Algemene Loopthread

Iemand trouwens een oplossing om wat gerief in kwijt te kunnen tijdens het lopen? Ik vermoed dat iets van een belt het gemakkelijkst is? Is puur voor een weekbadge en bos sleutels.
 
Iemand trouwens een oplossing om wat gerief in kwijt te kunnen tijdens het lopen? Ik vermoed dat iets van een belt het gemakkelijkst is? Is puur voor een weekbadge en bos sleutels.

Trail shortjes hebben vaak heel veel zakken, hoe je niet persé iets van heupzak of rugzak mee te nemen.

Evadict reeks van decathlon is aanrader!
 
Tot nu toe 0,0 last gehad tijdens of na het lopen, makkelijk de weken van +60km afgewerkt. Vorige week gaan tourskiën en maandag intervallen gedaan, woensdag 25km en toen al slecht gevoel in mijn rechterknie. Woensdag toch nog gelopen en af en toe een pijnscheut aan de buitenkant van de rechterknie gehad. Op het einde moeten stoppen aan een rood licht en toen ik opnieuw wilde vertrekken kon ik niet meer lopen van de pijn :cry:

Vermoedelijk loop ik wat anders wegens bleinen op mijn rechter enkel, wat dan meteen serieuze gevolgen blijkt te hebben op mijn knie. De rest van de week rust en hopelijk is het dan volledig weg want het zijn belangrijke weken voor de marathon ...
 
Hier 2 maanden zonder problemen gelopen, dan 10 dagen niet gelopen wegens enerzijds ziekte en anderzijds sneeuw, en bij mijn eerste toertje na 2 km ook pijn aan de buitenkant van de rechterknie en na 3 km moeten stoppen.
Voorlopig even rust wat lopen betreft, en wat meer focus op traplopen (woon op de 4e verdieping, werk op de 6e verdieping, laat express wat in de auto liggen om toch goed wat trappen te doen) en algemene krachtoefeningen. Einde volgende week, na 2 weken nog eens proberen lopen. Hopelijk zonder pijn.
 
Ik heb er ondertussen 152km opzitten in maart, dit weekend komen er weer 46 bij om bijna de 200 aan te tikken.

Geen ongemakken tot hiertoe. Vooral blijven hopen dat het de komende maand zo blijft 🙂
 
Hier 2 maanden zonder problemen gelopen, dan 10 dagen niet gelopen wegens enerzijds ziekte en anderzijds sneeuw, en bij mijn eerste toertje na 2 km ook pijn aan de buitenkant van de rechterknie en na 3 km moeten stoppen.
Voorlopig even rust wat lopen betreft, en wat meer focus op traplopen (woon op de 4e verdieping, werk op de 6e verdieping, laat express wat in de auto liggen om toch goed wat trappen te doen) en algemene krachtoefeningen. Einde volgende week, na 2 weken nog eens proberen lopen. Hopelijk zonder pijn.

Dijsperen stretchen kan soms ook wonderen doen voor een pijntje rond de knie, leert de ervaring me.
 
Ik heb er ondertussen 152km opzitten in maart, dit weekend komen er weer 46 bij om bijna de 200 aan te tikken.

Geen ongemakken tot hiertoe. Vooral blijven hopen dat het de komende maand zo blijft 🙂

Hier gaat het tot nog toe ook goed. Zit nu toch al een maand of 4 dik boven de 200km. zonder "echte" problemen.
Alleen de vermoeidheid speelt op het einde van de week toch telkens parten (ben ook voor het werk 12u van huis weg + ne halve op zaterdag)

Maar ik zeg het ik blijf streven naar een 1e marathon in het najaar. Brussel, Antwerpen? Ben er nog nie uit.
Enig idee wanneer de inschrijvingen daarvoor open gaan?
 
Ik heb er ondertussen 152km opzitten in maart, dit weekend komen er weer 46 bij om bijna de 200 aan te tikken.

Geen ongemakken tot hiertoe. Vooral blijven hopen dat het de komende maand zo blijft 🙂
Hier 58km ondanks een pijnlijke rug. Maar die rug verergert niet door te lopen (het is geen loopblessure, het zijn steunspieren in de rug die ontstoken zijn / waren).

De rug verbetert beetje bij beetje, ik heb vooral last tijdens de nacht als ik moet recupereren (wat 2 weken lang dus NIET lukte).

Ik heb 2 weken amper kunnen slapen. Als ik binnen het kwartier niet in slaap viel --> veel pijn en geen slaap meer.
Als ik toch tijdig in slaap viel - vanaf 2u steeds wakker van de pijn en de rest van de nacht geen slaap meer.

