Algemene Loopthread

Chapeau !!!
Belangrijkste is dat je hem uitgelopen hebt. Kan je weer afvinken.
Zeg je nu:" Dit doen we nog eens" ?

Ik denk het wel maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn, zo'n training heeft echt wel impact op je privé en er staat nog een verbouwing gepland dus daar zal geen tijd meer voor zijn. De loopschoenen gaan zeker niet aan de haak hoor!

Heeft er trouwens iemand van hier me op Strava toegevoegd?
 
De laatste 6km zelf een paar keer moeten stappen en het hielp ook niet dat de mannen van de halve mijn voorbij begonnen te zoeven (winnaar kwam binnen op 1u9min :eek:)
Nu ben ik toch blijven gaan op karakter en over de meet gestrompeld, tien minuten trager dan gepland maar het was m’n eerste en er zijn verzachtende omstandigheden. Al bij al geslaagde dag!
Ik heb 4x even moeten wandelen (vooral om nog rustig extra te kunnen drinken, en even de HR naar beneden te halen), zelfs toen ik 3u37 liep (volgens de GPS 3u34, ik had blijkbaar, een halve km te veel gelopen tijdens mijn 4de en laatste marathon) heb ik even gewandeld.

De marathon is mentaal echt lastig. En neen de volgende keer wordt het er niet beter op. Waarom? Als je conditie beter wordt, dan loop je gewoon sneller en krijg je het op het eind weer moeilijk. :tongue:

Sommige mensen hebben daar minder last van, maar ik zweet extreem veel en ik ben relatief zwaar gebouwd. En ik krijg hetgeen ik verlies aan vocht, de laatste 10-15 km niet meer aangevuld en dan loopt de ballon dus leeg he.

Anyways proficiat dat je de finish gehaalt hebt, op naar de volgende! :)
 
Vandaag na 1,5 week rust, rustig "al pratend in volzinnen" 15,1km een LSD'ke gelopen aan hetzelfde tempo als vorig jaar de 10 miles (5:41/km).
HR was vandaag dan ook 157 vs 170 tijdens de 10 miles vorig jaar. En dan te weten dat ik vorig jaar in topvorm was en nu dus niet.
Aan dit tempo had ik nog 15km langer kunnen lopen, maar ik moet het op doktersorders rustig aan doen door mijn rugblessure en ik mag niks kracht zetten op de rug en mijzelf forceren.

Ik ben -van vorig jaar- daar nog altijd teleurgesteld over, maar het is wat het is. HR was abnormaal hoog toen. Dat kan gebeuren.

Dit jaar moet ik tot mijn eigen spijt, de 10 miles skippen. Ik kom niet naar daar om 1u30 te lopen. (Ook al zou dit sneller zijn dan vorig jaar door een off day). En zeker met mijne rug, ik zou die gewoon dan opnieuw blesseren he als ik die snel zou lopen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren om 9u in m'n bed gekropen, helaas maar tot 7u want de kinderen waren wakker maar ik heb wel heel goed geslapen. De knie is een drama tbh, staat niet gezwollen of iets dergelijks maar buigen gaat erg lastig. Buiten een dikke blein (wat ook de eerste keer was...), voelt het lichaam vrij goed aan eigenlijk. Ik ben er zeker van dat er een klein récup loopje af ge kunnen had mocht de knie niet op spelen.

Nog een paar zaken waar ik niet mee kon lachen onderweg, PacePro dat niet werkte, gaf nooit de 'overall ahead' time weer.

Nu tot daar aan toe maar wat echt de druppel was, was toen mijn Shokz na 4 uur lopen een lege batterij aangaf. Muziek is altijd heel belangrijk, ik had zelf een playlist opgesteld in functie van de loop en net op het moment dat ik wat uptempo schijven nodig had, gaf hij de geest :sop:
 
4u25, tien minuten onder de doelstelling
Dat was bij mij altijd wel het geval. Het verval is op het einde bij mij altijd groot. :tongue:

Doelstelling 1ste marathon 3u45. Eindtijd 3u58
Doelstelling 2de marathon 3u45. Eindtijd 3u52
Doelstelling 3de marathon 3u45. Eindtijd 3u51
Doelstelling 4de marathon 3u30. Eindtijd 3u37 (maar volgens de GPS eigenlijk 3u34)

Ik ken mensen die hun doelstelling halen of zelfs een tijd halen, sneller dan hun doeltijd

Maar eerlijk? De verhouding is toch volgens mij: 60% loopt trager dan hun doeltijd. 30% loopt er boenk op. 9% loopt sneller.
En 1% loopt een krankzinnige tijd tov hun doeltijd. (Schiet me nu niet dood als deze cijfers niet kloppen en kom dus aub niet met grafiekskes af lol, het is gewoon het gevoel dat ik heb puur op ervaring en tijden die ik hier op dit forum zie passeren).
 
Vandaag de halve marathon van de Nationaalpark trailrun gedaan.
Had ook een "doel" om proberen onder de 2u te finishen, maar het is 2u.04.58sec. geworden.
de 2 terill's hebben mij meer genekt dan ik had gedacht.
Maar toch dit hebben we weer gehad.
 
Vandaag de halve marathon van de Nationaalpark trailrun gedaan.
Had ook een "doel" om proberen onder de 2u te finishen, maar het is 2u.04.58sec. geworden.
de 2 terill's hebben mij meer genekt dan ik had gedacht.
Maar toch dit hebben we weer gehad.

