Algemene Loopthread

Als ik morgen niets meer voel in de knie, ga ik nog eens proberen lopen en zien wat dat geeft. Sinds zaterdag niets meer gedaan uit voorzorg. 🤞
Had precies eerste tekenen van overbelasting.

Thanks voor de feedback, kijk er al naar uit.
Ga nog eens nadenken over hoe ik tot daar ga komen, met de trein en vervolgs een deelfiets/step lijkt me het eenvoudigste komende van Willebroek.
Als je van Willebroek komt kan je ook via de E17 tot aan Park & Ride Melsele rijden om van daar de tram/bus te nemen. Onder voorwaarde dat je er echt wel op tijd bent want anders ga je ergens op de parkeerstrook van de N70 mogen staan, of elders. Op P+R Linkeroever kan je ook parkeren maar dat is nog een (klein) stuk te voet. Tram/bus zal daar geen optie meer zijn want die gaan bomvol zitten.
 
Als ik morgen niets meer voel in de knie, ga ik nog eens proberen lopen en zien wat dat geeft. Sinds zaterdag niets meer gedaan uit voorzorg. 🤞
Had precies eerste tekenen van overbelasting.


Als je van Willebroek komt kan je ook via de E17 tot aan Park & Ride Melsele rijden om van daar de tram/bus te nemen. Onder voorwaarde dat je er echt wel op tijd bent want anders ga je ergens op de parkeerstrook van de N70 mogen staan, of elders. Op P+R Linkeroever kan je ook parkeren maar dat is nog een (klein) stuk te voet. Tram/bus zal daar geen optie meer zijn want die gaan bomvol zitten.
Eens. Vorig jaar waren alle deelstepjes ook op en mensen met zo'n Veloke moesten echt ver om een vrij ophangpunt te vinden.
En als je met de trein komt, kom je dus van rechteroever, en die step noch deelfiets mocht mee de tunnel in vorig jaar, omdat het te druk werd... Ik zou ook eerder trein of P&R+tram proberen als ik jou was dan. Er is daar aan Melsele nu een grote parking bijgemaakt, ook niet erg duur.
 
Laatst bewerkt:
Als ik morgen niets meer voel in de knie, ga ik nog eens proberen lopen en zien wat dat geeft. Sinds zaterdag niets meer gedaan uit voorzorg. 🤞
Had precies eerste tekenen van overbelasting.


Als je van Willebroek komt kan je ook via de E17 tot aan Park & Ride Melsele rijden om van daar de tram/bus te nemen. Onder voorwaarde dat je er echt wel op tijd bent want anders ga je ergens op de parkeerstrook van de N70 mogen staan, of elders. Op P+R Linkeroever kan je ook parkeren maar dat is nog een (klein) stuk te voet. Tram/bus zal daar geen optie meer zijn want die gaan bomvol zitten.
Richting 10 miles is dat hopen dat er genoeg trams rijden. Na het event is het rustiger terug, maar verwacht u dan wel aan onmenselijke files op de baan tussen Sint-Niklaas en Temse. Paar jaar geleden die optie uitgeprobeerd en toch lang genoeg gereden.
Laatste 2 edities gewoon in centrum Antwerpen geparkeerd en de tram van Centraal naar Linkeroever genomen en dat ging veel vlotter. Zeker in het naar huis gaan als je uit wave 1 komt zit er amper volk op de tram naar het centrum.
 
Ik heb de vorige keer geparkeerd op de Katwilgweg en vandaar te voet gekomen.

Zeker op de terugweg leek dat heel ver.
 
Op P+R Linkeroever kan je ook parkeren maar dat is nog een (klein) stuk te voet. Tram/bus zal daar geen optie meer zijn want die gaan bomvol zitten.
er rijden ook trams die vertrekken aan de P&R en dus leeg zijn.
By far de beste optie.

Anno 2012 parkeerde ik nog op 200m van de start in een woonwijk. Toen gingen we nog eerst naar de marathon van mijn schoonvader kijken die in de ochtend startte.
Dat zou ik nu niet meer proberen.
 
Ik zou in het najaar eventueel een marathon willen (proberen) lopen. Na wat rondkijken zie ik nog vrije plaatsen voor onder meer Lissabon, Venetië, Antwerpen, Amsterdam en Brugge. Allen in oktober.

Iemand advies over welke van deze (of andere) qua loopwedstrijd zelf het meeste aan te raden is? Of net niet?

Qua stad liggen ze voor mij in balans, ofwel is het een fijne citytrip ofwel logistiek eenvoudig.
 
Ik zou in het najaar eventueel een marathon willen (proberen) lopen. Na wat rondkijken zie ik nog vrije plaatsen voor onder meer Lissabon, Venetië, Antwerpen, Amsterdam en Brugge. Allen in oktober.

Iemand advies over welke van deze (of andere) qua loopwedstrijd zelf het meeste aan te raden is? Of net niet?

