En daarom is de Antwerp 10 Miles het grootste kut evenement dat er is. Tenzij ge vooraan in Wave1/startbox start moet ge zelfs niet hopen op een PR. Ik snap niet dat mensen 32 (!!) euro betalen voor een loopwedstrijd waar het totaal niet om de loper draait. Er zijn zoveel kleinere atletiek verenigingen die lokaal wedstrijden organiseren en die amper 10 euro vragen. Steun die in plaats van uw geld aan de Golazo's van deze wereld te doneren.
Helemaal eens met
@NemesisBE hierin. Dan is het geen kutevenement, dan is het niet jouw evenement. Dat kan.
Het is net dé dag in de stad die net volledig rond de loper draait, en rond de loopsport. Mensen die anders nooit iets hebben met lopen zouden hebben, hebben hier toch naartoe gewerkt. Het is een ervaring en een belevenis voor 37k mensen, van wie een groot stuk wel degelijk zijn PR (kan) lopen. Omdat ze hem voor het eerst lopen, omdat ze vooraan staan of net als ik: Niet alleen mijn PR op de Antwerp 10M verbroken met 17 minuten, maar mijn PR op de afstand zelfs met 6 minuten. Op hoeveel evenementen heb je zo veel volk en ambiance? Dat krijg je alleen door veel reclame en bekendheid. En dà t krijg je alleen maar door er geld tegenaan te gooien en door veel lopers te lokken. Hoeveel volk staat je nog aan te moedigen als alleen het startvak mag vertrekken?
Een boel kinderen die aan het lopen worden gebracht, scholen die er specifiek op inzetten. Er zijn verenigingen die met Start To Run mikken op de Short Run. Handbikers en hun begeleiders zijn welkom en er wordt voor gecaterd. Als je bedoelt dat de "hardcore chronoloper" niet centraal staat, dan heb je gelijk. Maar verwar dat niet met "de loper", alsjeblieft
Absoluut, veel mensen komen (te) slecht getraind en veel lopers hebben nog nooit van etiquette gehoord. Voor sommige bedrijven is het een teambuilding. Zeker de drankposten zijn een groot probleem, en idd wandelen aan de zijkanten. Maar eerlijk: veel ergerlijker dan die lopers, zijn de "elitelopers" die toch in W3 of W4 staan en letterlijk
duwen om langs die stapper te kunnen. Dan ben je minstens even blind voor het evenement.
Want net zoals jij duidelijk een probleem hebt met het recreatieve element van dit evenement, en met de Golazo's van deze wereld (wat ik zeker begrijp), durf ik ook te zeggen dat ik een probleem heb met de Stravaloper voor wie ieder parcours de snelste versie ooit moet zijn, en elke stadsmarathon zo saai mogelijke wegen moet nemen om te kunnen concurreren met Berlijn of Valencia. Fuck dat, kies een stadsmarathon die loopt door je historische centrum en hou die 30 jaar in ere. En wordt op dié manier een Grote Naam. Londen en zeker Boston doen het zo, en laat de Strava's maar klagen

Straks moeten de tunnels er nog uit omdat dat niet catert naar de chronolopers.