JanusDR
Well-known member
Die moet je echt gebruiken op een date, welk meisje kan daar nu nee tegen zeggen?Ik zeg altijd: meten is weten, maar voelen is kennis.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die moet je echt gebruiken op een date, welk meisje kan daar nu nee tegen zeggen?Ik zeg altijd: meten is weten, maar voelen is kennis.

Wel doodjammer dat ik er nu toch niet geraak op de KOTK-loop (vrijgezellenweekend waardoor ik niet nr Belgie kom) , want ik had je wel graag eens een uur in zone 5 bezig gezien in uw gouden jurkWel nooit zo lang moeten herstellen van een inspanning als toen, mijn aangekoekte sokken moeten afpellen en een paar nagels kwijt. Stel nog dat het 10 slagen fout zat, wat veel is.

Ik breek ondertussen elke 2 weken wel een PR, maar geraak niet onder de 106kg, wat nogal een rem zet op mijn snelheid vermoed ik (naast artrose aan mijn enkels binnen 10 jaar)![]()
Helemaal mee eens, hoor. Maar het ging over 10 minuten in 90-100% van je HR. Ik weet niet hoe je "in het rood" anders kunt meten tijdens de wedstrijd, maar ik zat zeker weten niét 10 minuten in het rood qua melkzuur. Dat kan inderdaad niet, dan mocht ik naar de kliniekInteressant in ieder geval. Maar hoe dan ook, je moet wel een onderscheid maken tussen "ik zat in zone 5 hartslag" en "ik zat in het rood (i.e. boven je 2de lactaatdrempel)". Allez, om de één of andere bizarre reden zat je dan niet in het rood ondanks de hoge hartslag. Maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde tijd ook effectief in het rood zat. Als je beweert dat je als gewone sterveling >10minuten in het rood kan lopen, ga je in tegen bakken vol wetenschappelijke evidentie. Dan is het een kwestie van foute definitie van wat "in het rood" lopen betekent + blijkbaar een bizar gegeven met uw hartslag.
Want als je de testresultaten bekijk, zal je normaal een grafiek zien waarin je inspanning geplot wordt tegen je lactaataanmaak. Dan zal je normaal zien dat de curve plots sterk stijgt vanaf 5mmol/L. Dat is de rode zone. En dan zal je normaal ook zien dat je dat niet lang hebt volgehouden.

Het is wel de bedoeling om dan zo lang mogelijk uit zone 5 te blijvenWel doodjammer dat ik er nu toch niet geraak op de KOTK-loop (vrijgezellenweekend waardoor ik niet nr Belgie kom) , want ik had je wel graag eens een uur in zone 5 bezig gezien in uw gouden jurk![]()

Al weet je dat zelf natuurlijk beter dan wij.Hoe sneller je loopt hoe trager je afvalt in verhouding he. Je gaat pas echt veel verbranden -in verhouding- bij trage loopjes.Ik breek ondertussen elke 2 weken wel een PR, maar geraak niet onder de 106kg, wat nogal een rem zet op mijn snelheid vermoed ik (naast artrose aan mijn enkels binnen 10 jaar)![]()
Het ligt niet aan de loopstrategie hoor.Hoe sneller je loopt hoe trager je afvalt in verhouding he. Je gaat pas echt veel verbranden -in verhouding- bij trage loopjes.
Ben niet mee, wie is dat...Robin2.0 confirmed
Interessant in ieder geval. Maar hoe dan ook, je moet wel een onderscheid maken tussen "ik zat in zone 5 hartslag" en "ik zat in het rood (i.e. boven je 2de lactaatdrempel)". Allez, om de één of andere bizarre reden zat je dan niet in het rood ondanks de hoge hartslag. Maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde tijd ook effectief in het rood zat. Als je beweert dat je als gewone sterveling >10minuten in het rood kan lopen, ga je in tegen bakken vol wetenschappelijke evidentie. Dan is het een kwestie van foute definitie van wat "in het rood" lopen betekent + blijkbaar een bizar gegeven met uw hartslag.
Want als je de testresultaten bekijk, zal je normaal een grafiek zien waarin je inspanning geplot wordt tegen je lactaataanmaak. Dan zal je normaal zien dat de curve plots sterk stijgt vanaf 5mmol/L. Dat is de rode zone. En dan zal je normaal ook zien dat je dat niet lang hebt volgehouden.

Een (mega)talent in het lopen, die hier regelmatig post (of gepost heeft), maar iemand die er in verhouding weinig moeite voor deed, niet iedereen offert er alles voor op he (er is weinig mee te verdienen, dus waarom zou hij?).Ben niet mee, wie is dat...

Wat een fenomeen was het tochEen (mega)talent in het lopen, die hier regelmatig post (of gepost heeft), maar iemand die er in verhouding weinig moeite voor deed, niet iedereen offert er alles voor op he (er is weinig mee te verdienen, dus waarom zou hij?).
- Een paar maanden niet lopen? Als 40 plusser gewoon het podium halen van een lokale wedstrijd tussen 20 jarigen op de 10km.
- 2 hamburgers fretten net voor een wedstrijd? Die wedstrijd gewoon winnen (en nadien met het schijt héél de dag op de WC moeten zitten)
- Even doortrainen als 40 plusser? 3des worden op een provincieel kampioenschap tussen de twintigjarige profs.
Dat is de Robin.
Opmerking: Nu goed, het hangt natuurlijk ook van uw fysiek af. Toen ik aan orderpicking deed als job vroeger, liep ik ook een goeie maat er los af, tijdens een 5 km loopje, terwijl hij al een vol jaar aan het trainen was en ikzelf .. 0 meter .. gewoon zuiver doordat ik een fysiek veeleisende job had.
(en ik woog toen amper 57kg voor 1u84)

Ik overdrijf wel (lichtjes) natuurlijk, maar je had me al wel door (je kent mij al goed): Ik wilde het een beetje luchtig / grappig makenWat een fenomeen was het toch
Gewoonweg legendarisch. Je kan een boek schrijven over de goede man!![]()

waarbij je bergop lopen interval noemt etc.
![]()
Dat is nu net iets dat wel gewoon mogelijk is. Maar ik begrijp je puntwaarbij je bergop lopen interval noemt etc.
![]()

Moet je is een 400 meter voluit lopen.Ik heb die quote "verzuring tot achter mijn oren" nooit begrepen. Iemand die dit eens kan uitleggen?
Als ik in't rood ga is het meestal gewoon mijn ademhaling die niet kan volgen dus ik snap niet wat mijn oren hiermee te maken hebben?!
Vandaag dus ook in't rood gegaan. 10minuten op max hartslag gedraaid (195 a 200)