Algemene Loopthread

Is een visualisatie van uw doelen
Binnenste cirkel is uw doelafstand. Die cirkel is vol op 42 km maar ge kunt hoger gaan.
Tweede cirkel is uw datum van het doel.
Derde cirkel is uw doeltijd.

Trenara krijgt binnenkort een update we van de user interface. Dan wordt alles wel duidelijker.

 
Is een visualisatie van uw doelen
Binnenste cirkel is uw doelafstand. Die cirkel is vol op 42 km maar ge kunt hoger gaan.
Tweede cirkel is uw datum van het doel.
Derde cirkel is uw doeltijd.

Trenara krijgt binnenkort een update we van de user interface. Dan wordt alles wel duidelijker.

Die tweede cirkel; doel is ergens in oktober.
Volle cirkel is dan een jaar ofzo?

Derde cirkel; wat is dan een volle cirkel?
:p
 
Mijn volgend groot doel zal de marathon van Brugge zijn in oktober met sub2u50 als eindtijd.

Stevig! Hopelijk niet teveel wind dan want als die verkeerd blaast loop je 15K aan een stuk serieus in de wind. Als het echt tegenzit, in de tweede helft na terugkeren van de kust 🙂

Voor mijn volgende doel nog niet teveel voorspellingen maar indien mijn doel om af te vallen lukt, zou iets tussen 3u45 en 3u50 mogelijk moeten zijn.
 
Gisteren 5:17 gelopen op de 5km. Eerst begonnen aan 5:30 ongeveer, samen met looppartner. Deze moest lossen na 2 km ben zelfs nog wat sneller gegaan en de laatste 3km rond de 5:00 gelopen.

Volgende zondag zou ik mijn eerste wedstrijd lopen (Genk loopt) zou ik proberen om de 5km op een tempo van 5:00 lopen? Of is dat te hoog gegrepen?
 
Stevig! Hopelijk niet teveel wind dan want als die verkeerd blaast loop je 15K aan een stuk serieus in de wind. Als het echt tegenzit, in de tweede helft na terugkeren van de kust 🙂

Voor mijn volgende doel nog niet teveel voorspellingen maar indien mijn doel om af te vallen lukt, zou iets tussen 3u45 en 3u50 mogelijk moeten zijn.
Het weer moet inderdaad meezitten en het parcours is behoorlijk saai voor de grootste delen maar ik heb er een goed oog op na Rotterdam. Ik wil weer 1 dichtbij zodat mijn vader kan bevoorraden op de afgesproken plaatsen.

Zal nu ook eens bij een sport diëtiste samen zitten om een schema op te maken. De arbitrage zal ook wat moeten wijken om mijn doel te behalen.
 
Gisteren 5:17 gelopen op de 5km. Eerst begonnen aan 5:30 ongeveer, samen met looppartner. Deze moest lossen na 2 km ben zelfs nog wat sneller gegaan en de laatste 3km rond de 5:00 gelopen.

Volgende zondag zou ik mijn eerste wedstrijd lopen (Genk loopt) zou ik proberen om de 5km op een tempo van 5:00 lopen? Of is dat te hoog gegrepen?
Ik ben niet gekend met de wedstrijd en de drukte daaromtrent, maar op je eerste wedstrijd zou ik eerst en vooral genieten en aanvoelen hoe zoiets gaat voor u. Als er veel volk is kan het voor de eerste maal even wennen zijn hoe je je al lopend moet gedragen. Klinkt misschien onnozel maar op massa events (ik denk aan de recente Antwerpen 10 miles) zijn er altijd mensen die stomme stoten uithalen onderweg of anderen hinderen. Het is dan ook gemakkelijker om jezelf te laten meeslepen met de rest en een hoger tempo te lopen dan wat je aankan.

Als je 5:17 aankan moet een 5:00 wel haalbaar zijn indien je uitgerust bent me dunkt, maar luister altijd naar je lichaam. Gaat het niet, loop dan trager. En geniet van de race. ;)
 
Gisteren 5:17 gelopen op de 5km. Eerst begonnen aan 5:30 ongeveer, samen met looppartner. Deze moest lossen na 2 km ben zelfs nog wat sneller gegaan en de laatste 3km rond de 5:00 gelopen.

