JorisBlack
Well-known member
Zijn er mensen die doelbewust op hun ademhaling letten tijdens het hardlopen? Ik tot voor kort alleszins niet.Ik heb gisteren een iets langere ademhaling geprobeerd. Normaal gezien is het in- en uitademen elke drie stappen (dus 6 totaal), gisteren elke 4 stappen geprobeerd. Dat ging me goed af met een gemiddelde van 5min/km tot km 10, dan begon het wat moeilijk te worden. Dus lijkt me niet de optimale manier.
Ademhaling gebeurt altijd via de mond, als ik inadem via de neus krijg ik direct hoofdpijn.
4 stappen in, 4 stappen uit
Altijd eigenlijk... behalve als ik een spurtje trek (interval), dan moet ik daarna soms ff sneller ademen.
Ik heb gisteren een iets langere ademhaling geprobeerd. Normaal gezien is het in- en uitademen elke drie stappen (dus 6 totaal), gisteren elke 4 stappen geprobeerd. Dat ging me goed af met een gemiddelde van 5min/km tot km 10, dan begon het wat moeilijk te worden. Dus lijkt me niet de optimale manier.
