Voor de mensen die morgen Dwars door Brugge lopen en niet van Brugge zelf zijn, waar parkeren jullie?
 
Vandaag nieuwe loopschoenen gaan kopen om opnieuw te starten :clap:.

Tot 3 jaar geleden sportte ik bijna dagelijks (voornamelijk crossfit en lopen), maar toen kwam corona (gym dicht) en kreeg ik een auto-immuun ziekte die mijn longen en hart aantastte. Ondertussen een klein beetje het krachttrainen terug opgepakt, maar ik word gek van de drukte in de fitness en het macho gedrag.
Van de dokters heb ik nu ook groen licht gekregen om terug cardio te gaan doen, dus ik wil mijn oorspronkelijke doel weer oppakken: ooit een marathon lopen.

Dat zal wel nog een tijdje duren vrees ik, want mijn conditie is volledig weg na de inactiviteit van de afgelopen jaren. Gewoon weer terug naar de basis en beginnen met wandelen/lopen dus. Als doel hou ik het voorlopig op een halve marathon binnen een jaar/zomer 2024 en dat lijkt me wel realistisch.
 
vandaag is het in Brugge te doen.
Rustig op het gemakje aan een tempo van 4min30. Laatste tijd al wat te veel gedaan en dit is totaal geen doel, eerder een verplicht nummer omdat ik gratis meedoe.
 
Ik heb nog wat licht zeulende pijn in mijn rechter bilspier. Zo word ik geforceerd van veel trage loopsessies te doen.

Zelfs met hinder in de bil, is het wel moeilijk voor mij om trager te lopen dan 6min/km.
Ik liep daarstraks serieus met de rem op, dus ik dacht dat ik 6:30 liep of zo, maar neen ik klokte dan af op 5:50. :unsure:

Rustig op het gemakje aan een tempo van 4min30.
Ah, bij mij is op het gemakje momenteel blijkbaar 5min50. Een miniem verschilleke :D
 
Laatst bewerkt:
Mijne Genk loopt (10miles) zit er ook op.
Gestart met de bedoeling onder 1.20 te lopen. Was feitelijk een serieus golvend parcours en er zat veel onverhard in.
Gefinished in 1.17.46.
Voor mij was het dus geslaagd.
Wel vreemd, na een 13tal km kreeg ik echt maagpijn. km, mee liggen te sukkelen en daarna was het over.
 
Amai, veel mensen gaan lopen dus vandaag!

Ik de natuurmarathon Meerdaalwoud. Het idee was een rustige training, want het paste als m'n lsd deze week (een week van 92km). Maar er toch een tempo loop van gemaakt. Uiteindelijk m'n 3de snelste marathon gelopen en dat als trail in 3:55:19. Vanaf halverwege was het doel wel sub 4u. Met 500hm er echt wel te vreden van. Fysiek in orde, nog 8 weken!
 
Amai, veel mensen gaan lopen dus vandaag!

Ik de natuurmarathon Meerdaalwoud. Het idee was een rustige training, want het paste als m'n lsd deze week (een week van 92km). Maar er toch een tempo loop van gemaakt. Uiteindelijk m'n 3de snelste marathon gelopen en dat als trail in 3:55:19. Vanaf halverwege was het doel wel sub 4u. Met 500hm er echt wel te vreden van. Fysiek in orde, nog 8 weken!
‘Rustig’ werkt echt als een rode lap op een stier voor jou, hé!

Haha, nee, serieus. Ik vind dat supertof, die manier van trainen. Vertrekken en onderweg zien wat eruit komt. En volgens mij iets wat zeer zeker even efficiënt kan zijn! Moet je jezelf wel voor kennen en een vinger aan de pols voor houden, maar I love it 😍 Ferm gedaan weer, de vorm is er duidelijk!
 
‘Rustig’ werkt echt als een rode lap op een stier voor jou, hé!
Veel lopers denken er niet bij na hé maar bedoelen het goed :)

Ik zie hier veel zaken passeren als:
Die fucking trage joggers die amper 12km/u lopen. Weg ermee!
Of .. als je geen 15km/u kan lopen, dan ben je ne sukkelaar en moet je gewoon harder trainen!
Of .. ik liep heel rustig (recuptempo) aan 4min/km!

