Algemene Loopthread

Ik heb geslapen als een baby. Elk uur huilend wakker geworden.

Neenee, weinig last gehad. Maar ik heb gisteren echt wel nog te veel gewandeld. 3,5u stad doorkruist onder lichte dwang 🙈 Wel een beetje stijve poten, ik ga de eerste km nodig hebben.

De regen zou pas om 14u beginnen. Dat zou niet slecht zijn!
 
Wegens een gebrekkige voorbereiding dit jaar de 10 miles van Antwerpen laten passeren.

Ik heb deze ochtend dan wel hier in de buurt, een 10 miles gelopen. Vermits ik qua gevoel 5:10/km vlotjes aankan, rustig vertrokken aan 5:40 maar dan na 3km opgetrokken naar 5:10. Uiteindelijk heb ik het tempo iets moeten minderen maar toch vrij strak gelopen naar een tijd van 1u26min34sec op 16,1km (5:22min/km).

Daarmee ben ik super tevreden. Ik had niet de beste voorbereiding. Maar omdat ik mij -tijdens mijn trainingen- continue moest inhouden (door rugproblemen), kon ik vandaag bij moeilijke momenten steeds terugvallen op de basisconditie die mij 16km lang nergens in de steek liet.

Veel succes aan iedereen die de echte 10 miles loopt! :clap::clap::clap:
 
Laatst bewerkt:
Ja dat het nu maar regent hé vandaag! 😆 Gisteren nog speciaal waterdichte loopkousen gaan halen. Heb er echt zin in, wou dat ik nu al kon beginnen, dan ben ik van die licht opkomende zenuwen vanaf.

Dus voor straks:
samson-gert-gekomen.gif
 
Ja dat het nu maar regent hé vandaag! 😆 Gisteren nog speciaal waterdichte loopkousen gaan halen. Heb er echt zin in, wou dat ik nu al kon beginnen, dan ben ik van die licht opkomende zenuwen vanaf.

Dus voor straks:
samson-gert-gekomen.gif
Waterdichte koopsokken?
Welke zijn dat dan? :p

Ik kan mij ook niet voorstellen dat het echt zo nodig zal zijn. Als je de plassen wat vermijdt dan ga je niet zoveel vocht binnenkrijgen, en uw schoenen zullen toch wel wat nat worden.
Ik denk dat het meer vervelend zal zijn doordat die kousen stugger gaan zijn en minder zullen ademen.

Ik hoop dat je niet al na 3km bleinen hebt want zo iets nieuws proberen op een wedstrijd is altijd tricky :p

Hier is het gewoon in de zomeroutfit. We zullen wel zien.
 
Waterdichte koopsokken?
Welke zijn dat dan? :p

Ik kan mij ook niet voorstellen dat het echt zo nodig zal zijn. Als je de plassen wat vermijdt dan ga je niet zoveel vocht binnenkrijgen, en uw schoenen zullen toch wel wat nat worden.
Ik denk dat het meer vervelend zal zijn doordat die kousen stugger gaan zijn en minder zullen ademen.

Ik hoop dat je niet al na 3km bleinen hebt want zo iets nieuws proberen op een wedstrijd is altijd tricky :p
Ze zijn inderdaad wat stugger. Als ik gewone kousen neem met regenweer bij lange afstand heb ik ook al blaren gehad. Ze zijn van het merk Bridgedale, heb daar ook al gewone loopkousen van dus het merk is me alleszins niet onbekend. Gisteren gaven ze nog 80/90% kans op de KMI app en op dit moment amper iets.

Is echt typisch, zou je je er niet op voorzien, heb je garantie prijs dat het regent. Haal je wel iets in huis dan heb je het niet nodig. Ik neem sowieso mijn gewone sokken mee, en ik zie wel op het moment zelf.
 
Lel, wat een teleurstelling was dit. Trager dan de vorige keer, en toen liep ik de maanden voor de ten miles 2 keer per week (20km in totaal), nu heb ik 2 maanden van 4-5 trainingen met in totaal 60km gemiddeld per week achter de rug. :laugh: Kon gewoon echt niet diep gaan vandaag, ik voel me ook nog veel te fris om net een uur voluit gelopen te hebben. Misschien de volgende keer toch eens wat meer tempo's doen ipv enkel LSD's en reps van een paar 100 meter.

Ben wel benieuwd naar m'n finishbeelden. Ik heb in de laatste rechte lijn net niet het wereldrecord op de 300 meter gebroken, of zo voelde het toch. :laugh:
 
Net niet onder het uur gedoken op de 10 miles: 1:00:51, maar toch best tevreden gezien het weinig aantal trainingskilometer. Misschien volgend jaar van de 10 miles mijn hoofddoel maken in het voorjaar.

Proficiat aan alle finishers.
 
