Algemene Loopthread

Letterlijk 1 dag later loop ik PR op 5 km en 10 km tijdens een training..
Maar ik blijf erbij dat ik om één of ander reden het beter vol hou hard te lopen (zone 3-4) dan rustig.
Dat is omdat bij hogere snelheden uw lichaam en/of hersenen geen tijd meer hebben om te zagen en te klagen, denk ik?

Dat is zoals iemand die zaagt en klaagt over kleine pijntjes. Slaag die mens eens met een zweep keihard, op zijne blote rug.
Het enige dat die mens nog gaat voelen is zijne rug. :tongue:
 
Ah sorry voor die 10 PM's die ik u al gestuurd heb voor ik dit las. :unsure:
Ge lacht daar misschien mee. Maar ik zeg het toch uit zelfbescherming.
Het is 9u30 op zondag, ik wil zelf ontspannen en gaan sporten maar in mijn whatsapp staan al 4 ongelezen berichten van familie/vrienden die met het een of ander zitten. En gegarandeerd gaan ze straks nog bellen als ik niet meteen antwoord. Maar mss is dat voor in een ander frustratietopic…
 
Ge lacht daar misschien mee. Maar ik zeg het toch uit zelfbescherming.
Het is 9u30 op zondag, ik wil zelf ontspannen en gaan sporten maar in mijn whatsapp staan al 4 ongelezen berichten van familie/vrienden die met het een of ander zitten. En gegarandeerd gaan ze straks nog bellen als ik niet meteen antwoord. Maar mss is dat voor in een ander frustratietopic…
Herkenbaar maar op een andere manier ;) Ik ben admin op een ander forum en moderator op een nog ander forum, en ik had dit toch ook (zwaar) onderschat. In tegenstelling tot de 'gekke idiote' makila hier moet ik als admin / mod 200% neutraal zijn, elke dag opnieuw zonder uitzonderingen.

Krijg ik natuurlijk -tijdens mijn verjaardag notabene- ineens spam in mijn whatsapp en facebook, want het is ruzie tussen x en y. (Tussen een admin van forum A en een admin van het andere forum B, verder ga ik niet in detail, maar de onderlinge concurrentie speelt een rol)

Wordt men ineens razenkwaad omdat ik niet ASAP reageer, want dat is mijn job (neen kerels offline komt eerst, ik word hier niet voor betaald se)
Ik heb de *ignore mode* opgezet. Dan denk ik: Ik ga niet de middle man spelen op mijn verjaardag, zoek samen naar een oplossing. (yeah right)

Anyways dit was even :offtopic: maar ik ben dus die dag 'gaan lopen' van .. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Ge lacht daar misschien mee. Maar ik zeg het toch uit zelfbescherming.
Het is 9u30 op zondag, ik wil zelf ontspannen en gaan sporten maar in mijn whatsapp staan al 4 ongelezen berichten van familie/vrienden die met het een of ander zitten. En gegarandeerd gaan ze straks nog bellen als ik niet meteen antwoord. Maar mss is dat voor in een ander frustratietopic…

Ik ben 'IT-er' dus er wordt van mij ook steeds verwacht dat ik iedereen z'n trage laptop kan maken. Iets wat totaal niets met m'n job te maken heeft maarja 'ik ben goed met computers he' :lol:

Soit vandaag de laatste LSD voor de marathon, beetje te snel gelopen wel maar had veel mee wind en het weer was goed! Knie blijft toch wat zeuren dus ik ga eens kijken of ik geen ontstekingsremmer meer liggen heb, better safe than sorry.

Volgende week twee loopjes van 5km en voor de rest rust en focus.
 
Ik heb die van mij bij Adlon gedaan in Genk. Dat is inclusief zuurstofmasker en dus accurate VO2 max bepaling (Geen idee of ze dat bij energylab ook doen, kan het niet afleiden van de site).

Ik was daar wel tevreden van. Voldoende uitleg vooraf. Tijdens de test zelf start de loopband aan 7km/u en elke drie minuten versnelt de loopband met 1.5km tot aan 18km/u, daarna verhoogt de hellingsgraad met 3%. Net voor elke snelheidsverhoging wordt er wat bloed afgenomen om uw lactaat te meten. Daarna worden de resultaten uitgebreid besproken.

Het is 40 euro goedkoper dan Energy lab.
Heb de mijne 9 jaar geleden ook gedaan bij Adlon (was bij mij wel op de universiteitscampus in Diepenbeek)

Ook zeer tevreden van geweest daar.
 
Hier is er iets in de rug geschoten tijdens de loop van woensdag. Nochtans was dit net een recuploopke (en geen gekke Makila loop lol), maar 1x een foute beweging gemaakt en .. zucht

Ik heb nooit last van de rug en nu al 2x vrij dicht achter elkaar. Wel jammer telkens ik goed bezig ben, heb ik van die kleine kwaaltjes (eerst de onderrug door mij te misstappen aan een bushalte - net niet gevallen toen-, dan een pijnlijke gezwollen voet omdat mijn nieuwe loopschoenen nog zich moesten aanpassen aan de voet, en nu een zere rug door een verkeerde beweging).

En ja als ik geen wedstrijden op de planning heb staan dan loop ik liever 1x te weinig dan 1x te veel. :tongue:

Opmerking: Ik kan gewoon lopen, want de rug doet alleen nog pijn als ik neer lig, maar mmm ik neem nu geen risico's.
 
Voor mijn volgende marathonblok wil ik ook een volledige analyse ondergaan. Van ganganalyse, cardiologisch onderzoek tot vo2 max en lactaattest.