Qua stad liggen ze voor mij in balans, ofwel is het een fijne citytrip ofwel logistiek eenvoudig.

Weinig ervaring, maar puur op ervaring met het parcours van Brugge: Antwerpen > Brugge.
 
Schoenervaringen van een mindere god die aan carbon stuff weinig heeft 😀
Net eerste keer tijdens intervalloopje (8*800) mijn nieuwe schoenen voor Rotterdam getest. Na achtereenvolgens een paar Rincon en Rincon 2 voor mijn wat snellere loopjes en wedstrijden, nu een paar Rincon 3.

Tijdens de trage warm-up dacht ik "oei, komt niet goed". Voelden stroever en harder aan dan ik gewoon ben, en heel even kwam "miskoop" in mijn hoofd.
Maar verdween dat even snel toen ik aanzette voor mijn eerste interval. Precies of ik had ineens een ander paar schoenen aan, want ze voelden plots wel responsief aan en met een aangename demping. Gevraagde tempo lukte moeiteloos, wat sneller ook...
Reviews lijken unaniem aan te geven dat dit de beste Rincon is tot hiertoe, op basis van dit eerste loopje zijn ze meer dan goedgekeurd.

IMG_20230328_201859.jpg
 
Loopt iedereen hier altijd met een hartslagmeter?
Mijn horloge (garmin F55) zal wel niet volledig correct zijn...

Iemand tips voor eerste aankoop?
Zal wel niet zoveel uitmaken zeker.
 
Loopt iedereen hier altijd met een hartslagmeter?
Mijn horloge (garmin F55) zal wel niet volledig correct zijn...

Iemand tips voor eerste aankoop?
Zal wel niet zoveel uitmaken zeker.
Ik heb tijdens mijn loopanalyse mijn Polar aangehouden, en achteraf de data vergeleken. Bijzonder gelijklopend. Behalve bij echt intervallen, en behoudens soms een rare sprong, zijn die polsmetingen wel prima, hoor. De algoritmes erachter proberen vaak gekke sprongen wel weg te vlakken, en dat geeft soms een fout resultaat.

Ik gebruik wel altijd de borstband, op aanraden van de dokter en het was 'n voorwaarde van mijn vrouw :D. Gewoon omdat ik net moet "uitkijken" voor die gekke sprongen. En als de polsmeting die uitvlakt, weet ik het nog altijd niet. De Polar H10 is uitstekend, accuraat, goeie kwaliteit en gaat lang mee, die van Garmin kan een beetje meer qua loopdynamiek en schijnt ook goed te zijn.
 
2018

Ik liep daar toen bij. 1u53, m'n halve marathon in oktober dat jaar was sneller dan dat!
Eigenlijk was ik toen ook niet echt goed getraind om daar te staan, zat al stikkapot op halverwege en als je dan die tempo's ziet amai.

Veel succes aan diegenen die mee doen!
Vorig jaar was het pijnlijk. Halverwege ging het echt niet meer (Positief getest nadien), loopt er een dikke mens, mij voorbij en ik kon die mens ook al niet meer volgen. :S Je weet zelf wel hoe dat voelt, want je had dit voor tijdens KOTK.

Dit jaar doe ik niet mee aan de 10 miles. Vandaag heb ik 5:25 gelopen over 13,1km - maar ik voel dat ik bergop nog te kort kom.
Aan het pleintje in Heist, was het echt harken om nog boven te geraken.

Bergop te kort komen = Die laatste tunnel op het einde is dan niet te doen .. ik ben niet op tijd klaar ervoor.
 
Ik 1x als ik ze koop. En dan hoogstens nog 1x als ze te strak zitten. Voor de rest blijven ze geknoopt en trap ik ze gewoon uit als ik klaar ben.
 
Ik ga deelnemen aan de 10 miles als "plezierloper" (weddenschap met mijn zus)
Door omstandigheden wel niet meer deftig gelopen sinds januari :unsure: vorige week nog eens 5km gaan lopen en deze week wat "tempo" zitten zoeken om de 10 miles te kunnen uitlopen :p ik ga dat al een prestatie vinden. Op't gemak 14km gelopen in een tijd van 1u30min dus normaal gezien komt het wel goed...
 
Ik hoop vooral dat het niet te warm gaat zijn tijdens de 10 miles, met hun start in de namiddag, ik zou graag onder het uur willen lopen, maar realister zal een tijd van 1u2-1u4m zijn. Afhankelijk van het weer/gevoel ga ik wrs de week op voorhand een poging wagen om mijn tijd op de halve marathon te verbeteren naar 1u22m..

Soit vandaag vlot loopje, de spierpijn/vermoeid van de halve marathon van afgelopen weekend verdwenen, 13km tegen 4m49s. Rapper doordat er eerst wind in de rug en daarna de wind op kop plus regen, ik wou er rapper van af zijn, wat een weer.
 
Terug
Bovenaan