10 Miles-parcours eens goed bekeken.
Dus de aanpassingen die ze hebben gedaan en/of de pijnpuntjes dit jaar:
- Na de U-bocht na de Bolivartunnel (die veel mensen onderschatten) : In plaats van stukje rechtdoor, nu direct inslaan naar de eerste bevoorrading. Ik weet niet of het vorig jaar ook zo was, maar het jaar daarvoor alvast niet. Een beetje een ambetante straat, omdat het twee smallere baanvakken zijn, gescheiden door een tramvak met kasseien. Maar als het niet druk is, heel goed te doen.
- Pakweg 500m slechte kasseien vanaf 7km-punt: zit er altijd in, echt een kutstuk, maar wel te begrijpen. Van mij mochten ze langs het water gaan elk jaar.
- Na Grote Markt komt normaal een heel lang stuk met nog slechtere kasseien, dat is vervangen door een kort stukje Oude Beurs (afwisselend goed/redelijk

) en dan Lange Koepoort helemaal af en studentenbuurt in, allemaal heel goed te belopen. Mooie asfalt of klinkers, nergens nog last. Dat is een pak minder kasseien dus.
- Eerstvolgende punt is pas aan de Konijnenpijp. En daar vind ik het toch wel een raar bochtenwerk om daar nog in te raken

Net ervoor moet je een lus voor het MAS langs, wat opnieuw erg goed ligt (zeker als ze de plaveien binnen de hekken zetten, dan kun je die nemen ipv de kasseien, maar wrs niet) en dan eigenlijk 2x 90° en 1 U-bocht om in de Pijp te duiken.
Op zich dus zeker een verbetering/versnelling tegenover vroeger met die kasseien die weg zijn, en een deel van het gewriemel dat weg is om krampachtig een stuk Meir erin te willen. Dat erg slecht ligt, zeker als het nat is. Dus veiliger voor de Alphafly'ers onder ons

Maar de ingang van de Waaslandtunnel vind ik wel een beetje raar liggen nu.