Mooie omgeving daar? Elke keer ik op de E314 rij, zie ik wat van die trailpaadjes en denk ik, dit moet hier wel de moeite zijn :D
 
Ingeschreven voor 5km Dwars door Brugge (werkelijk 4.7k zoals elk jaar) en 5km Roosendaal.

M'n voorjaar ziet er dus voorlopig zo uit:
Halve marathon Gentbrugge (maart)
40km KOTK met collega's (training) (maart)
10 Miles Antwerpen (april)
5km Dwars door Brugge (mei)
5km Roosendaal (juni)
 
Nu tot daar aan toe maar wat echt de druppel was, was toen mijn Shokz na 4 uur lopen een lege batterij aangaf. Muziek is altijd heel belangrijk, ik had zelf een playlist opgesteld in functie van de loop en net op het moment dat ik wat uptempo schijven nodig had, gaf hij de geest :sop:

Sucks als je je daarop ingesteld had. Ik heb me voorgenomen om Rotterdam ook voor het eerst met muziek te lopen. Ik krijg er een boost van.

Ik ben dan weer aangenaam verrast op dat vlak in m'n Jabras (Elite 7 Active). Donderdag mee gaan lopen, 10K tempoloop, wel wat gezweet dus even laten uit liggen om te laten drogen. Vergeten terugsteken in oplaaddoos en pas gisterenmorgen gezien toen ik voor 15K moest vertrekken.

Toen ik na die 15K thuiskwam (dus 25K gelopen) hadden beide oortjes nog 52% batterij. Kunnen dus zeker 5 uur mee.
 
Deze week overigens 1 van m'n hoogste volumes tot nu toe gedraaid, met 71km gelopen. Vandaag afgerond met een LSD van 21K (allez 21.2 om toch een halve te registreren 😀). Hartslag weer supervlak tot aan het einde, heel gemakkelijk gelopen, nog energie te over bij aankomst en doorheen de dag nog niet het minste dipje of impact gevoeld. Ook geen last of pijntjes. Snel ben ik niet, maar die volumes lukken best goed.

Voor Rotterdam begint het vertrouwen daarmee ook wel te komen.

Ik ga nooit records breken, maar als ik dit soort loopjes nog op regelmatige basis kan blijven doen ga ik al lang gelukkig zijn. 🙂
 
Sucks als je je daarop ingesteld had. Ik heb me voorgenomen om Rotterdam ook voor het eerst met muziek te lopen. Ik krijg er een boost van.

Ik begrijp het ook niet want ik laad ze hoogstens één keer in de week op dus dat is zeker meer dan 4u behalve zaterdag:sop:

Nu zie ik hier iemand op Instagram die Marathon van Kruibeke gelopen heeft, aansluitend de 10K van Kruibeke gelopen heeft en de dag er na in @Big6230 z'n achtertuin de marathon in het Nationaal Park :crazy:
 
Ik begrijp het ook niet want ik laad ze hoogstens één keer in de week op dus dat is zeker meer dan 4u behalve zaterdag:sop:

Nu zie ik hier iemand op Instagram die Marathon van Kruibeke gelopen heeft, aansluitend de 10K van Kruibeke gelopen heeft en de dag er na in @Big6230 z'n achtertuin de marathon in het Nationaal Park :crazy:
Jawadde, die had er goesting in :bow:
 
Proficiat @shiftyke

Hier een week afgerond van 45km, heb nu wel een tijdje (10 dagen) wat last van pijn aan de onderkant van mijn rechtervoet, meer bepaald aan de bovenzijde van de voet/tenen. Nog nooit daar last van gehad en een zoektocht op internet klinkt het als 'metatarsalgia', iemand ervaring hiermee? Ik voel het gelukkig enkel op het begin bij het lopen, maar toch, heb het raden naar de oorzaak.
 
Proficiat @shiftyke

Hier een week afgerond van 45km, heb nu wel een tijdje (10 dagen) wat last van pijn aan de onderkant van mijn rechtervoet, meer bepaald aan de bovenzijde van de voet/tenen. Nog nooit daar last van gehad en een zoektocht op internet klinkt het als 'metatarsalgia', iemand ervaring hiermee? Ik voel het gelukkig enkel op het begin bij het lopen, maar toch, heb het raden naar de oorzaak.
Ik heb dat ook even gehad, en bij mij lag het aan iets helemaal anders: de buigpees voor de tenen die langs de enkel loopt. Da's een chronisch probleem bij mij, en kan zich uiten door pijn daar. En stretchen van de achillespees en vooral de kuit goed losmaken, verhelpt dat uiteindelijk.

Niet gezegd dat het dat is natuurlijk, ik ben je dokter niet :p
 
Ik heb dat ook even gehad, en bij mij lag het aan iets helemaal anders: de buigpees voor de tenen die langs de enkel loopt. Da's een chronisch probleem bij mij, en kan zich uiten door pijn daar. En stretchen van de achillespees en vooral de kuit goed losmaken, verhelpt dat uiteindelijk.

Niet gezegd dat het dat is natuurlijk, ik ben je dokter niet :p
Nu ik erbij stil sta, enkele weken geleden mijn teen gestoten in het zwembad, zou mss ook daar mee te maken hebben gehad, in ieder geval ben bezig met wat oefeningen en massage bal. Maar weer vervelend, ik word precies oud :thinking:
 
Terug
Bovenaan