Maar men staat er dikwijls niet bij stil dat zo'n 50% van de lopers hier dan
sukkelaars en luierikken zijn en ze die 3min/km alleen halen tijdens een wedstrijdje - 100 meter sprint :D
 
7de plaats gelopen in Dwars door Brugge, top 10 van de bucketlist. Tempo 3:24, tijd 50:47 voor 15km. Super tevreden.
Niet te veel last gehad van de natte kasseien?
Was bij mij soms wel opletten :p Maar knap gedaan, zeker met de omstandigheden!

Ik ben uiteindelijk toch voor een tempo van 4min20 gegaan. Benen voelde vrij goed, al had ik wel wat last in het begin van de fietstraining van 3u gisteren :p
Veel lopers denken er niet bij na hé maar bedoelen het goed :)

Ik zie hier veel zaken passeren als:
Die fucking trage joggers die amper 12km/u lopen. Weg ermee!
Of .. als je geen 15km/u kan lopen, dan ben je ne sukkelaar en moet je gewoon harder trainen!
Of .. ik liep heel rustig (recuptempo) aan 4min/km!

Maar men staat er dikwijls niet bij stil dat zo'n 50% van de lopers hier dan
sukkelaars en luierikken zijn en ze die 3min/km alleen halen tijdens een wedstrijdje - 100 meter sprint :D
Nu ook niet overdrijven eh :p
Ja minder snelle lopers zijn irritant, als ze helemaal vooraan starten straatbreed lopen waardoor je amper tot niet kan voorbijgaan.
Ik denk ook dat iedereen het nodige respect heeft voor iedereen zijn niveau en zijn prestaties. Maar je moet ook eerlijk met uwzelf zijn en beseffen dat aanleg maar één ding is, al de rest heb je zelf in handen.
Soms moet je keuzes maken qua tijdsbesteding en voeding. Doe je dat niet dan zal je ook uw verwachtingen niet zo hoog moeten leggen.

En ik denk dat niemand hier rustig een recuploopje doet aan 4min/km hoor :p
Laat staan dat er iemand voor sukkelaar of luierik wordt uitgemaakt. Dat is iets wat vooral jij jezelf wijsmaakt.
 
Iemand kortingscode futurumshop.nl op overschot? Stuur gerust PM.

EDIT: NemesisBE delivered
 
Laatst bewerkt:
En ik denk dat niemand hier rustig een recuploopje doet aan 4min/km hoor :p
Laat staan dat er iemand voor sukkelaar of luierik wordt uitgemaakt. Dat is iets wat vooral jij jezelf wijsmaakt.
Neen maar soms lees ik hier iets dat bij mij zo overkomt. En ik maak mijzelf niks wijs. Als dit bij mij soms zo overkomt, dan ga ik, zeker de enige niet zijn.

Maar ja, ik post soms ook zaken waarbij ik niet bij stil sta, en dan lees ik de volgende dag, ineens heel boze reacties. En dan denk ik: Heu ... zo bedoelde ik het helemaal niet :tongue:
 
Vandaag ook nog eens aan een marathon deelgenomen. De Maasmarathon in Visé.
Het waren 2 rondes waarvan het zwaarste stuk in de helft van de ronde lag.
Eerste ronde liep (te?) vlot. Tweede ronde was al veel minder leuk op die stukken.
Tempo ook niet kunnen houden maar toch nog een vrij deftig tempo kunnen houden.

Binnengekomen op 2u 57m 20s. Eerste doel was onder de 3u. Alles sneller was mooi meegenomen.
 
Niet te veel last gehad van de natte kasseien?
Was bij mij soms wel opletten :p Maar knap gedaan, zeker met de omstandigheden!

Ik ben uiteindelijk toch voor een tempo van 4min20 gegaan. Benen voelde vrij goed, al had ik wel wat last in het begin van de fietstraining van 3u gisteren :p

Ik ben de natte kasseien al gewend. Triatlon Brugge is ook veelal van dat. Ik zit ook wel niet tussen het volk.

Wel een PR op 10 volgens uw Strava 😜
 
Terug
Bovenaan