Walgelijke personen… Die wens je toch het speen toe….Dat ik maar 5km liep. Was totaal nog geen sprake van marathondroom.
Reacties gaande van: voor 5km doe ik mijn schoenen niet aan, of van ik begin meteen volle gas en dan loop ik 10k
Mijn reactie was dan altijd dat ik het op mijn manier zou doen, en zeker niks wou forceren. Iedere week er een aantal procentjes erbij.
De beste stuurlui staan aan wal hé. Het zijn die collega's die klagen da ze oud worden en overal klagen over kwaaltjes hier en daar.
Bedank ze maar om de “marathonhype” en “iedereen aan de marathon” te onderhouden.
Kinesisten zijn heb dankbaar, cliënteel verzekerd.
En dat van slecht voor u lichaam gaat gewoon samen daarmee. Zonder veel nadenken maar opbouwen naar de marathon en dan geblesseerd raken, hoho lopen wat een slechte sport voor u lichaam!

I know, eigenlijk een 300 km te veel om goed te zijn maar bon.. heb er geen last met ondervonden, maar persoonlijk probeer ik de limiet toch op 1000 km te leggen. Er zullen echter nog enkele kilometers bij komen zodat ik rustig kan roteren naar het nieuwe paar.
, serieus verschil in demping. Vandaag eerste 9 km gelopen met het nieuwe paar en nu voelt het alsof ik terug een paar zolen onder me heb. Mits ik momenteel op zijn minst tot de 10 miles 4 keer per week train, zit ik de denken om misschien een tweede paar aan te schaffen om te roteren zodat de schoenen voldoende rust hebben om de demping te sparen op lange termijn. Daarna is het terug naar 3x per week, dus op zich niet echt nodig dan. Ik laat het nog even bezinken.