Ik denk dat ik ergens in september begin met een schema voor de marathon in december in Valencia. Afhankelijk van mijn resultaat op de halve marathon in maart (doel 1u20) zal ik m'n doel bijstellen voor de marathon. Stel dat ik een stuk onder de 1u20 duik, kan ik misschien meteen op 2u40 mikken voor de marathon.
 
Voor mijn volgende marathonblok wil ik ook een volledige analyse ondergaan. Van ganganalyse, cardiologisch onderzoek tot vo2 max en lactaattest.

Ik denk dat ik ergens in september begin met een schema voor de marathon in december in Valencia. Afhankelijk van mijn resultaat op de halve marathon in maart (doel 1u20) zal ik m'n doel bijstellen voor de marathon. Stel dat ik een stuk onder de 1u20 duik, kan ik misschien meteen op 2u40 mikken voor de marathon.
Je doet toch mee bij de elite in Gentbrugge zeker? mss dat ik kom kijken, vorig jaar daar meegedaan, maar dit jaar nog niet in vorm.

Vandaag aan mijn 'zeven' weken schema begonnen voor de 10 miles. 3km opwarming+4x1km (tempo rond 3m53-3m56s)+3km cooling down. Ging verassend vlot, toch weer zeer lang geleden dat ik nog eens een intervaltraining deed. Of die nieuwe piste aan sportpark Ruggeveld is razend snel, kan natuurlijk ook want zelfs de Loser loopt daar de 5km verrassend snel ;)
 
Ik zit op de helft van mijn 20 weken marathonschema. De marathondoop zelf die hou ik ergens in het najaar.
Zit momenteel wel weer in de flow. Vandaag heerlijke run van 12 km. (Stond een gewone avondloop van rond het uur op het programma)
Komend weekend heb ik wel weer trailwedstrijd van 22km, dus de longrun van 27km gaat nie lukken.
Dus doe ik deze week, volgende week nog eens over.
Hopelijk blijft het evolueren..... geduld is een schone deugd.
Ik hoor collega's nog lachen, dat ik in Mei runs deed van 5km.
 
Ik hoor collega's nog lachen, dat ik in Mei runs deed van 5km.
Dat je “maar” 5km liep? Of dat je ambitie had voor een marathon te lopen terwijl je maar runs deed van 5km?

Indien het eerste, perfecte voorbeeld hoe verrot de algemene kijk op hardlopen is.
Dat is net de perceptie van buitenstaanders die het verzieken, walgelijk gewoon.
 
Dat ik maar 5km liep. Was totaal nog geen sprake van marathondroom.
Reacties gaande van: voor 5km doe ik mijn schoenen niet aan, of van ik begin meteen volle gas en dan loop ik 10k

Mijn reactie was dan altijd dat ik het op mijn manier zou doen, en zeker niks wou forceren. Iedere week er een aantal procentjes erbij.

De beste stuurlui staan aan wal hé. Het zijn die collega's die klagen da ze oud worden en overal klagen over kwaaltjes hier en daar.
 
Dat ik maar 5km liep. Was totaal nog geen sprake van marathondroom.
Reacties gaande van: voor 5km doe ik mijn schoenen niet aan, of van ik begin meteen volle gas en dan loop ik 10k

Mijn reactie was dan altijd dat ik het op mijn manier zou doen, en zeker niks wou forceren. Iedere week er een aantal procentjes erbij.

De beste stuurlui staan aan wal hé. Het zijn die collega's die klagen da ze oud worden en overal klagen over kwaaltjes hier en daar.

Haha heel herkenbaar, hier waren dat vaak van die types die commentaar hadden op het feit dat m'n tempo zo laag lag.

Maar ik liep minstens 50km per week op mijn tempo terwijl zij eens elke 31 etmaal 10km 'vollenbak' liepen. :wallbash:

Ben maar eens begonnen met een playlist te maken voor zaterdag, vier uur lang muziek te voorzien. Allemaal hiphop en hardcore nummers kwestie van wat opgepompt te blijven, misschien moet ik er nog wat carnaval nummers insteken :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Hier niets van dat alles. Wel af en toe eens horen hoe slecht lange afstanden lopen wel is voor het lichaam, geuit door mensen die hun zetel met moeite verlaten 🤷
 
Hier niets van dat alles. Wel af en toe eens horen hoe slecht lange afstanden lopen wel is voor het lichaam, geuit door mensen die hun zetel met moeite verlaten 🤷
Ook bingo
Klagen da ze pijntjes hebben, ...... Vroeger hard gewerkt hebben, ....... Zwaar botten hebben ..... :-)
Maar goed, eigenlijk geen aandacht aan besteden.
Wij zijn goed bezig met onze hobby.
 
Deze maand begonnen met hardlopen. Voordien enkel fiets/mtb. Mijn vriendin loopt al lang dus die had me aangeraden om heel rustig te beginnen. Zit nu aan 3x 5km de week. Voelt goed aan, nergens pijn. Woon net naast de Borgouyen in Gent, fantastisch landschap om in te lopen.
 
Je doet toch mee bij de elite in Gentbrugge zeker? mss dat ik kom kijken, vorig jaar daar meegedaan, maar dit jaar nog niet in vorm.

Vandaag aan mijn 'zeven' weken schema begonnen voor de 10 miles. 3km opwarming+4x1km (tempo rond 3m53-3m56s)+3km cooling down. Ging verassend vlot, toch weer zeer lang geleden dat ik nog eens een intervaltraining deed. Of die nieuwe piste aan sportpark Ruggeveld is razend snel, kan natuurlijk ook want zelfs de Loser loopt daar de 5km verrassend snel ;)
Die nieuwe piste is een zaligheid om op te lopen. Maar wat kan de wind daar ambetant doen :D Bij mijn laatste 5k niks gemerkt, maar de keren daarvoor wel. Plus toiletten!
 
Terug
Bovenaan