben van diefstal ofzo. Da's allemaal goed geregeld met de plaatselijke jeugdbeweging ofzo.
 
Wat nemen jullie mee/hoe te kleden voor onderweg richting 10 Miles?
Een pet is (althans voor mij) bij regenweer ook geen overbodige luxe . Ik zweet snel en bij regen vermengt dit met regenwater. Zonder pet loopt het zo mijn ogen in en loop ik half blind vanwege het continue piekend gevoel.
 
Ik ben vooral aan het twijfelen over de kledij. En dan vooral omdat startvak vs onderweg nogal verschilt met dit weer. Startvak zal vooral koud en nat zijn, maar lopen met 14 doe ik het liefst in singlet. Dus daar gooi ik nog iets wegwerp over, denk ik. Wat doet de rest?

Edit: en nummer ophalen gaat vlot vandaag 🙂

39FCB0D9-EDBC-46BD-9A95-A02F26B1B0B5.jpeg
 
Gisteren nummer opgehaald, leuke expo maar zeer druk (gelukkig was er een aparte rij voor de marathon).
Vandaag m’n laatste training, deed goed om de benen nog eens los te gooien.

Zalig om de stad hier te zien opleven naar de marathon. Hopelijk kan ik er wat van genieten morgen

Succes aan iedereen in Antwerpen!
 
Hier geen Anwerpen morgen maar Woluwe, eerste (echte) loopevent voor mij. Wel al meermaals aan de warmathon meegedaan maar dat is nog iets anders :D Morgen is eerste deel van een drieluik, Woluwe 15 km > Great Breweries 17km > 20 km BXL
 
Vandaag ook al mijn nummer gaan halen voor de 10 miles. Gaat het afgeven van de bagage wat vlot? vorige keer dat ik meedeed, geloof ik van wel, maar ik was ook laat daar omwille van wave 4... is er ook een apart vak voor de lagere nummers? is me niet zo duidelijk of is dat gewoon aansluiten in wave 1...
Ik loop gewoon in mijn singlet als ik mijn tas heb afgegeven..
 
Terug
Bovenaan