Sinds eergisteren is de pijn terug draaglijk en slaap ik weer goed (mijn horloge heeft 2 wekenlang 'zeer slecht' aangegeven ivm recup en slaap tijdens de nacht maar nu staat er terug 'goed' of 'zeer goed' op)

Momenteel dus alleen nog lichte stramheid / lichte pijn vanaf 6-7u in de ochtend.

Vooraleer iemand zegt: Je hebt een blessure en je blijft lopen? JA. De specialist raadt zelf aan om te blijven lopen -in de mate van dat het mogelijk is-. Steunspieren hebben een slechte doorbloeding, door te wandelen of te lopen ga je net de doorbloeding bevorderen en geneest het volgens hem, sneller (raar maar waar en daar zit dus ook logica achter). Maar ik mag niet forceren. Als ik TE veel loop dan ga ik door vermoeidheid net weer die steunspieren overbelasten en dat is dan weer nefast.
 
Laatst bewerkt:
Aha ik zie juist, Antwerpen kan je vanaf woensdag 11u. inschrijven.
Iemand ervaring met antwerpen en Brussel?
Pro's en contra's?
 
Aha ik zie juist, Antwerpen kan je vanaf woensdag 11u. inschrijven.
Iemand ervaring met antwerpen en Brussel?
Pro's en contra's?
Ik heb beiden 2x gedaan.

Karry zou zeggen Antwerpen is biljartvlak en peanuts.
Brussel heeft een paar miniscule 'bultjes' en dat is het. :oi22:

Ik weet niet of je de Heistse Berg kent? Maar Brussel is eigenlijk gewoon een tourke Heist doen van 5km inclusief de Heistse berg en dit zo 8 toeren lang non stop. (Een beetje overdreven misschien maar als ik het aantal hoogtemeters bekijk van Brussel op mijn strava, scheelt het toch niet veel !)

Antwerpen is gewoon een vlakke stratenloop met af en toe een lastig stukje er tussen. Een marathon is nooit te onderschatten maar tov Brussel is Antwerpen inderdaad 'peanuts'.

Kort gezegd: Brussel is lastiger. Je zou ruw geschat kunnen zeggen dat 4u in Brussel = 3u45 in Antwerpen

Ivm de sfeer. Antwerpen vind ik beter qua sfeer aan de aankomst. Maar ik heb de laatste marathon gelopen in 2017 dus hoe het parkoers er in detail uit ziet, weet ik eigenlijk niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Sabbe gaat blijkbaar deze zomer de pacific crest trail lopen (4265 km) :crazy:

Ik zou die ooit wel willen afwandelen, als ik de kans heb om 5-6 maanden verlof te nemen...
Nu ja, misschien beter al lopend dan, Sabbe doet dat in anderhalf maandje zeker? :unsure:
 
'k vind het nog wel leuk dat het wat media aandacht krijgt.

Zelf deze week een rustige week gehad. Was welkom want voelde mij zeker niet super deze week. Oa paar nachten slecht geslapen enzo.
Morgen wel weer een beest van een training. Niet heel lang maar zware 4min. intervallen..
Wordt weeral tanden bijten..

Zware training vandaag is achter de rug. Deze ging volgends mij al lichtjes beter dan exact hetzelfde vorige week. Sowieso dat ik vroeger zou stoppen als ik geen leidraad had.

Ik ondervind de laatste tijd wel een lichte zeurende "pijn" redelijk hoog aan bovenbenen (voorkant) dus eigenlijk een stuk boven mijn quadriceps. 20cm onder mijn lies.
Zolang het als nu blijft is het niet erg maar toch iets om int oog te houden
Zou zo ne roller kunnen helpen?
 
Sabbe gaat blijkbaar deze zomer de pacific crest trail lopen (4265 km) :crazy:

Ik zou die ooit wel willen afwandelen, als ik de kans heb om 5-6 maanden verlof te nemen...
Nu ja, misschien beter al lopend dan, Sabbe doet dat in anderhalf maandje zeker? :unsure:
Heeft hem in 2016 (?) al eens gedaan in een record tijd 😁
 
Zijn er mensen die doelbewust op hun ademhaling letten tijdens het hardlopen? Ik tot voor kort alleszins niet.:unsure: Ik heb gisteren een iets langere ademhaling geprobeerd. Normaal gezien is het in- en uitademen elke drie stappen (dus 6 totaal), gisteren elke 4 stappen geprobeerd. Dat ging me goed af met een gemiddelde van 5min/km tot km 10, dan begon het wat moeilijk te worden. Dus lijkt me niet de optimale manier.

Ademhaling gebeurt altijd via de mond, als ik inadem via de neus krijg ik direct hoofdpijn.
 
Terug
Bovenaan