Dik tevreden hier. 1u16min. Tempo 4:42. Beter dan mijn verwachte toptijd van 4:45. Ik kon itt hierboven heel lang diep gaan. Toen kwam de konijnenpijp en wist ik dat het niet meer ver was!
Ik heb het wel onderschat dat het soms echt moeilijk was constant iedereen voorbij te gaan. Wave 3 gestart..
 
1u07'43". 1u10 was het doel, maar de benen voelden vandaag zo goed dat ik precies kon blijven lopen. Mss had ik vanaf het einde van de Konijnenpijp nog wat meer moeten doortrekken. De laatste rechte lijn mocht nog even duren 😏
 
Dik tevreden hier. 1u16min. Tempo 4:42. Beter dan mijn verwachte toptijd van 4:45. Ik kon itt hierboven heel lang diep gaan. Toen kwam de konijnenpijp en wist ik dat het niet meer ver was!
Ik heb het wel onderschat dat het soms echt moeilijk was constant iedereen voorbij te gaan. Wave 3 gestart..
Had uw slechte nacht te maken met stress?
 

Amper 23 jaar en nu al voor de 2de keer een tijd van 2u01minxx :wtf:

Het is niet de vraag OF maar wanneer de grens van 2u tijdens een officiële marathon bereikt zal worden.

Nog niet zo heel lang geleden las ik nog een artikel waarin quasi elke specialist zei dat dit onmogelijk was en echt NOOIT zou bereikt worden.
Maar ik vrees dat al die specialisten het wel eens fout gaan hebben.

Anderzijds is het toch wel absurd dat er lopers gaan zijn die ooit onder de 2u gaan duiken op die afstand. Dat is gewoon 'crazy'.
 

Het is niet de vraag OF maar wanneer de grens van 2u tijdens een officiële marathon bereikt zal worden.

Nog niet zo heel lang geleden las ik nog een artikel waarin quasi elke specialist zei dat dit onmogelijk was en echt NOOIT zou bereikt worden.
Maar ik vrees dat al die specialisten het wel eens fout gaan hebben.

We moeten ook eerlijk zijn dat de vooruitgang van de laatste jaren vooral met technologie te maken heeft. Zonder Carbon schoenen zouden we nog altijd ver verwijderd zijn van de sub 2.
 
1:18:35. Doel behaald, sub 1u20 en PR (fuck you Strava, ik kom .01 km te kort 😂) maar er zat meer in.

1:15:00 zou nooit haalbaar geweest zijn maar 1:17:00 wel. Starten in wave 4 is hier de boosdoener. Had me ingeschreven via het werk, dus had ik geen invloed op. Vanaf ik het stad in ging liep het volledig strop en kwam ik wave 3 tegen. Sommige straten waren echt te smal voor zo'n hoeveelheid mensen. Heb op gegeven momenten meer lateraal gelopen om gaten te vinden dan gewoon vooruit. Dikwijls ook vast gezeten en dan ff aan jog tempo moeten blijven hangen. Maar bon, een massa event is natuurlijk niet de beste omstandigheid om het beste van jezelf naar boven te halen.
 
Ook hier mijn doel gehaald; 1:19:31
Doel was 1:20:00, dus mooi gedoseerd zou je denken.

Maar heb laatste kilometers wel nog serieus moeten doortrekken (4min/km laatste 2km) om verloren tijd in de binnenstad goed te maken.

Zelfde ervaring als hierboven; veel straatjes die wat te smal waren voor de massa om vlot te kunnen doorlopen.

Ook de P+R op linkeroever was een ramp; systeem voor nummerplaten werkte niet…Hierdoor veel tijd verloren en helemaal achter W3 beland om te starten.
 
Hier 1:26:30 officieel. Ben er wel tevreden mee, een week na Rotterdam waren de benen alweer best ok. PR op 10K gelopen, tweede helft iets te zwaar en PR op 10M gemist. Waaslandtunnel goed overleefd en nog kunnen doortrekken daarna.

Zelfs aan mijn niet al te rappe tempo toch heel veel moeten laveren door het volk van wave 4 en na een tijdje ook wave 3. 1 keer bijna op mijn gezicht toen een dame er geen issues in zag om zonder kijken vanaf het midden van de weg naar de zijkant te duiken om een bekertje water te nemen.
Maar goed, bij zo'n evenement weet je dat er wel een heel divers publiek meedoet en dat is ook ok 🙂

Blij met het recuperatievermogen en toch geamuseerd.
 
Ook de P+R op linkeroever was een ramp; systeem voor nummerplaten werkte niet…Hierdoor veel tijd verloren en helemaal achter W3 beland om te starten.

Ai. Voor mij werkte het wel top. Alleen wel een half uur erover gedaan om vanaf het vijfde verdiep de parkeergarage te kunnen verlaten.

Ook de weg naar daar zag er anders uit dan voorzien. Gigantische massa aan de tramhalte, dus maar besloten om die 2.5km te wandelen 🙂
 
Terug
Bovenaan