Volgende zondag zou ik mijn eerste wedstrijd lopen (Genk loopt) zou ik proberen om de 5km op een tempo van 5:00 lopen? Of is dat te hoog gegrepen?
Volgens mij is niet alles in Genk loopt verhard. Toch zeker niet op de langere afstanden. Dat maakt bepaalde stukken mogelijks wat trager.
 
Over doelen en Trenara gesproken.
Ik heb me ingeschreven voor een halve marathon in september.
Zet ik nu alvast de HM als doel? Of zou ik beter eerst een snellere 10km ofzo plannen?
 
Over doelen en Trenara gesproken.
Ik heb me ingeschreven voor een halve marathon in september.
Zet ik nu alvast de HM als doel? Of zou ik beter eerst een snellere 10km ofzo plannen?

Best eentje eerder en dan 12-14w ervoor de HM instellen. Zo ga ik het ook doen.

En klopt, die cirkeltjes zijn noch intuïtief, noch nuttig :D
 
Gisteren 5:17 gelopen op de 5km. Eerst begonnen aan 5:30 ongeveer, samen met looppartner. Deze moest lossen na 2 km ben zelfs nog wat sneller gegaan en de laatste 3km rond de 5:00 gelopen.

Volgende zondag zou ik mijn eerste wedstrijd lopen (Genk loopt) zou ik proberen om de 5km op een tempo van 5:00 lopen? Of is dat te hoog gegrepen?
Enkel naar tempo kijkend ga je vlot onder de 5:00 kunnen duiken. Een "wedstrijd" doet enorm veel met je lichaam en hersenen.
Ik kan in een training max 10 min doorgaan op hartslag 190+ Op de 10 miles ben ik 1u15min vol door kunnen gaan op hartslag 190+.
Wel voldoende rust en herstel erna.

Ik zou zeggen ga ervoor. Ik had voor de 10 miles A'pen nog nooit een massa event meegedaan. Ben er meteen vol voor gegaan.
Gene ene gevel van't stad gezien en 100% afgezien. maar als je dan uw doeltijd (of beter) haalt ben je mega contact ;)
 
De draad weer goed opgepakt na de Kennedymars van 3 weken geleden. Die wandeltocht heeft me toch even teruggezet in het schema. Maar goed 2 weken teruggeschroefd en nu hebben we weer een goede week achter de rug.
Komende zondag ga ik de 10miles eens proberen in Genk. Was ook nie echt de bedoeling maar mij laten overhalen......
 
Deze ochtend de 10km van de knokke run gelopen. Al meer dan een jaar geleden dat ik nog een een loopwedstrijd had ingepland als tussendoortje. Doel was onder de 42 min te duiken wat vrij realistisch was. Droom was onder de 40.
Eindtijd: 40min01, zou je nu niet gek komen 😂 uiteraard wel tevreden

Volgende doel 21/05 Duathlon van Damme
 
De draad weer goed opgepakt na de Kennedymars van 3 weken geleden. Die wandeltocht heeft me toch even teruggezet in het schema. Maar goed 2 weken teruggeschroefd en nu hebben we weer een goede week achter de rug.
Komende zondag ga ik de 10miles eens proberen in Genk. Was ook nie echt de bedoeling maar mij laten overhalen......
Super ik ga de 5 lopen
 
Vandaag mijn 5k aangescherpt: 24:19.

Ik was bijna gestopt op 4,5 omdat ik leek te horen dat ik op 22:40 zat al en er zat niet voldoende in de tank dan om te versnellen om 5k sub 25 minuten te doen… maar ik zat dus op 22:14 en alles is goedgekomen. :unsure:

Volgende week mijn 10k op 55:00 afleggen.
 
Helemaal klaar voor Dwars door Brugge en dan licht verkouden wakker worden. Hopelijk geen last van morgen. Doel tempo is 3:25, zou zo graag die top 10 es nemen :)
 
Terug
Bovenaan